וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מאמן תצפיתנים מחשש לזליגת טילים כימיים בסוריה

28.5.2012 / 8:30

מחשש להשתלטות גורמים עויינים על מאגרי הנשק, הוכשרו 86 חוליות תצפית שיתפרשו ברחבי הארץ במקרה של נפילות טילים. בינתיים בסוריה: דיווח על טבח נוסף - 33 הרוגים בחמה

בצה"ל לא מתעלמים מההתרחשויות בסוריה ומהאפשרות של השתלטות גורמים עוינים על מחסני הנשק הכימי, ומגבירים את ההיערכות לקראת תרחיש קיצוני של שימוש בנשק לא קונבנציונאלי. רק בשבוע שעבר אמר סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר נווה, בפתיחת "כנס האש" הבינלאומי, כי למרות המהומות בסוריה, "המערך הכימי, הטילים והרקטות נשמרים באופן יוצא דופן על ידי המשטר הקיים. מערך זה כולל מאות חימושים מדויקים".

בפיקוד העורף סיימו בחודשים האחרונים להכשיר 86 חוליות תצפית בשירות מילואים שיתפרשו בזמן מלחמה ברחבי הארץ וידווחו על מיקום מדויק של נפילות טילים. באמצעות מכשור טכנולוגי מתקדם יוכלו החוליות להעביר צילום וידאו וסטילס בזמן אמת לחדרי המלחמה השונים.

כאמור, מערכות הגילוי להתראה של צה"ל יודעות לאתר מקום שיגור הרקטה או הטיל ולהעריך את מיקום הנפילה. לכן, נאלצים ארגוני החירום וההצלה לסרוק את השטח במשך זמן רב ולהיעזר בדיווחי אזרחים, כפי שאירע לאחרונה באילת כשאזרח סייע באיתור רקטת גראד ששוגרה מאזור סיני. אלוף פיקוד העורף, אייל אייזנברג, שנכנס לפני למעלה משנה לתפקידו, זיהה פערים בתחום איתור נפילות הטילים והנחה להקים מחדש את יחידות התצפיתנים במילואים, לרכוש עבורם מכשור טכנולוגי לאיתור הנפילות ולערוך עבורם אימונים מיוחדים כדי לפתח רמה מקצועיות גבוהה. כמו כן, בוצע ניתוח מקיף למיקום אפקטיבי של התצפיות בזמן אמת.

פיקוד העורף עורך תרגילי לילה לפינוי אזרחים משכונות במרכז

"עד שלא יגיע כוח של יחידת הגילוי והזיהוי למקום הנפילה לא יהיה ניתן לדעת האם מדובר בנפילת טיל קונבנציונאלי או לא קונבנציונאלי וכל דקה חשובה בנושא הזה", הסביר גורם ביטחוני בכיר המצוי בפרטי המוכנות של פיקוד העורף.

יצוין כי לאחרונה החל פיקוד העורף לערוך תרגילי לילה במהלכם מפנים אזרחים משכונות באזור המרכז ומעלים אותם לאוטובוסים כדי לבחון את רמת המוכנות של כלל גופי ההצלה. בפיקוד העורף הביעו שביעות רצון מהתרגילים שנעשו עד כה ומהנכונות של האזרחים ליטול בהם חלק.

כאמור, ההיערכות מתבצעת על רקע המשבר המתמשך בסוריה. מועצת הביטחון גינתה הלילה לראשונה, פה אחד, את המשטר בסוריה על הטבח בחולה בסוף השבוע, בו נהרגו לפחות 108 בני אדם, בהם ילדים רבים. "מועצת הביטחון מגנה בכל לשון את המעשה, שאומת בפנינו מפי משקיפי האו"ם בסוריה, בו נהרגו עשרות גברים, נשים וילדים ונפצעו מאות נוספים, בתקיפה ארטילרית מצד הממשלה על שכונות מגורים", נכתב בהודעת מועצת הביטחון.

במקביל לכינוס מועצת הביטחון, דיווחו גורמי אופוזיציה בחמה כי לפחות 41 בני אדם נהרגו מהפצצות כוחות הביטחון הסורים על העיר ביממה האחרונה. על פי הדיווחים, טנקים וכוחות רגליים של הצבא הסורי פתחו באש על מספר שכונות בחמה לאחר סדרת תקיפות שביצעו כוחות האופוזיציה של הצבא הסורי החופשי על מחסומים ומוצבים של כוחות הביטחון הנאמנים לנשיא בשאר אסד.

עוד על המשבר בסוריה
לראשונה: מועצת הביטחון גינתה את משטרו של אסד
באופן חריג, גם רה"מ נתניהו גינה את הטבח בסוריה
בעולם מגנים את הטבח בסוריה: "פשע מחריד ונורא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully