וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות במו"מ לשחרור עיתונאי שנשבה בקולומביה

רומאו לנגלואה נפל בשבי מחתרת השמאל FARC לפני חודש, כשנקלע לקרב יריות בין הצבא לאנשיו. ארגון הטרור הודיע כי אם יתקבלו התנאים שהציב, ייתכן שהעיתונאי ישוחרר כבר השבוע

מחתרת השמאל FARC בקולומביה הודיעה כי אם יתקבלו התנאים שהציבה, היא תהיה מוכנה לשחרר כבר השבוע את רומאו לנגלואה, עיתונאי צרפתי ששבתה לפני ארבעה שבועות. לנלגואה, בן 35, נקלע לקרב יריות בין הצבא לארגון הטרור ונפצע פצעים קלים בידו השמאלית. המשא-ומתן לקראת שחרורו, שהתנהל בין משרד החוץ בפריז לאנשי המחתרת, בסיוע הצלב האדום, נקלע למבוי סתום לפני שבועיים.

ב-FARC פרסמו הצהרה לפיה מועד השחרור ומיקום המסירה יימסרו בהמשך, וכי ייתכן שלנגלואה ישוחרר כבר ביום רביעי. ואולם, אתמול, הביע שגריר צרפת בבוגוטה ספק רב לגבי רצינות ההודעות שנשמעו מצד המחתרת, המגדירה את לנגלואה "שבוי מלחמה", מכיוון שנתפס כשהוא לבוש אפוד קרב וחובש קסדה. לדברי השגריר, פייר-ג'ון ונדורן, "יש חשש כי מה שלא התחיל כחטיפה יתברר לבסוף כחטיפה, בניגוד לדברי הארגון המחזיק בעיתונאי".

רומיאו לנגלו, כתב פראנס24 שנחטף בקולומביה בחודש אפריל 2012. רויטרס
תצלום ארכיון של לנגלואה/רויטרס

ב-28 באפריל, נלווה לנגלואה לחיילים כדי להכין כתבת וידאו בעת שפשטו על סוחרי קוקאין. הקרב שבו נעלם התנהל בחשיכה ותחת גשם כבד. בעת חילופי האש שהיו בין הצבא לאנשי המחתרת, לנגלואה הסיר לכמה רגעים את ציוד המגן שעטה, ואז נפגע מכדור שנורה מאחד הצדדים. חמישה חיילים נהרגו, לצד מספר לא ידוע של אנשי FARC.

המחתרת הצהירה כי תפסיק לחטוף למטרות כופר

לנגלואה דיווח מיערות האמזונס עבור רשת FRANCE24ושימש כתב עבור העיתונים לה פיגרו ולה פריזיאן. מאמרו האחרון התפרסם בלה פיגרו ב-20 באפריל, וסקר את קורותיו של ילד שגויס בכפייה למחתרת אך הצליח לחמוק ממנה.

ב-2003, נחטפו בקולומביה שני כתבים של לוס אנג'לס טיימס והוחזקו בשבי הארגון במשך 12 יום. לפני כמה חודשים, המחתרת, שאיבדה מכוחה בשנה שעברה עם חיסולו של מנהיגה, אלופנסו קאנו, הודיעה כי בכוונתה להפסיק את החטיפות שעשתה למטרות כופר, וטענה כי שחררה את כל האסירים הפוליטיים ששבתה.

לנגלואה נחטף בסוף חודש אפריל מיערות האמזונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully