וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים במצרים: מוחמד מורסי ואחמד שפיק בסיבוב השני

ניר יהב

25.5.2012 / 13:04

כלי תקשורת במדינה דיווחו כי מספירת כ-90% מהקלפיות, עולה שמועמד האחים המוסלמים מוביל (27.7%), ושני לו ראש הממשלה של מובארק (24.6%). הם יתמודדו ראש בראש עוד שבועיים

המועמד מטעם תנועת "האחים המוסלמים", מוחמד מורסי, וראש הממשלה לשעבר, אחמד שפיק, הם המועמדים שקיבלו את מריב הקולות בבחירות לנשיאות מצרים, והם אלה שיתמודדו בסיבוב השני של הבחירות: כך דיווחו בצהריים כלי תקשורת במצרים. על פי הדיווח, מספירה של 11,327 קלפיות מתוך 13,099, עולה כי מורסי זכה ל-27.7% מהקולות (4,968,184 קולות), והוא במקום הראשון, ואחריו שפיק עם 24.6% (4,416,909 קולות).

שלישי דורג המועמד הנאצריסטי חמדין סאבחי, ובמקום הרביעי נמצא מזכ"ל הליגה הערבית ושר החוץ המצרי לשעבר, עמרו מוסא. מכיוון שאיש מהשניים לא זכה ביותר מ-50% מהקולות, הם יתמודדו ביניהם בסיבוב שני, שייערך ב-16-17 ביוני.

תמונה חצויה. רויטרס
יתמודדו בסיבוב שני? מורסי ושפיק/רויטרס

גורמים משפטיים אמרו מוקדם יותר לאתר האינטרנט "אל-אהראם" כי לאחר ספירה של חלק מהקלפיות, מורסי ושפיק נמצאים במקום הראשון והשני בהתאמה; מורסי זכה עד כה ב-2.7 מיליון קולות, בעוד ששפיק זכה ב-2.5 מיליון קולות. במקום השלישי, לפי הגורם, נמצא איש האחים המוסלמים לשעבר, עבד אל-מונעם אבו אל-פותוח, שזכה ל-1.75 מיליון קולות, ורביעי ממוקם שר החוץ המצרי בעבר, עמרו מוסא, שזכה ל-1.3 מיליון קולות.

"90% מהקולות: מורסי מוביל"

הבוקר הודיעה תנועת "האחים המוסלמים" כי מספירת הקולות ב-6,661 קלפיות, המהוות 51% מסך המצביעים בבחירות, המועמד מטעמה בבחירות לנשיאות, מוחמד מורסי, מוביל. בהודעה שפרסמה מסרה מפלגת "החירות והצדק" השייכת לתנועה האיסלמית כי מורסי מוביל בינתיים עם 30.8% מהקולות, אחריו ראש הממשלה לשעבר אחמד שפיק עם 22.3%, אחריו המועמד הנאצריסטי חמדין סבאחי עם 20% ובמקום הרביעי נמצא איש האחים המוסלמים לשעבר, אבו אל-פותוח.

בהמשך אף הודיעו מנהלי הקמפיין של מורסי כי גם מספירה של 90% מהקלפיות, מורסי ושפיק יתמודדו בסיבוב שני. "מורסי מוביל על יתר המועמדים", אמרו מנהלי הקמפיין במסיבת עיתונאים שקיימו הבוקר. גורם בארגון האחים המוסלמים אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מורסי ושפיק יתמודדו בסיבוב שני לאחר שקיבלו 25% ו-23% בהתאמה.

אם הדיווחים הללו יתבררו כנכונים, הרי שמדובר בהפתעה גדולה ביותר, שכן הסקרים הרבים שהתפרסמו במצרים בתקופה האחרונה הצביעו על כך שמורסי זוכה לתמיכה נמוכה. גורמים במצרים אף הדגישו במהלך התקופה האחרונה כי סיכוייו של מורסי להיבחר נמוכים, משום שהתמיכה באחים המוסלמים ירדה בעקבות החלטתם להציב מועמד בבחירות לנשיאות. עם זאת, היו כאלה שטענו שהיכולת הארגונית של האחים המוסלמים תסייע להם להפתיע בבחירות. תוצאות האמת יפורסמו ביום שלישי. לדברי ראש ועדת הבחירות העליונה במדינה, פארוק סולטן, כמחצית מבעלי זכות ההצבעה, דהיינו כ-25 מיליון מצרים, השתתפו בבחירות.

מנהלי הקמפיין של אבו אל-פותוח, מנגד, מודים כי מורסי זכה במרבית הקולות מספירה של כ-70% מהקלפיות, אולם לטענתם למקום השני הגיע מועמדם. לדבריהם, למקום השלישי הגיע סבאחי ולמקום הרביעי - מוסא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully