וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי בכירי משטרו של אסד ניצלו לאחר ניסיון הרעלה

ניר יהב

25.5.2012 / 8:49

בכלי תקשורת ערביים דווח כי המחתרת בסוריה גייסה שומר ראש של גורם במפלגת השלטון, אשר החדיר רעל למזונם של שישה בכירים. הם קיבלו טיפול רפואי וניצלו - המאבטח נמלט

פרטים חדשים נחשפים הבוקר (שישי) על ניסיון להתנקש בחיי בכירים המשטר הסורי על ידי הצבא הסורי החופשי. המשטר הסורי אמנם הכחיש ניסיון לחסל את ראשי המשטר, אולם כלי תקשורת ערבים אישרו בימים האחרונים כי אכן נעשה ניסיון שכזה באמצעות מזון מורעל, אולם הוא נכשל.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת הערבים, מי שעמד מאחורי ניסיון החיסול הם אנשי "גדודי אל-סחאבה" של הצבא הסורי החופשי והם גם נטלו את האחריות עליו. פעילי אופוזיציה טענו כי הצליחו לגייס לשורותיהם את מאבטחו של בכיר מפלגת השלטון, מוחמד סעיד בחתיאן, והוא הצליח להחדיר רעל למזון של הבכירים בעת שניהלו דיון על ניהול הלחימה במורדים בסוריה.

לוחמים של מחתרת המורדים "הצבא הסורי החופשי" חוגגים ניצחון על כוחות צבא סוריה לצד טנקים שרופים בעיר רסתאן, 14 במאי 2012. רויטרס
איש הצבא הסורי החופשי חוגג ניצחון על כוחות אסד ברסטאן. אך בניסיון ההרעלה המחתרת כשלה/רויטרס

על פי הדיווח, מי שהשתתף בפגישה ואכל מהמזון המורעל היו גיסו של בשאר אסד וסגן הרמטכ"ל אסף שווכת, שר ההגנה דאוד ראג'חה, שר הפנים מוחמד שעאר, עוזר הנשיא ושר ההגנה לשעבר חסן תורכמאני, אחראי הביטחון הלאומי הישאם אחתיאר, ובכיר מפלגת הבעת' מוחמד סעיד בחתיאן.

הגורמים דיווחו כי מאבטחו של בחתיאן החדיר כמות אדירה של רעל לאוכל ואז "וידא שכולם לוקחים כמות גדולה ממנו". עוד דווח כי המאבטח המגויס אף מזג לכל אחד מהם כמות נכבדה של מרק מורעל ולאחר עשר דקות יצא מהחדר "למקום מבטחים", בטרם הוברח לחו"ל. עוד דווח כי הבכירים הובהלו לבית החולים, ושם ניצלו חייהם.

בתחילה סברה כאמור האופוזיציה כי הצליחה לחסל את השישה, ולפיכך פרסמה הודעה כי הם נהרגו. אולם כעבור זמן קצר הכחיש המשטר בתוקף את הדיווחים ואף שיגר את שר ההגנה לשעבר תורכמאני ואת שר הפנים מוחמד שעאר לאולפני הטלוויזיה כדי להזים בקולם את השמועות. על פי הדיווחים, גם יתר הבכירים נותרו בחיים, ולפי גורמים סורים בכירים, אסף שווכת עצמו צפוי להופיע בפומבי בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully