וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי בבית משפחת אטיאס: מותם - סימן משמיים

קובי דוד

23.5.2012 / 19:33

הרב עמאר קשר בין מותם של שמונת בני המשפחה לגל האלימות האחרון: "מצב עם ישראל לא טוב, ילדים הורגים הורים". בתוך כך, בזק"א האשימו: "הגופות הונחו באמבולנס כתפוחי אדמה"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: ערן גילווארג, יובל בן אבו, עריכה: גדי וינסטוק, אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

הרב הראשי לישראל, שלמה עמאר, הגיע הערב (רביעי) לסוכת האבלים בה יושבים שבעה על שמונת בני משפחת אטיאס שנקברו אמש. כשהגיע לנחם ביישוב בר יוחאי שבגליל העליון, הסביר הרב עמאר כי "רע כזה, אם בא מן השמיים, זה סימן שהמצב של כלל ישראל לא טוב".

הרב הספרדי הראשי קשר בין התאונה שגבתה את חיי בני משפחת אטיאס, לגל האלימות הפושה במדינה בעת האחרונה. "הגענו למצב שילדים הולכים והורגים נפשות. ילדים קטנים, צעירים, נשים הורגות. הגענו למצב שהורים הורגים ילדים וילדים הורגים הורים", הלין הרב עמאר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טוען כי האסון הגיע כתוצאה מגל האלימות. הרב עאמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאבל המשפחה התייחס קובי אטיאס, אחיו של אב המשפחה רפאל, שהסביר את הקושי בקבורת שמונת בני משפחה. "זה מספר גבוה מדי, זה לא אחד ולא שניים. זה מזעזע אבל אנחנו נשארים חזקים". ישי, גם הוא אחיו של רפאל המנוח, הוסיף כי "כל דקה ודקה אנחנו שומעים מאנשי היישוב דברים על אח שלנו, איש מלח הארץ שהיה מנהל בית הספר בצפת. הקים בית ספר לתפארת, ידע לחדור לכל תלמיד ללב".

מוקדם יותר היום התייחס לתאונה הקטלנית רבה של מגדל העמק, הרב יצחק גרוסמן, שטען כי התאונה היוותה "כפרה על עם ישראל". בראיון שהעניק לתחנת הרדיו "קול חי", אמר הרב גרוסמן כי "היו צריכים כל ישראל למות אם לא היה קורה דבר כזה, אנחנו אשמים". "זה ברור שיש בורא כל עולמים, שאם האבא נתן כזה סטירה, עם ישראל צריך להתבונן בה ולא לעבור על זה ולהגיד 'עוד מקרה'", הסביר הרב.

רחל בת השבע צפויה להשתחרר מחר מבית החולים

הניצולה היחידה בתאונה, רחל אטיאס בת השבע, מאושפזת במצב יציב במחלקה לכירורגיית ילדים בבית החולים רמב"ם בחיפה, אך החשש מצד קרוביה אינו מסתכם במצבה הפיסי, כי אם במצבה הנפשי.

"רחל עברה לילה שקט, מוקפת בידי בני משפחה קרובים. היא לא יודעת להשתחרר היום, גם מבחינה רפואית (אנחנו) רוצים לראות שהבעיות הרפואיות האחרונות שלה נסגרות", אמר ד"ר מיקי הלברטל, סגן מנהל בית החולים רמב"ם.

רחל אפרת בת ה-7, ששכלה את משפחתה בתאונת הדרכים בטבריה, מובלת לבית החולים רמב"ם בחיפה, מאי 2012. צילום אבטחה, ספק 500
החשש ממצבה הנפשי גדול מזה הפיסי. רחל אטיאס מובהלת לטיפול ברמב"ם/ספק 500, צילום אבטחה

פרופסור עמוס עציוני, מנהל בית החולים לילדים ברמב"ם, הוסיף כי רחל "עירנית ובהכרה מלאה, וכל הזמן מחובקת בידי בני משפחה הנמצאים איתה. מבחינה בריאותית, היא סובלת משבר קל מאוד באגן הירכיים וכרגע היא מתחילה ללכת". "אנחנו מניחים שהיא תוכל להשתחרר כבר מחר מבית החולים", ציין עציוני.

זק"א: "הגופות היו מונחות כמו שק תפוחי אדמה"

בתוך כך, האשמות קשות הוטחו אמש מיד לאחר טקס הלוויה של בני משפחת אטיאס, כאשר פעילי זק"א ביקרו את חברת האמבולנסים "מריזן". "הגופות היו מונחות בתוך האמבולנס כמו שק תפוחי אדמה", כתב יו"ר זק"א יהודה משי זהב, שהחליט שלא לעבור על כך לסדר היום ושיגר מכתב למשרד הבריאות ולמפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו.

"המראה של שלוש גופות דחוסות באמבולנס אחד, כשגופה אחת מונחת במעבר על הרצפה, הוא בלתי מכובדת ומהווה זלזול ופגיעה בכבוד המת, ובוודאי שלאחר אסון בסדר גודל כזה". לדברי משי זהב, "אין שום צורך לפנות את הגופות בביזיון".

יהודה מריזן, בעליה של חברת האמבולנס, אמר בתגובה: "אנחנו פועלים כבר שנים רבות בשיתוף פעולה עם כוחות המשטרה. . פעילי זק"א שהגיעו לשטח החלו לפנות במרץ את הגופות, כאשר סיימו את פעולות החילוץ, הם אף דאגו גם להוביל אותן אל תוך האמבולנסים שלנו. לצערי, גם צילמו את התמונות כדי לפגוע בשמנו הטוב".

לדברי מריזן, פעילי זק"א היו אלו שניסו לקחת את הפיקוד על האירוע, מה שלבסוף גרם ללא מעט תקלות בדרך. "אנחנו פועלים מתוך תיאום ושיתוף פעולה מלא עם כוחות הביטחון. זק"א עושים את מה שעולה על רוחם, ללא כל אחריות. אני לא מבין איך הם מסוגלים לחטט בפצעים המדממים של המשפחה המסכנה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully