וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: תקפו מנהיג בקהילה הגאה מול המצלמות

21.5.2012 / 14:44

מארגני מצעד גאווה קיוו לעורר מודעות לזכויות ההומוסקסואלים לקראת משחקי יורו 2012. הם נאלצו לבטל את הצעדה בשל איומים. פעילי ימין קיצוני תקפו אותם לעיני המצלמות

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

מצעד גאווה שתוכנן להתקיים אתמול (ראשון) בקייב בירת אוקראינה בוטל בעקבות איומים שקיבלו המארגנים מצד פעילי ימין. המארגנים סיפרו כי נודע להם ברגע האחרון שקבוצה של ניאו נאצים מתכננת לקיים עצרת שתעבור ממול למצעד, ולכן נאלצו לבטל את האירוע. אחרי שנודע כי האירוע בוטל, קבוצה של פעילי ימין קיצוני היכו את המארגנים.

סוויטוסלב שרמט, ראש הפורום למען ההומוסקסואלים באוקראינה. מאי, 2012. רויטרס
פעילי ימין קיצוני מכים את סוויטוסלב שרמט, ממארגני המצעד/רויטרס

בזמן שכמה מהמארגנים נפגשו עם עיתונאים, כדי להסביר להם מדוע נאלצו לבטל את המצעד, הם הותקפו בגז מדמיע על ידי אדם שפניו הוסתרו במסכה. הוא נמלט בריצה, אך מאוחר יותר, שב למקום, וכמה מחבריו היכו באלימות את אחד ממארגני העצרת, סוויטוסלב שרמט, ראש הפורום למען ההומוסקסואלים באוקראינה.

סוויטוסלב שרמט, ראש הפורום למען ההומוסקסואלים באוקראינה. מאי, 2012. רויטרס
הוא נחבל בפניו אך לא נזקק לפינוי לבית החולים/רויטרס

בין המתנגדים למצד היו כמאה עד מאתיים בני אדם, שהתאספו בכיכר קונטרקטובה במרכז קייב. הם הניפו דגלי אוקראינה ושלטים שעליהם נכתב "הומוסקסואליות = איידס". מצעד הגאווה נועד לעבור על גדות נהר דנייפר, כדי לעורר מודעות לדיכוי ההומוסקסואלים באוקראינה לקראת משחקי יורו 2012 שיהיו במדינה בחודש יולי. כמה מדינות באירופה איימו להחרים את המשחקים אם הרשויות בקייב לא ישפרו את תנאי כליאתה של יוליה טימושנקו, שהייתה ראש הממשלה של אוקראינה, ושנאסרה באשמת שחיתות. היא טענה כי הוכתה על ידי הסוהרים.

סוויטוסלב שרמט, ראש הפורום למען ההומוסקסואלים באוקראינה. מאי, 2012. רויטרס
לטענת מארגני המצעד, שוטרים שהיו במקום לא סייעו להם נגד התוקפים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully