וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בוועדה לשוויון בנטל: "לכלול יהודים וערבים"

פנחס וולף

21.5.2012 / 14:00

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את דיוני הוועדה, בראשות חבר הכנסת יוחנן פלסנר, שבוחנת חלופות לחוק טל השנוי במחלוקת. נציגי "מאהל הפראיירים" נמצאים אף הם במקום

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

הוועדה לקידום השוויון בנטל - ועדת קש"ב - בראשות חבר הכנסת יוחנן פלסנר (קדימה) מתכנסת בשעה זו (שני) לדיון ראשון על מציאת חלופה לחוק טל באולם נגב בכנסת. ראש הממשלה בנימין נתניהו והמשנה לראש הממשלה שאול מופז משתתפים בישיבה הפותחת את דיוני הוועדה.

"לפני שבועיים היינו באולם הזה שאול מופז ואנוכי כדי להודיע על הקמת ממשלת האחדות הרחבה" פתח ראש הממשלה את הדיון. "הסעיף הראשון בהסכם האחדות היה להביא חלופה לחוק טל. קודם לכן, בינואר השנה ועוד לפני פסיקת בג"ץ אמרתי בכנסת שנביא פתרון טוב יותר וצודק יותר של חוק טל. ארבעה עקרונות צריכים להנחות אותנו: שוויון בנטל, הדרגתיות בביצוע, הכללת יהודים וערבים כאחד ולעשות הכל בלי לשסות ציבור בציבור". נתניהו סיכם את דבריו: "הזמן קצר והמלאכה מרובה. צריך להחליט, לבצע ולחוקק".

"אני רואה בזה רגע היסטורי וגם הזדמנות לשנות את סדר היום במדינת ישראל", אמר מופז. "תיקון השוויון בנטל זה דבר הכרחי והגיע הזמן לשנות את סדר היום הלאומי בנושא. חשוב מאוד שעבודת הוועדה תיעשה באופן בו נשמע את כל חלקי החברה בישראל. אנחנו אומרים לכולם: יוצאים לדרך חדשה ולסדר לאומי חדש. העיקרון של שירות לכל, יהיה לו מרכיב של שירות בצה"ל ושל שירות בשירות האזרחי".

מסיבת העיתונאים של בנימין נתניהו ושאול מופז, מאי 2012. עומר מירון
"הסעיף הראשון בהסכם האחדות היה להביא חלופה לחוק טל", נתניהו ומופז/עומר מירון

נוסף על פלסנר חברים בוועדה אבי זמיר ראש אכ"א לשעבר, הפרופסורים למשפטים יפה זילברשץ וידידיה שטרן, עורך הדין יעקב ויינרוט יואב קיש חבר ליכוד ונציג "מאהל הפראיירים". בנוסף כל חברה קואליציונית הוזמנה לשלוח נציג לוועדה. בדיוני הוועדה יהיו נוכחים נציגים מאגף כח-אדם בצה"ל, המנהלת לשירות אזרחי, משרד האוצר, משרד המשפטים, הרשות לפיתוח כלכלי במגזר המיעוטים והמועצה הלאומית לכלכלה.

אתמול התברר כי הוועדה תיחשב לציבורית קואליציונית. היא תמומן על ידי מפלגות הקואליציה, כשכל מפלגה תשלם באופן יחסי לגודלה וכך תקבל הוועדה את השירותים המנהליים ואת הייעוץ המשפטי. אילו הוועדה הייתה נחשבת לוועדה של הכנסת, היה עליה לקבל אישור של ועדת האתיקה ולקבל מינוי פורמאלי מוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. במקרה כזה גם לא יכלו להיות בה חברים אישים שאינם חברי כנסת.

  • עוד באותו נושא:
  • חוק טל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully