וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מקרי האונס: עליה בפניות ללימודי הגנה עצמית

20.5.2012 / 0:06

בשבועות האחרונים אירוע מספר מקרי אונס קשים, רובם במרכז הארץ. מתן בוכנר, מדריך קרב מגע, מספר על ריבוי פניות בימים האחרונים וממליץ על שיטות שונות של הגנה עצמית

למרות שמקרי תקיפה ואונס מתרחשים, למרבה הצער, במשך כל השנה, אירועי השבוע האחרון הביאו לעלייה במפלס החרדה. במוקדי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית מדווחים על עלייה חדה במספר פניות מאז אירוע התקיפה בליל שישי שעבר בגן העיר בתל אביב.

אצל מתן בוכנר, מאמן ראשי של קרב מגע, התקבלו ביומיים שלאחר המקרה כ-350 פניות, לעומת לא יותר משתיים-שלוש ביום רגיל. לדבריו, על נשים להיות מוכנות להגן על עצמן במקרה של תקיפה, והוא מספק מספר עצות לצורך כך. "נשים נמצאות במצב של פאניקה בעקבות הפרסומים האחרונים", הוא אומר. "יש חרדה מאד גדולה של נערות ונשים לצאת מהבית, יש כאלה שנועלות את עצמן בחדר השינה. אצלי נשים זה שליחות. אם גבר מותקף, בדרך כלל זה יסתיים במקרה הגרוע בדקירה. אישה בדרך כלל לא דוקרים, אלא אונסים. זאת פגיעה יותר קשה, כי במקרים רבים זה מותיר את האישה מתה מבפנים, לעומת צלקת של סכין - שנעלמת תוך כמה חודשים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נשים נמצאות במצב של פאניקה בעקבות הפרסומים האחרונים". מתוך אימונים של מתן בוכנר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בוכנר (30) מאמן בשיטת "עילית קרב מגע", המשלבת תרגילים מעשיים משיטות ואמנויות לחימה זרות, כגון קראטה, אייקידו, אגרוף תאילנדי וטכניקות מהלוט"ר (לוחמה בטרור). "מדובר בשיטה שפיתחתי, שייעודית להתקפות על רקע מיני, ניסיונות חטיפה ואלימות בתוך המשפחה", הוא מציין. הוא מעביר סדנאות הגנה עצמית לנשים, ורק השבוע עשה זאת למען עובדים סוציאליים, בעקבות התקיפה בסכנין. לדבריו, מומלץ לנשים ללמוד הגנה עצמית בראש ובראשונה למקרה שחלילה יותקפו, אך גם כדי לחזק את הביטחון העצמי. "לפעמים מגיעות אלי נשים מפוחדות, שלא מאמינות שיש בהן את הכוח להתנגד לתוקף או לתוקפים. אחרי שהן לומדות כיצד לעשות זאת, גם הפחד נעלם".

למי שעדיין לא למדה בקורס הגנה עצמית, אך רוצה להיות מוכנה לכל מצב שלא יבוא, מציע בוכנר מספר עצות מעשיות וחשובות. "בראש ובראשונה, להשתדל לא ללכת לבד, במיוחד במקומות מועדים לפורענות כמו חניונים ואזורים חשוכים וריקים. אם בכל זאת אתן לבד, לא להתבייש לפנות לאדם או לזוג ברחוב, ולבקש שילוו אתכן. עם המצב היום, קשה לי להאמין שמישהו יסרב".

"בחורה ניצלה מתקיפה בחיפה בעזרת משרוקית"

בוכנר מפריך שיטה ידועה שנשים רבות משתמשות בה כשהן צועדות לבד: "אני ממליץ לא לשוחח בטלפון הנייד בזמן ההליכה. זה אמנם מספק תחושת ביטחון, כי יש מישהו על הקו, אך זה פוגע בעירנות ומוציא מריכוז. בדומה לדיבור בזמן נהיגה. רצוי ללכת ישר ולשים לב לרעשים מסביב". עוד עצה מעשית, היא להצטייד במשרוקית. "זה עושה פלאים. תוקפים לא אוהבים קהל. במקרה של תקיפה שריקה חזקה יכולה להבריח את התוקף וגם לעורר תשומת לב של העוברים והשבים. רק לאחרונה תלמידה שלי בחיפה ניצלה מתקיפה בחניון בחיפה בעזרת משרוקית".

לדברי בוכנר, חפצים שנמצאים ברשותנו יכולים לשמש נשק. "אני ממליץ ללכת עם צרור מפתחות ביד. בעזרתו ניתן לתת מכה חזקה לתוקף, ואם הולכים עם מפתח בין האצבעות, הוא יכול לשמש גם כסכין. במקרה זה רצוי להפנותו לעבר נקודות הטורפה של התוקף – עיניים, גרוגרת, צלעות". גם מגזין מגולגל יכול לעשות את העבודה. "מכה ממגזין עבה היא עוצמתית כמו מכה של אלה", אומר בוכנר.

"מלבד זאת", הוא מוסיף, "לא לחשוש להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותך. לזרוק חול לכיוון העיניים, לירוק, לשרוט, לבעוט בנקודות תורפה - כגון האשכים - אזור שמספיקה בו מכה קלה עם כח מתפרץ כדי לנטרל את התוקף - ואז מיד לברוח". אם בכל זאת הותקפת, יש כמה צעדים חשובים שעליך לעשות. "הכי חשוב – לא להתקלח. למרות הדחף, חשוב לשמור על גופך כל פרט פורנזי שבעזרת מעבדה לזיהוי פלילי יוביל ללכידת התוקף. אפילו מתחת לציפורניים יכולה להישמר הראייה, שתביא לכליאתו ותמנע מנשים אחרות את החוויה הנוראה. רצוי לפנות מיד למשטרה ואם קשה, לספר מיד לקרוב משפחה, חברה או חברה, או לפנות למרכז סיוע לנפגעי תקיפה מינית.

"הדבר הכי חשוב לזכור הוא שזאת לא בושה, ושאם הותקפת – זה לא באשמתך, ולא משנה איך נהגת או התנהגת לפני האירוע. אני מציע לגבות את העצות הללו בלימודי הגנה עצמית, ובכל מקרה חשוב לזכור שיש בך יותר כוח ממה שאת מדמיינת. ברגע האמת מתגלות יכולות שלא בטוח שידעת שנמצאים בתוכך, והאמת היא שאת יכולה לצאת מכל מצב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully