וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא מאמין שאירן תעצור את תכנית הגרעין שלה"

כמה ימים לפני חידוש השיחות בין אירן למערב, הבהיר ראש הממשלה בביקור בצ'כיה כי פתרון דיפלומטי לסוגיית הגרעין יהיה הטוב ביותר, אך ציין כי טהרן לא הראתה נכונות לכך

לקראת חידוש השיחות בין אירן והמערב, אומר היום (שישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הוא סקפטי ביחס לאפשרות שטהרן תסכים לעצור את תוכניתה הגרעינית. במהלך ביקורו בצ'כיה ציין ראש הממשלה כי פתרון דיפלומטי יהיה הטוב ביותר, אך הבהיר כי הוא אינו "רואה שום הוכחה כלשהי שאירן מוכנה לסיים את תוכנית הגרעין". בדברים שנשא הוסיף ראש הממשלה כי מדובר "בנושא החשוב ביותר בתקופתנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בצ'כיה. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בפראג, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

חמש חברות מועצת הביטחון וגרמניה ייפגשו עם נציגי אירן לשיחות בבגדד ב-23 במאי, ולקראת המפגש העלתה ישראל את הדרישה כי יוגדרו לוחות זמנים ברורים להפסקת תכנית הגרעין הצבאית.

בשבוע שעבר נפגש נתניהו בלשכתו בירושלים עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, המשמשת גם כראש צוות המשא ומתן בשיחות של שש מעצמות המערב עם אירן, לפגישת עדכון מיוחדת לקראת המפגש.

"אירן מנסה להשתמש בפגישות כדי להרוויח זמן ואין לה כוונות לעצור את תכנית הגרעין", אמרו הבכירים הישראלים לאשטון בפגישה. לדברי גורמים מדיניים, בפגישה הובהר כי "מה שייחשב מבחינת ישראל התקדמות בשיחות, היא הסכמה אירנית ללוחות זמנים ברורים להפסקת כל העשרת האורניום, הוצאת האורניום המועשר משטחה, ופירוק המתקן התת קרקעי בקום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בצ'כיה. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"מדובר בנושא החשוב ביותר בתקופתנו"/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בירושלים הדגישו כי למרות הסנקציות החריפות שהוטלו בחודשים האחרונים, טרם נראה סימן ממשי לשינוי במדיניותה של אירן. בשבועות האחרונים הביעו בכירים בממשלה את חששם בפני האירופים מכך שבשל רצונן של שש המעצמות להגיע להסכם, יבוצעו ויתורים מרחיקי לכת וחלק מהסנקציות המתוכננות יוסרו, בהן שורה של צעדים שצפויים להיכנס לתוקפם בחודשים הקרובים. ראש הממשלה, שהביע סקפטיות גדולה כלפי השיחות מלכתחילה, ואף כינה אותן "מתנה" לתכנית הגרעין האירנית, חזר בפני אשטון על התנאים הישראליים למשא ומתן עם אירן, שהוצגו עוד לפני הפגישה הראשונה בין אירן והמעצמות, שהתקיימה בחודש שעבר באיסטנבול: הפסקת כל העשרת האורניום, הוצאת כל האורניום המועשר מחוץ לגבולות אירן, ופירוק המתקן התת קרקעי בקום.

עוד באותו נושא
האו"ם: הסנקציות על אירן עובדות - אבל היא ממשיכה במרוץ לגרעין
לאחר הדלפת ההדמיה: אירן תסכים לפיקוח בפרצ'ין?
דו"ח באירן חושף: רשימת מדעני תוכנית הגרעין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully