וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטורקיה נרגעו: השרקרק אינו מרגל של המוסד

שרק? סרק! בכפר נחרדו לגלות נבלה של הציפור הנודדת עם טבעת עליה נכתב "ישראל" ו"נחיריים מוגדלים באופן חשוד". היחידה ללוחמה בטרור כבר נקראה, אך בסוף משרד החקלאות הרגיע

מהאנשים שהביאו לנו את "הנשר המרגל" בסעודיה ואת "כריש המוסד" במצרים: ציפור נודדת מסוג שרקרק גרמה השבוע לבהלה בכפר בדרום-מזרח טורקיה, לאחר שתושבים מקומיים שמצאו אותה חשדו כי מדובר במרגל ישראלי. לפי הדיווח היום (חמישי) ב-BBC, המבוסס על דיווחים בתקשורת הטורקית, חשדם של הכפריים התעורר כשהציפור המתה נמצאה בשדה כשלרגלה מוצמדת טבעת מתכת שעליה נכתב "ישראל".

אמנם סימון ציפורים בטבעות הוא נוהל מקובל בקרב זואולוגים כדי לעקוב אחרי מסלולי נדידתן, אולם לפי הדיווחים, אותם כפריים הבחינו כי נחיריה של הציפור המתה היו "מוגדלים באופן חשוד", והניחו שזהו סימן לכך שנשאו "מיקרו-שבב" שהושתל על ידי המוסד. הם קראו למשטרה, ונבלת הציפור נלקחה לבדיקה במשרדים המחוזיים של משרד החקלאות בעיר גזיאנטפ. שם, לאחר כמה ימי בדיקה, הכריעו שהציפור אינה מרגלת, והרגיעו את התושבים.

גורם במשרד הסביר ל-BBC כי אנשיו התקשו מעט לשכנע את השוטרים המקומיים שאין בציפור כל סכנה, ובשלב מסוים אלו אף עירבו בעניין את היחידה ללוחמה בטרור - אך לבסוף הם התרצו.

יש לציין כי תיאוריות קונספירציה מופרכות נוטות לתפוס אחיזה בקלות באזורים מסוימים בטורקיה, ולעתים קרובות הן מערבות את ישראל והמוסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully