וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקד הסיוע לעובדים זרים התלונן: "אלי ישי מסית"

ענת שלו

17.5.2012 / 9:04

אחרי ששר הפנים אמר כי צריך לכלוא או לגרש את הפליטים שנמצאים בישראל, התקבלו במוקדי הסיוע איומים. בשל כך הוגשה תלונה נגד ישי: "דבריו החמורים מלבים את השנאה"

שעות ספורות לאחר דבריו החריפים של שר הפנים, אלי ישי, נגד פליטים ומבקשי המקלט, שטען כי צריך לכלוא או לגרש את כולם, התקבלו במוקדי הסיוע טלפונים מאיימים רבים. אחת המתנדבות סיפר כי "נכון שזאת לא פעם ראשונה שמתקשרים אלינו עם איומים, אבל קיבלנו כבר כמה כאלה אתמול מאז הדברים של ישי, כולל שישרפו אותנו ודברים כאלה. זה מזעזע. לא ייאמן שככה מדבר שר פנים בממשלת ישראל. היממה האחרונה הייתה מאוד קשה עבורנו. זה מזכיר ימים חשוכים בהיסטוריה. זה עשוי להיגמר באסון".

בעקבות האיומים החליטו במוקד הסיוע לעובדים זרים, מלבד הגשת תלונות נגד המאיימים שפנו אליהם, להגיש תלונה גם נגד ישי בגין הסתה. עו"ד רעות מיכאלי, מנכ"לית המוקד לסיוע לעובדים זרים, הגישה אמש את התלונה במוקד משטרת מרחב ירקון. "האחריות להשמעת האיומים ולכל נזק שעשוי להיגרם לנו או לפליטים מונחת לפתחם של שרים וחברי כנסת שעוסקים בהסתה וליבוי השנאה נגד זרים ונגד ארגוני הסיוע. דבריו החמורים של אלי ישי מלבים את השנאה כלפי הזרים והמסייעים להם ומתירים את דמם של עובדי הארגונים".

אורית רובין, רכזת הסיוע הפסיכו-סוציאלי בארגון א.ס.ף המסייע לפליטים, הוסיפה כי "ההרגשה היא שבתקופה האחרונה, ועל אחת כמה וכמה לאור ההתבטאויות האלה של שר בממשלה, היא מאוד קשה ומפחידה. הכתובת היא על הקיר, אנו שומעים את הקולות ורואים את עוצמת ההסתה. מדובר בהסתה פרועה".

בתוך כך, יבחנו בארגוני הסיוע כיצד אפשר לעבות ולתגבר את מערכי האבטחה במוקדים שלהם לאור האיומים שהתקבלו. בנוסף, אמרו בארגונים כי נשקלת האפשרות לפנות גם ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ולהתלונן גם בפניו על הסתה של שר הפנים.

"אנחנו מאבדים את המדינה"

בראיון לגלי צה"ל אמר ישי אתמול כי רבים מהאזרחים הזרים, שבאים לישראל מארצותיהם באפריקה בניסיון להשיג עבודה, נכנסים ברמייה. לדברי השר, חלק גדול מהמהגרים מעורבים בישראל בעבירות רכוש ואף בעבירות מין חמורות.

בשיחה התבקש ישי להתייחס לכמה מקרי אלימות שהתרחשו בעת האחרונה במרכז הארץ, ושהמשטרה חושדת כי המעורבים בהם הם אזרחים ממדינות אפריקה. בין היתר, ישי התייחס למקרה שבו על פי החשד אזרחים מאריתריאה ומסודן אנסו צעירה בחניון בדרום תל אביב.

"אנחנו מאבדים את המדינה", התריע ישי, "על אותם המקרים שמדברים עכשיו כבר שמעתי לפני שלוש שנים, בסיורים שעשיתי בדרום תל אביב". כשנשאל ישי מה יש לעשות באזרחים הזרים, השיב: "צריך להכניס את כל המסתננים – את כולם, ללא יוצא מן הכלל - לבית הסוהר או למתקן שהייה. רובם, אני מעריך, מעורבים בעבריינות. אבל כשאני אומר את זה, מתקיפים אותי".

עוד בנושא
ישי: "המסתננים - למאסר ולגירוש, אסור להיות יפה נפש"
אהרונוביץ' על המסתננים: "שהשר ישי יעשה את עבודתו"

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully