וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטים לדניאל מעוז: "לא מבינים את ההיגיון שלך"

גלעד גרוסמן

16.5.2012 / 16:23

אחרי שני ימי עדות בהם האשים את אחיו ברצח הוריו, תקפו השופטים את הנאשם, וטענו לבעיות בגרסתו. "אני מודה שלא קיבלנו הסבר הגיוני לכך שהעדפת לא לחשוף את זהות הרוצח"

קובי נתן

(צילום: קובי נתן; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

אחרי יומיים של עדות תוכחה, והאשמת אחיו ברצח ההורים – תקף היום (רביעי) הרכב השופטים במשפט הרצח של דניאל מעוז את הנאשם, ופקפקו באמינות גרסתו. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל, התקשה לקבל את הסברו של מעוז על כך שלא סיפר שאחיו הוא הרוצח מכיוון שפחד ממנו. "הוא משוחרר, האיש הזה שאתה פוחד ממנו כל החיים. הוא כבר רצח את הוריך, למה אתה נותן לו להמשיך להסתובב חופשי?", תהה. השופט בן ציון גרינברגר הוסיף שאם דניאל הוא היחיד שיודע שניר הוא הרוצח, יש לו מניע חזק יותר לפגוע בו.

דניאל מעוז העיד במשפטו: "אחי הוא הרוצח". ספק 500
השופטים לא מוצאים היגיון בגרסתו. דניאל מעוז/ספק 500

מעוז ניסה להסביר את מניעיו, אולם אלה לא התקבלו על ידי השופטים. "אני מודה ומתוודה שאנחנו לא מקבלים הסבר הגיוני ומשכנע לכך שהעדפת לא לחשוף את זהות רוצח הוריך", אמר השופט סגל. "אתה אומר שחששת שהוא יפגע בעוד מישהו, וכפי שסיפרת, אתה עד הראיה, בך הוא יפגע. יש סקאלה של הגיון, ממה מפחדים יותר: מרוצח שמסתובב חופשי או מרוצח עצור?". לכך השיב מעוז, כי התקשה מאוד להסגיר את אחיו, וכי "על אף שההיגיון אומר להסגיר את הרוצח, ההיגיון שלי אומר שההורים שלי לא היו רוצים שבנם ישב בכלא כל חייו". ולכך השיב השופט משה דרורי: "הם היו מעדיפים שהבן השני שלא רצח ישב בכלא?".

"תפסיקי להעיר, כל מילה שלי - אמת"

השופטים ניסו להבין מדוע דניאל חשב שניר עלול לפגוע במישהו מלבד בו או בהוריו, והאם הוא מכיר מקרים שבהם ניר נהג באלימות. לכך השיב דניאל: "אני מכיר הרבה שמות של אנשים שניר הלך אתם מכות, והיו הרבה מקרים שאמרתי לו שזו לא הדרך. גם היו נשים שחשבו שהוא מתנהג באלימות ובגלל זה נגמרו הקשרים". ניר נענע בראשו לשלילה, בעוד בני משפחתו שישבו סביבו טפחו על גבו לחיזוק.

"אחיך חיסל את משפחתך, גדע את חייה, ואתה מספר שאתה מסתיר את זהותו של הרוצח, כאשר הדרך היחידה ההגיונית להתגונן מפניו היא להסגיר אותו", פנה למעוז השופט סגל. "ואתה אומר שאתה חושש שהוא יספר את הסוד שלך. איך זה עומד אחד מול השני? אנחנו לא מבינים את ההגיון שלך".

במהלך עדותו של מעוז, הגיבה אחותו תמר מעוז על הדברים שאמר אחיה על דוכן העדים ואמרה: "נו באמת". בתגובה התפרץ דניאל מעוז לעברה וקרא: "תפסיקי להעיר. מילה-מילה, כל מה שאני אומר זו אמת". השופט צבי סגל ביקש ממעוז שיפנה רק לבית המשפט, וביקש מתמר לצאת מהאולם למספר דקות. מחוץ לאולם אמרה מעוז לכתבים: "אמת דיברתי". לאחר מכן, חזרה לאולם.

אחיו של דניאל מעוז מעידים נגדו: "נעשה צדק עם ההורים". שי מכלוף
אחיה תקף גם אותה, היום בבית המשפט. תמר מעוז/שי מכלוף

בעדותו היום גולל מעוז כיצד ניקה את זירת הרצח. "הרעיון לנקות את הציפורניים של ההורים שלי אחרי הרצח בא לי מהטלוויזיה. תמיד מדברים שם על זה שיש שרידים אחרי מאבק", אמר מעוז. במהלך החקירה הנגדית נשאל מעוז על האופן שבו ניקה כתמי דם בדירת הוריו לאחר הרצח. זאת, לאחר שנסע מירושלים לתל אביב וחזרה. "לא תכננתי לנקות בציפורניים, לא תכננתי אקונומיקה, לא תכננתי כלום. הכל באותו הרגע", אמר. מעוז טוען כי את הרצח ביצע אחיו התאום, ניר, להם DNA זהה. בעדותו, סיפר כי גילה כתם דם על גופת אביו, שלטענתו, לא ידע אם מדובר בדמו שלו או של אחיו התאום.

עוד על משפט הרצח
דניאל מעוז התפרץ על אחותו, היא הוצאה מהאולם
דניאל מעוז: ”שמעתי את אמא צועקת: ’הוא רוצח אותי’”
מעוז הצביע על כיסא אחיו הריק: ”כאן ישב הרוצח”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully