וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ובתה נרצחו ביחד ב-2009, קרב הירושה עדיין ניטש

גלעד גרוסמן

16.5.2012 / 12:00

הרצח המזעזע של ביאטריס רודוב ובתה דניס אירע לפני כשלוש שנים, אז נמצאו גופותיהן המבותרות בפח ברמת גן. כיוון שלא ניתן לקבוע מי מהן נרצחה ראשונה, מתקיים מאבק על רכושן

בית משפט לענייני משפחה ידון בקרוב בסוגייה יוצאת דופן - כיצד לקבוע מי יירש את ביאטריס רודוב, שנרצחה יחד עם בתה לפני כשלוש שנים. זאת, לאחר שהבת דניס הייתה היורשת המיועדת, אולם לא ניתן לקבוע מי מהן נרצחה ראשונה. בצוואתה של ביאטריס נקבע כי במידה והיא תלך לעולמה לפני בתה, הבת תירש את כספה ורכושה. אולם, במידה והבת תלך לעולמה קודם, תעבור הירושה לקרוב משפחה אחר. מכיוון שלדניס עצמה לא היו יורשים, אם ייקבע שהיא היורשת יעברו רכושה של האם ושל הבת לאפוטרופוס הכללי.

ביטריס ודניס רודוב הקורבנות בפרשת הגופות המבותרות. חטיבת דובר המשטרה
מכיוון שלדניס עצמה לא היו יורשים, אם יקבע שהיא היורשת יעברו רכושה של האם ושל הבת לאפוטרופוס הכללי. ביאטריס ובתה דניס/חטיבת דובר המשטרה

גופותיהן של השתיים נמצאו מבותרות בפח זבל ברמת גן ובנחל אלכסנדר באוגוסט 2009. על פי כתב האישום שהוגש נגד אלי פחימה, הנאשם ברציחתן של השתיים, הוא רצח אותן ככל הנראה בדירתן ברמת גן. בפרקליטות לא ידעו לקבוע מי מהשתיים נרצחה ראשונה, אולם לשתיים הוצאו תעודות פטירה על סמך מועדי מציאת הגופות, וכך נקבע שהאם ביאטריס מתה לפני בתה.

תעודת הפטירה אינה משקפת את מועד הפטירה

בית המשפט לענייני משפחה ברמת גן, שדן בעניין עזבונה של ביאטריס, קבע כי אין לו סמכות לשנות את תעודות הפטירה. בעקבות זאת עתר מנהל העיזבון, עורך הדין ברק רון, לבג"ץ, בדרישה שהמדינה תשנה את תעודות הפטירה של השתיים, וזאת לאור העובדה כי בכתב האישום שהוגש נגד פחימה נטען כי בשל מצב הגופות לא ניתן לדעת מי נרצחה ראשונה. בעקבות העתירה הודיעה לאחרונה הפרקליטות לבג"ץ כי "בנסיבות החריגות" שנוצרו, ולנוכח עמדת משרדי הפנים והבריאות כי תעודות הפטירה אינן משקפות את מועד פטירתן של השתיים, הם אינם מתנגדים לקיים דיון כדי לקבוע את היורשים של רודוב באמצעות הוכחות אחרות. כתוצאה מכך העתירה נמחקה והדיון הוחזר לבית המשפט לענייני משפחה.

לדברי עו"ד בועז קראוס, מומחה לדיני ירושה, שאלת רגע המוות היא שאלה שבוויכוח, ולכן טוב עשתה המדינה כאשר חזרה בה מדרישתה לראות בתעודת הפטירה והרשום בה ראיה חלוטה למועד הפטירה. "לעתים אדם נמצא מת לאחר ימים, לעתים אנשים שנהרגו באירוע משותף קיפחו את חייהם בהפרשים של שעות או ימים והעובדה שגופתם נמצאה באותו הזמן – אינה שוללת ואינה צריכה לשלול את זכותו של כל יורש להוכיח מי מהם מת תחילה כדי לבסס זכאות לרשת את אחד הנפטרים", אמר.

לדבריו, החוק כיום קובע כי במצב בו לא ידוע מי מת תחילה, יירשו את עיזבונם של הנפטרים רק אלו שזכאים לרשת באופן וודאי את אחד הנפטרים. יש לציין כי קראוס מקדם הצעת חוק שבאה להשוות את המצב בעניין זה למצב הקיים במדינות נאורות בעולם, בהן סדר הפטירה נקבע באופן שרירותי בהתאם לגיל הנפטרים.

עוד באותו נושא:
פיצוח פרשת הגופות המבותרות: שלב אחר שלב
אישום: "פחימה רצח וביתר בדם קר"
המבתר ענה לטלפון הנרצחת: "היא לא בבית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully