וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים ל"יום הנכבה": צה"ל יתגבר כוחותיו בגבולות

15.5.2012 / 1:03

למרות החתימה על הסכם סיום שביתת הרעב עם האסירים הפלסטינים, בצה"ל מתכוננים להפרות סדר, בשיתוף עם מנגנוני הביטחון הפלסטינים. הרמטכ"ל: "מקווים לטוב ונערכים לרע"

בצה"ל חששו משביתת האסירים שהייתה עלולה להוביל למהומות אלימות ב"יום הנכבה" שיחל בצהריים (שלישי) בצפירה אחידה בערים הפלסטיניות. למרות חתימת הסכם התנאים מול בכירי האסירים בבתי הכלא, מעריך קצין בכיר בצה"ל שקיימת אפשרות להתפרצויות אלימות לציון יום הנכבה. הקצין ציין כי ההערכה היא שההפגנות והעצרות יישארו בתוך תחומי הערים הפלסטיניות ויהיו בשליטה של מנגנוני הביטחון הפלסטינים.

כוחות הביטחון הפלסטינים יפעלו למניעת אלימות במסגרת תהלוכות לעבר גדר ההפרדה והמעברים, למעט מוקדי חיכוך באזור קלנדיה, קבטיה, קבר רחל ומעבר ארז ברצועת עזה. "אנחנו מעריכים שכן יהיו הפרות סדר אבל לא בסדרי גודל שלא הכרנו עד היום ונדע להתמודד איתם", אמר הקצין הבכיר והדגיש כי בקהילת המודיעין יעקבו אחר התפילות במסגדים, והנאומים בכלי התקשורת בניסיון לשים לב להסתה או לקריאות להפגין נגד חיילי צה"ל.

בצה"ל נערכים לאורך הגבולות ברמת הגולן, גבול לבנון, שטחי הגדה המערבית ורצועת עזה מחשש שפעילי טרור ינסו להוציא לפועל פיגועים. כמו כן, נערכים בצבא להסלמה אפשרית באזור שתיגרם כתוצאה מתגובה נקודתית של חייל שעלול להביא למותו של אזרח פלסטיני. "אי אפשר להתעלם מרמת המתיחות הגבוהה לאחרונה ולכן אנחנו נציב מפקדים במוקדי חיכוך ונפגין איפוק עד כמה שניתן", הסביר קצין בכיר בפיקוד מרכז. הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ שביקר את היחידות ובחן את רמת המוכנות, אמר למפקדים, "אנחנו מקווים לטוב ונערכים לרע".

הפגנה יום הנכבה אוניברסיטת ת"א. דרור עינב
טקס יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב/דרור עינב

אתמול התעוררה סערה בוועדת החינוך של הכנסת בעקבות טקס "יום הנכבה" שנערך באוניברסיטת תל אביב. במהלך דיון בעקבות הטקס - המציין את אבלם של הפלסטינים על אובדן בתיהם ואדמותיהם במלחמת העצמאות - נשמעו חילופי דברים קשים בין חברי כנסת מהימין ומהשמאל. קיומו של הטקס עורר תרעומת רבה בקרב אנשי ימין בימים האחרונים, ופעילי "האיחוד הלאומי" אף קיימו הפגנה נגדית באוניברסיטה.

הטקס אורגן בידי סטודנטים ישראלים וערבים מהאוניברסיטה וכלל דקת דומיה, נאומים וסיפורי פליטים שהוקראו בידי סטודנטים ערבים, אך לא המנונים ודגלים מכל סוג. במהלך הטקס התפתח עימות בין הצדדים שבעקבותיו נעצרו שלושה בני אדם.

עוד באותו נושא:
מחווה לאבו מאזן: מאה גופות מחבלים יושבו לפלסטינים
דיון סוער בכנסת על טקס יום הנכבה: "במדינות אחרות הייתם תלויים בכיכר"
טקס "יום הנכבה" בתל אביב: פעילי ימין התפרעו, שלושה נעצרו

לפניות לכתב: amir.bohbot@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • יום הנכבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully