וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ראש השב"כ דן בקהיר על האסירים הפלסטינים"

ניר יהב

14.5.2012 / 11:15

על פי העיתון "אל-חיאת", משלחת ישראלית קיימה שיחות לא ישירות עם אנשי חמאס ובראשם אחמד ג'עברי. "ישראל נסוגה מההתחייבויות שנתנה במסגרת עסקת שליט"

כחלק מההתחייבויות שניתנו בעסקת שליט, ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, עמד באחרונה בראש משלחת מודיעין ישראלית שקיימה שיחות לא ישירות בקהיר עם משלחת חמאס, שבראשה עמד מפקד הזרוע הצבאית של הארגון, אחמד ג'עברי – כך דיווח הבוקר (שני) העיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון, בהסתמך על מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים". עם זאת, ייתכן והעיתון שגה כשכתב שדיסקין עמד בראש המשלחת, והכוונה הייתה בכלל לראש השב"כ הנוכחי, יורם כהן.

על פי הדיווח, ראש השב"כ הסכים בפגישות אלו שישראל התחייבה להסיר את המגבלות שהוטלו על האסירים בזמן ששליט היה בשבי. לא נמסר מתי בדיוק נערכו הפגישות, אך ניתן להעריך כי הן נערכו בשבוע שעבר, בדיוק כשג'עברי ביקר בקהיר ונועד שם עם ראשי המודיעין המצרי. המקורות הפלסטינים הביעו חשש מכך שישראל נסוגה בה מההתחייבויות שנתנה למצרים במסגרת עסקת שליט, לפיהן תסיר מגבלות על האסירים: "היא מעכבת את הביצוע באופן מכוון", אמרו.

כזכור, עסקת שליט קבעה כי מדי כמה חודשים ייערכו פגישות בתיווך מצרים שבהן יתבצע פיקוח על יישומה של העסקה. אתמול, כאמור, דווח כי ג'עברי הגיע לקהיר במטרה לדרוש ממצרים ללחוץ על ישראל למלא את חלקה בעסקת שליט ולשפר את תנאי האסירים. "ביקשנו מהאחים במצרים לקבל החלטה בנושא הזה, ולהורות לישראל לכבד את מה שהיא התחייבה לו בעסקת שליט", סיפרו גורמים פלסטינים שהשתתפו בפגישה.

לקריאה נוספת
בכיר חמאס למצרים: דרשו מישראל לשפר תנאי האסירים
גילוי דעת ישראל-פלסטיני: לשחרר העצירים המנהליים

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully