וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בצה"ל: מות אסיר שובת רעב יצית את יום הנכבה

14.5.2012 / 7:00

במערכת הביטחון משוכנעים כי במצב הנוכחי אין חשש כי הפגנות הפלסטינים יובילו לאירועים אלימים, אך מודאגים מהחמרת מצב האסירים השובתים רעב. "כל אחד מהם הוא פצצה מתקתקת"

הרמטכ"ל בני גנץ בחן בימים האחרונים את מוכנות יחידות צה"ל בפיקוד מרכז וברצועת עזה, לקראת אפשרות של הפגנות אלימות לרגל ציון יום הנכבה מחר (שלישי), שיהיה השנה מתוח יותר מתמיד בשל שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא. בשיחות סגורות אמר הרמטכ"ל לאלוף הפיקוד: "אנחנו מקווים לטוב ונערכים לרע".

רעול פנים פלסטיני במחנה הפליטים שועפת במזרח ירושלים, מאי 2011. רויטרס
צה"ל נערך לנכבה. פלסטיני במחנה הפליטים שועפת, במזרח ירושלים, ביום הנכבה בשנה שעברה/רויטרס

ההערכה בצה"ל היא כי מוקדי ההפגנות יתרכזו באזור ביתוניא, קלנדיה, מעבר רחל, מעבר ארז ובתוך הערים הפלסטיניות, אך יחד עם זאת אין חשש שההפגנות יגלשו לאלימות כלפי חיילי צה"ל. קצין בכיר בפיקוד מרכז, הבהיר כי "שביתת האסירים תוציא יותר אזרחים פלסטינים לרחובות אבל מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית לא יאפשרו להפגנות ולעצרות להידרדר".

"יש מי שמעדיף להיות צודק ולא חכם"

לצד כל אלה קיים חשש שמוות של אסיר פלסטיני בכלא הישראלי יצית הפגנות אלימות נגד חיילי צה"ל ומתנחלים. "סוגיית שביתת האסירים היא גורם שיצר עניין רב בכלי התקשורת הפלסטינים ומוות של אסירים יכול להביא לאחדות במחאה בין הארגונים וזה מקור החשש", הסביר גורם ביטחוני בכיר, והוסיף כי "ישנם מספר אסירים בודדים שחצו את סף החודש ללא מזון והם נמצאים תחת סכנה. ברור לכולנו שכל אחד מהם הוא חומר נפץ".

בתוך כך, מאחורי הקלעים מתנהל במערכת הביטחון ויכוח בנוגע לפשרה עם האסירים שתמנע באמצעות מתן הטבות את המשך השביתה. גורם ביטחוני בכיר נוסף אמר כי "אנחנו מדברים על ביקורים, ציוד ואוכל. גישה אחת במערכת הביטחון בעד מחווה שתמנע הידרדרות וגישה שנייה מדברת על ללכת עד הסוף, ללא פשרות ולהיות צודקים. לא חכמים. המצב מתוח מאוד ויש ניסיונות אמיתיים להוביל לפשרה".

"ישראל הסכימה להצעה לסיום שביתת הרעב של האסירים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully