וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתלם? "פחות יצביעו לאובמה בשל תמיכתו בהומואים"

לפי סקר גאלופ, 60% מהאמריקאים לא שינו את עמדתם כלפי הנשיא לאחר שאמר כי הוא תומך בנישואים חד-מיניים, אך בקרב ה-40% הנותרים - פי שניים אמרו כי הסיכוי שיצביעו לו קטן

האם התבטאותו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בשבוע שעבר, לפיה הוא תומך בנישואים חד-מיניים, תרמה או הזיקה לסיכוייו להיבחר לכהונה שנייה בנובמבר הקרוב? עדיין מוקדם כנראה לומר, אבל סקר של מכון "גאלופ" שהתפרסם אתמול (שבת), עשוי ללמד לאן נושבת הרוח.

אובמה וגאווה - כותרות אחרונות:
אובמה בהתבטאות מרעישה: לאפשר נישואים חד מיניים
הקהילה הגאה בעולם מברכת את אובמה: "תקדים מדהים"
גם בארץ גאים באובמה, אך חוששים שישראל לא בשלה לשינוי

נשיא ארה"ב ברק אובמה, סגנו ג'ון ביידן והשרה לביטחון המדינה ג'נט נפוליטנו, בטקס הענקת אותו הצטיינות לשוטרים בבית הלבן בוושינגטון, 12 במאי 2012. רויטרס
אובמה בין סגנו ביידן למזכירת בטחון המדינה ג'נט נפוליטנו, אתמול בטקס הענקת אותות הצטיינות לשוטרים בבית הלבן/רויטרס

בסקר נשאלו 1,013 אמריקאים בוגרים האם הצהרתו של אובמה שינתה לגבי כוונתם להצביע עבורו או לא, ואם כן - כיצד. כ-60% השיבו כי ההתבטאות לא שינתה דבר מבחינתם. מבין הנותרים - ההתפלגות הייתה כזו: כ-13% השיבו כי הסיכוי שיצביעו עבורו גדל, ואילו 26%, פי שניים, השיבו כי הסיכוי קטן. כלומר, לפחות לפי סקר זה, בסיכומו של דבר, הקטינה ההצהרה את היקף התמיכה בנשיא המכהן.

סקרים: אובמה מוביל על רומני במישיגן, תיקו בפלורידה

לפי הסקר, התמונה המתקבלת בקרב הקבוצה הקריטית של מצביעים המגדירים עצמם "בלתי מזוהים" (כלומר, לא תומכים באף אחת משתי המפלגות הגדולות, הדמוקרטית או הרפובליקנית), דומה למדי: 23% השיבו כי הסיכוי שיצביעו לאובמה קטן, ו-11% השיבו כי הוא גדל. בין הרפובליקנים והדמוקרטים, התוצאות צפויות למדי: 24% מהדמוקרטים השיבו כי הסיכוי שיצביעו לאובמה גדל, לעומת 2% בלבד מהרפובליקנים. לעומת זאת, 10% מהדמוקרטים השיבוי כי הסיכוי קטן, לעומת 52% מהרפובליקנים.

יש לציין כי בשאלה הפשוטה יותר - "האם אתה תומך או מתנגד לעמדה שהביע הנשיא" - השיבו 51% כי הם תומכים בה, ואילו 45% השיבו כי הם מתנגדים לה.

פחות מחצי שנה לפני הבחירות, קדחת הסקרים בארה"ב בעיצומה. הסוקרים מתמקדים בעיקר במדינות המפתח ה"מתנדנדות", שיהיו אלו שיכריעו בסופו של דבר את זהות היושב בבית הלבן. כך למשל, בסוף השבוע גילה סקר עדכני כי אובמה זוכה ליתרון קטן של כ-5%, על המועמד הרפובליקני, מיט רומני, במדינת מישיגן, ואילו במדינת פלורידה - שכבר הכריעה לא פעם את זהות הנשיא - ישנו שוויון כמעט מוחלט בין השניים.

ברמה הלאומית, פרסם מכון המחקר השמרני "רסמוסן" סקר יוצא דופן ביום שישי האחרון, לפיו רומני מוביל על אובמה ב-7%, עם 50% לעומת 43% (4% יעדיפו מועמד שלישי ו-3% טרם החליטו) - אולם מדובר בנתון מעט "חשוד", בהתחשב באוריינטציה הפוליטית של המכון ובעובדה שבסקרים קודמים בשבועות האחרונים נהנה אובמה מיתרון יציב שהגיע בסקרים מסוימים עד 8%.

על רומני וגאווה: הדובר ההומו שלו התפטר - בגלל ההומופוביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully