וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ דנון: לשלם למדינות באירופה עבור קליטת מסתננים

פנחס וולף

13.5.2012 / 17:20

לפי הצעת חוק שמגבש יו"ר השדולה לפתרון בעיית המסתננים בכנסת, 80% מהם יגורשו תוך שנתיים מאישור החוק. משרד הפנים, מציע דנון, יהיה מחויב ליעד כמותי של גירוש המסתננים

חבר הכנסת דני דנון, יו"ר השדולה לפתרון בעיית המסתננים בכנסת, יוזם הצעת חוק לפיה תוך שנתיים יוצאו מישראל 80% מהמסתננים האפריקנים.

לפי המצב כיום, גם משרד הביטחון אחראי לטיפול במסתננים שנעצרים בגבול הדרום. לוואלה! חדשות נודע כי בבסיס הצעת החוק נקבע כי משרד הפנים יהיה אחראי לכל נושאי המסתננים, ויוצבו לו יעדים שנתיים של גירוש מסתננים חזרה לארצות המוצא שלהם – ואף למדינות אחרות.

בין היתר, דנון מציע כי ישראל תשלם למדינות במזרח אירופה כדי שיקלטו בשטחן את המסתננים שיגורשו מישראל.

הפגנה נגד מסתננים בשכונת נווה שאנן בתל אביב, אפריל 2011. אורי לנץ
מפגינה בתל אביב נגד פליטים ומהגרי עבודה/אורי לנץ

ההצעה של ח"כ דנון קובעת יעדים כמותיים שעל משרד הפנים, בשיתוף משרד החוץ, לעמוד בהם תוך שנה מאישור החוק, אם אכן יאושר. לפי ההצעה, יגורשו מישראל 50% מהמסתננים, ובשנה שלאחר מכן יגורשו 30% נוספים. יעדי הגירוש יהיו מדינות באפריקה ובמזרח אירופה, וישראל תשלם לאותן מדינות על קליטת המסתננים.

"עדיף לשלם למדינות אחרות כדי להוציא את הפליטים מישראל"

דנון, שבא בחודש אוגוסט לדרום סודן, היה הנציג הישראלי הרשמי הראשון שביקר במדינה הצעירה. היום בכוונתו להיפגש עם שרת החקלאות של דרום סודן שהגיעה לישראל, ולדון עמה בהצעתו. "רק פעולה דרסטית תצליח לשנות את המצב בישראל, כי אלימות ופשיעה לא יכולים להיות על סדר היום של מדינת ישראל", אמר.

לדברי דנון, מוטב שישראל תשלם על קליטת המסתננים בארצות אחרת, כדי ש"עשרות אלפי המסתננים יועברו למדינות ברחבי העולם, ויוצאו מדרום תל אביב ומרחבי הארץ".

"המסתננים הם מכת מדינה. צריך להוציא אותם מישראל לפני שיהיה מאוחר מדי. את הסודנים – לסודן, ואת השאר לגרש למדינות באפריקה ובמזרח אירופה". אמר דנון, "הוצאת המסתננים מישראל תוריד מהתמריץ להגעה לארץ ותפסיק את אלימות המסתננים הגוברת ברחבי הארץ".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully