וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשאר בכלא סופית: נדחתה בקשת קצב לקיים דיון נוסף

גלעד גרוסמן

13.5.2012 / 17:10

הנשיא לשעבר, המרצה שבע שנות מאסר, דרש לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב. השופטת אסת חיות סירבה לבקשה: "לא כל חידוש הלכתי מצדיק דיון נרחב, אלא רק במקרים חריגים ביותר"

בית המשפט העליון דחה היום (ראשון) את בקשתו של הנשיא לשעבר, משה קצב, לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב בעקבות פסק הדין שניתן בעליון, בו נדחה ערעורו על הרשעתו באונס ועבירות מין נוספות. קצב מרצה שבע שנות מאסר בשל הרשעתו בשני מקרי אונס שביצע בא' ממשרד התיירות, וכן בהטרדה מינית של שתי עובדות שהיו כפופות לו בבית הנשיא.

בנובמבר האחרון דחה בית המשפט העליון את ערעורו של קצב, ובעקבות זאת הגיש הנשיא לשעבר בקשה לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב. מדובר בהליך נדיר שבון יש צורך לדון בהשלכות משפטיות שעולות מפסק הדין של העליון, ולא לדון מחדש בראיות. פרקליטו של קצב, יורם שפטל, טען כי בפסק הדין עלו מספר סוגיות שראוי לקיים בהם דיון בהרכב מיוחד, בהן ההסתמכות של בית המשפט המחוזי על עדות שיטה, כלומר, נשים נוספות שטענו כי קצב ביצע בהן עבירות שונות, אולם לא הופיעו בכתב האישום בשל התיישנות.

כמו כן, דרש שפטל לבחון מחדש את ההתייחסות לעדותה של א' וטענת האליבי של קצב, וכן לטענתו של הנשיא לשעבר בנוגע להגנה מן הצדק בעקבות היחס התקשורתי כלפיו והתנהלות הפרקליטות בפרשה. כמו כן, קצב ביקש לצרף ראיות חדשות לדיון.

"הליך הדיון הנוסף הוא הליך נדיר השמור למקרים חריגים"

השופטת אסתר חיות כתבה בפסק הדין כי "הליך הדיון הנוסף הוא הליך נדיר השמור למקרים חריגים ויוצאי דופן בהם נפסקה הלכה העומדת בסתירה קודמת של הלכה קודמת של בית המשפט העליון". היא הוסיפה כי לא כל חידוש הלכתי מצדיק דיון נרחב, אלא רק מקרים חריגים ביותר, וכי מקרה זה אינו נמנה עם מקרים אלה.

השופטת קבעה בהחלטתה כי חלק מהקביעות של העליון בפסק הדין כלל אינן מחדשות דבר, כך לדוגמא בנושא עדות השיטה. היא הוסיפה כי אין זה נושא שנמצא במחלוקת ועל כן אין מקום לדון בו פעם נוספת. ביחס לעדותה של א' קבעה חיות כי לא נמצא כי מדובר בעדות כבושה, כלומר כזאת שהושמעה לראשונה בבית המשפט, וכי הטענות שהעלה קצב בנושא בנוגע לעדותה נוגעות למהימנותה של א', דבר שכבר נידון בערעור.

בנוגע לאליבי של קצב, ציינה השופטת כי קצב "שלף" קביעות של בית המשפט המחוזי בנוגע לאליבי שלו ולמהימנות שלו, אולם גם כאן קבעה כי אין חידוש או סתירה להלכות קודמות. באשר להגנה מן הצדק הכריעה השופטת כי טענותיו נגד הפרקליטות אינן מצדיקות דיון נוסף. לדבריה, בית המשפט דחה את הטענות כנגד הפרקליטות בין השאר משום שקצב הציע את הסדר הטיעון שלא נחתם עימו בסופו של יום, והוא זה שחזר בו.

ביחס לתקשורת קבעה השופטת כי דבריו של בית המשפט העליון בערעור בנוגע לפרסומים שליוו את משפטו של קצב אינם שוללים את האפשרות שבעתיד תעלה על ידי נאשם אחר טענה של הגנה מן הצדק בשל שפיטה על ידי התקשורת, ולכן גם טענה זו אינה מצדיקה טיעון נוסף. השופטת התייחסה גם לדרישת קצב להוסיף ראיות חדשות והבהירה כי לא היה זה ההליך המתאים לכך בכל מקרה, ומכיוון שדחתה את הבקשה לקיים דיון נוסף, אין צורך לדון בכך בכל מקרה.

עוד על פרשת קצב
לראשונה: קצב הסכים ללבוש מדי אסיר, ופגש את בתו
קצב התלונן: "לא נותנים לי להיפגש עם עורכי דין"
אסיר כמו כולם: קצב יאלץ ללבוש מדי אסיר כתומים

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully