וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האונס בקריית מלאכי: במשטרה חושדים שכמה נשים נאנסו, ולאורך תקופה

10.5.2012 / 0:02

ראש עיריית קריית מלאכי נשאר במעצר, ובמשטרה אמרו כי החשדות שנחשפו הן רק קצה הקרחון. "יש פה דברים מזעזעים, לא תאמינו אילו דברים שמענו", סיפר גורם בכיר בחקירה

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

גורמים במשטרה התייחסו אמש (רביעי) לחקירת פרשת האונס בקריית מלאכי, ואמרו כי ראש העירייה, מוטי מלכה, חשוד שביצע את המעשים בכמה נשים לאורך תקופה ארוכה. "זה רק קצה הקרחון. יש נשים נוספות שעברו את הדבר וכשיתבררו הטיעונים, תתבהר התמונה עד כמה המעשים האלה הם קשים", אמר גורם בכיר בחקירה. עוד הוסיף: "יש פה דברים מזעזעים, לא תאמינו אילו דברים שמענו".

מלכה חשוד בביצוע שורות עבירות מין ובעבירות של סחיטה באיומים, שוחד, מרמה והפרת אמונים. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו בשמונה ימים. לפי החשד, הוא קיים יחסי מין עם עובדת בעירייה, כאשר לטענתו המעשים נעשו בהסכמה. המשטרה חושדת שחלק מיחסי המין בוצעו בהסכמה וחלק היו אונס, כאשר בכל מקרה מדובר בניצול יחסי מרות. בנוסף הוא חשוד שקיבל שוחד מיני בתמורה להנחות בארנונה למספר נשים וקיבל שוחד מקבלנים.

כאמור, ראש העירייה טען בהארכת מעצרו כי הקשר שהתנהל היה בהסכמה וכי האישה "רדפה אחריו". הוא הוסיף כי הוא הפסיק מיוזמתו את הקשר, שהתנהל עד מאי 2010. סנגוריו של ראש העירייה, עורכי הדין ציון אמיר ואבי חימי, אמרו כי "היה מצידה חיזור גורלי ואובססיבי". הם הוסיפו כי "שיערה משערות ראשה לא נפלה, לא היה שום ביטוי לאלימות" וכי "מדובר באדם ישר". עורכי הדין ביקשו לאסור את פרסום שמו בגלל הנזק שייגרם לו מהיותו איש ציבור, אך המשטרה, מנגד, ביקשה מבית המשפט לפרסם את השם לצורכי חקירה, מנגד, כדי לאפשר לעוד נשים להתלונן עליו.

הארכת מעצר למוטי מלכה ראש עיריית קריית מלאכי החשוד באונס וסחיטה, 2012. נמרוד סונדרס
מוטי מלכה אמש בבית המשפט/נמרוד סונדרס

לפי החשד, בשלב מסוים הצטרף למעשים סגנו, אלי ביטון, שגם לו מייחסת המשטרה עבירות של מעשים מגונים, הטרדה מינית ותיווך לשוחד – אך לא אונס.

סנגורו של ביטון, עורך הדין אריאל עטרי, טוען שמרשו ידע על מעשיו של ראש העירייה והתריע על המעשים, והסיבה לעזיבתו היא המעשים האלה. הדיון בהארכת מעצרו התנהל בדלתיים סגורות לבקשת המשטרה ומעצרו הוארך בשלושה ימים. עורך הדין טען בדיון שהחשוד ידבר בפני המשטרה ולא ייעצר, אלא שהוא בכל זאת נעצר – ולכן ייתכן שהוא המפתח לפרשה.

הדיון בהארכת מעצרם של חשודים נוספים במעורבות בפרשה עדיין מתנהל בבית המשפט. במהלך הדיון הוארך מעצרו של הבן של מלכה, שחר, בהסכמתו בשלושה ימים. הוא חשוד בסחיטה באיומים. מעצרו של ממלא מקום ראש העייריה, יוסי סולימאני, הוארך בשמונה ימים. בנוסף, יש עוד עובדי עירייה שנעצרו, וכן שני קבלנים. אחד מהם שוחרר בהסכמת המשטרה למעצר בית, והאחר הוארך מעצרו בחמישה ימים.

עוד בנושא
החשוד בפרשיית האונס בקריית מלאכי: מוטי מלכה
תושבי קריית מלאכי: "פרשת האונס בעירייה - קצה הקרחון"
חשד: בכירים בקריית מלאכי "הפכו אישה לשפחת מין" - וסחטו

(עדכון ראשון: 21:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully