וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז הושבע לשר בממשלה: "ייתכן שיתווספו עוד שרים"

פנחס וולף

9.5.2012 / 18:00

71 ח"כים תמכו במינוי מופז לשר לעומת 23 ח"כים, אך לפני כן נוצרה מבוכה במליאה כשהרצוג ואריאל התריעו על קיום הסכמים נוספים עימו. נתניהו ביקש עיכוב בדיון, שלבסוף חודש

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

חברי הכנסת אישרו היום (רביעי) את מינויו של יו"ר קדימה, שאול מופז, לשר בלי תיק בממשלת נתניהו, במסגרת ההסכם הקואליציוני שנחתם בינו לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
ההצבעה על צירוף מופז התעכבה עקב בירור על החובה לדווח על הסכמים בעל פה, מלבד ההסכם הקואליציוני הכתוב.

בעקבות בקשת ראש הממשלה הופסק הדיון בהסכמת יו"ר כנסת, ראובן ריבלין, וחודש רק כעבור כשעה. לאחר ההפסקה הכריז נתניהו: "במהלך המשא ומתן היו דיבורים על אפשרויות שהתרחשו בעתיד ולא הבשילו לכלל הסכם, כל דבר שיבשיל לכלל ידווח כדין, בהם האפשרות שימונו שרים מקדימה בעתיד". נתניהו ציין כי כל סיכום בעתיד יובא בפני הכנסת. הצבעה שמית התקיימה לאחר שח"כ אורי אריאל הגיש 21 חתימות בדרישה לקיומה. 23 חברי כנסת התנגדו למינוי ו-71 תמכו, ומופז הושבע לשר.

"אני מבקש למחות מחאה חריפה על דברי המשנה שאמר על ראש הממשלה: שקרן. מסתבר כעת שראש הממשלה אומר אמת בלבד. נמסר לי ממקור אמין, וידוע לי, שהובטח לקדימה גם את ועדת חוקה", הוסיף אריאל בדיון. במקביל, גורמים בליכוד ציינו כי יתכן שבמסגרת ההסכם שלושה שרים מהליכוד ייאלצו לוותר על חלק מסמכויותיהם ותפקידיהם, לטובת שרים מקדימה.

ההפסקה התקיימה לאחר שחברי הכנסת אריאל ויצחק הרצוג שאלו את ראש הממשלה אם מלבד ההסכם שהוצג לכנסת אין עוד הסכמים חשאיים. "אין עוד הסכם חתום", אמר נתניהו, אבל לא התייחס להסכמים בעל פה. לכן, השר הרצוג אמר כי לחיצת יד בעל פה מחייבת להודיע עליהם במליאה. "ראש הממשלה אמר כי אין יותר הסכמים בכתב חוץ מההסכם שהונח. אנחנו מבינים שאם אין הסכם בכתב, ייתכן שיש הסכמים בעל פה", אמר ריבלין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת, מאי 2012. עומר מירון
"אין עוד הסכם חתום". נתניהו היום בכנסת/עומר מירון

"אני מבין שכשמדברים על הסכם זה הסכם כתוב", הוסיף ריבלין. חברי כנסת נוספים צעקו לעברו, בעקבות זאת שלא מדובר רק בהסכם כתוב, ולכן ריבלין אמר: "מדובר גם בהסכם שבעל פה". בעקבות כך הבהיר נתניהו: "אני רוצה לבדוק מהי חובת הדיווח. בהמשך אני רוצה לבדוק מהי חובת הדיווח, ומבקש כמה דקות לצאת להתייעצות". ריבלין אישר את המהלך והדיון הופסק.

עוד קודם לכן הכריז יו"ר הכנסת על כניסתה של יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', ליו"ר האופוזיציה. לאחר מכן נשאה יחימוביץ' לראשונה נאום כיו"ר אופוזיציה בישיבה מיוחדת על ציון 67 שנים לניצחון על גרמניה הנאצית.

בדיון הסוער שהתקיים על מינוי מופז פנה ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר (עבודה), בדבריו למופז, ואמר: "גרמת לכך שבעצם הציבור במדינת ישראל איבד את האמון במערכת הפוליטית. הציבור מבין שהמערכת הפוליטית היום זה זבל, זבל, זבל. האמנתי לך שאתה תשקם את קדימה ותכין אותה לבחירות, העדפת למכור את נשמתך לשטן. נתניהו הבין שהוא איבד את המפלגה והוא עוד יתגעגע לדנון ולאחרים. אני לא יודע מה הולך לקרות לקדימה. היא הייתה תקווה, היום היא ייאוש".

מבוכה לקואליציה בדיון בהשבעת מופז: "ייתכן שיתווספו שרים". ערוץ הכנסת
דיוני המליאה הופסקו. מופז מושבע, היום/ערוץ הכנסת

ח"כ גלאון (מרצ) נשאה אף היא דברים והתייחסה להסכם הקואליציוני שנחתם בין קדימה לליכוד. "זו פוליטיקה קטנה, זולה, דוחה ומעוררת חלחלה. כל ההרכב הקואליציוני הזה נולד מפחד ואימה", אמרה גלאון והוסיפה כי "ראש הממשלה ראה את הפייגלינים ואיך הולכת לו המפלגה, מופז ראה את הסקרים וגם הוא נכנס לפאניקה. מיגרון של נתניהו והכישלון של קדימה הם מה שמרכיבים את הקואליציה". לדבריה, "קדימה ומופז מוציאים שם רע לאופורטוניזם, קואליציה של 94 ח"כים זו לא דמוקרטיה. מופז, התביישתי בשבילך ובשביל קדימה. זו לא דוגמה לפוליטיקה נקייה".

ח"כ הרצוג: "את המחיר תשלמו בשנת 2013"

ח"כ עמיר פרץ (עבודה) ציין כי הוא חשב שחייבים להקים ברית משותפת בין מפלגת העבודה, מרצ וקדימה ולבנות אלטרנטיבה, אך היום, לכל מי שלא הסכים לרעיון הזה יש את כל הסיבות לומר שהוא צדק. "אני אומר למופז בידידות, אתה משאיר את הזירה במצב שאנחנו מתחילים מנקודת אפס לבנות מהמרכז שמאלה", אמר פרץ מול המליאה, ופנה למופז: "איך תסביר שאתה לא חלק מהליכוד? חשבתי שנמצא פעם את המכנה המשותף. כאדם לאדם, נטלת את התקווה להקים את אותו גוש. המחאה תהיה התשובה של עם ישראל לקואליציה הזו".

ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג (עבודה) ביקש להודות בשם מפלגת העבודה לשאול מופז ולקדימה. "אנחנו מודים לכם על שנתתם לנו את ההזדמנות להיות האלטרנטיבה היחידה. לא ניתן לכם הנחות בשום דבר. אנחנו נציג לעם ישראל אלטרנטיבה ערכית אידיאולוגית. את המחיר תשלמו בשנת 2013", אמר הרצוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully