וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד הכבאות זוכה מהפרת אמונים עוד לפני שלב ההגנה

גלעד גרוסמן

8.5.2012 / 17:06

משה סוויסה, מפקד הכבאות בירושלים, נאשם כי שילם לאדם על מנת שלא יתמודד מולו על התפקיד, והשופט החליט בצעד נדיר לזכותו לפני השמעת כתב ההגנה. סוויסה: "מעשה אמיץ"

בית משפט השלום בירושלים זיכה היום (שלישי) את משה סוויסה, מי שהיה מפקד שירותי הכבאות בירושלים, מעבירה של הפרת אמונים, לאחר שהואשם לפני כשנתיים בכך ששילם עשרות אלפי שקלים לאדם אחר, כדי שלא יתמודד מולו על תפקיד מפקד השירות. באופן נדיר, הזיכוי ניתן עוד לפני תחילת שלב ההגנה במשפט, לאחר שהשופט חיים לי-רן קבע שהפרקליטות לא הוכיחה את היסוד לטענות שבכתב האישום. עם זאת, משפטו של סוויסה יימשך, מכיוון שהוא נאשם גם במספר סעיפי אישום נוספים.

ב-2010 הוגש נגד סוויסה, כיום בן 58, כתב אישום שכולל שני אישומים בגין הפרת אמונים. באישום הראשון נטען כי סוויסה, ששירת בתפקידים שונים בשירותי הכבאות בירושלים במשך כ-30 שנה, החליט בשנת 2005 להתמודד על תפקיד מפקד השירות בירושלים. סגן מפקד השירות, רחמים תשרה, החליט להתמודד מולו. לפי כתב האישום, סוויסה הפעיל לחץ כבד על תשרה שלא יתמודד מולו, והוא הסכים לכך לבסוף. מספר חודשים לאחר שסוויסה נבחר לתפקיד, הוא שילם לתשרה 5,000 יורו ו-5,000 שקל במזומן.

בנוסף, סוויסה נאשם בכך שניצל את עובדיו לבצע עבורו עבודות פרטיות ללא תמורה, בזמנם החופשי או במהלך המשמרות שלהם. מכתב האישום עלה כי הוא נהג להזמין כבאים לביתו כדי שיבצעו תיקונים, ודרש מכבאים שעבדו במוסך של תחנת הכבאות לבצע תיקונים במכוניתו ובמכוניותיהם של בני משפחתו. הכבאים, שחששו לעבודתם, הסכימו. עוד נטען שכבאי אחד ביצע שליחויות עבור סוויסה, בהן הסעות פרטיות מהבית לתחנה, שטיפת מכוניתו של סוויסה ומכוניות של בני משפחתו ואפילו חתימה על ערבות בנקאית עבור אחיו של סוויסה. לכבאים אחרים הורה סוויסה, על פי כתב האישום, לבצע עבודות שיפוץ בביתו, שכללו עבודות נגרות, אינסטלציה וחשמל. כבאי אחר תיקן עבורו את מערכת הקולנוע הביתית שבביתו.

סוויסה: "האמנתי במערכת המשפט"

פרקליטו של סוויסה, עו"ד אריאל עטרי, טען כי הפרקליטות לא הצליחה להוכיח את הנטען בכתב האישום, וכי כלל אין מקום להתגונן בפניו. "הזיכוי החד משמעי של סוויסה מרוב האישומים נגדו, כבר בתום פרשת התביעה וקבלת טענותיו בלי שהנאשם נדרש להשיב לאשמה הוא סטירת לחי למשטרה שרדפה אותו על לא עוול בכפו. גם לגבי מעט האישומים שנותרו - אנו משוכנעים שהוא יזוכה לאחר שמיעת עדי ההגנה", הוסיף עו"ד עטרי.

מדובר בהליך יוצא דופן יחסית, ורק לעתים נדירות מקבל בית המשפט את הטענה הזאת. היום החליט, כאמור, השופט לי-רן לזכות את סוויסה מהאישום הראשון. בנוסף, סוויסה זוכה מחלק ניכר מהאישום השני, אולם לא מכולו. הכרעת הדין ניתנה ללא פירוט, והנימוקים לזיכוי ינתנו בתום המשפט. עם זאת, הפרקליטות יכולה לערער כבר עתה על הזיכוי.

"זהו יום מרגש עבורי", אמר סוויסה לאחר ההכרעה. "האמנתי במערכת המשפט בישראל וידעתי שהצדק שלי ייצא לאור בבית המשפט. לא היה מקום להגיש נגד כתב אישום. השופט לי-רן עשה מעשה אמיץ ונדיר, ובחר לעצור את המשפט ולזכות אותי עוד בטרם נשמע כתב ההגנה שלי. אני מאמין שאחזור עוד לתרום מניסיוני למערך הכיבוי וההצלה של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully