וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: לנצל את ממשלת האחדות בישראל להשגת שלום

ניר יהב

8.5.2012 / 15:39

יו"ר הרשות הפלסטיני שיגר מסר פייסני בעקבות הרחבת הממשלה, וקרא לישראל לנצל את ההזדמנות להתקדם בתהליך המדיני. "הרגע הנכון לממשלת ישראל להגיע לשלום עם העם הפלסטיני"

ברשות הפלסטינית עקבו מקרוב אחר ההחלטה להקים ממשלת אחדות עם מפלגת קדימה, וכעת שולחים משם מסרים פייסניים לרגל הקמתה. נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, קרא היום (שלישי) לממשלת ישראל לנצל את הרחבתה של הממשלה על מנת להתקדם בתהליך המדיני עם הפלסטינים.

"בעקבות הרחבת הממשלה, אנו קוראים לממשלת ישראל לנצל את ההזדמנות ולמהר בגיבוש הסכם שלום עם ההנהגה הפלסטינית ועם העם הפלסטיני, על בסיס החלטות האו"ם לכינון שלום צודק וכולל, שיבטיח ביטחון ויציבות לכל עמי האזור ויפזר את רוחות המלחמה ההרסניות ואת עימותי הדמים", אמר אבו רודיינה.

"זהו הרגע הנכון לממשלת ישראל להגיע לשלום עם העם הפלסטיני באמצעות היענות מידית למה שמתחייב ממנה במסגרת תהליך השלום, כל זאת על מנת להגיע לפתרון שתי המדינות ולהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67', שבירתה ירושלים המזרחית", הוסיף. "דבר זה מחייב הפסקה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות".

אבו רודיינה אמר עוד כי מהקואליציה החדשה בישראל נדרש להיות "קואליציה של שלום ולא של מלחמה, שכן שלום הוא הדרך האפשרית היחידה להיאבק בסכנות הגדולות המאיימות על האזור כתוצאה מהפסקת תהליך השלום".

הסיקור בתקשורת הערבית: "זו ממשלת מלחמה"

כלי התקשורת הערבים, ובעיקר הפלסטינים, סיקרו בהרחבה את הקמת ממשלת האחדות החדשה. סוכנות הידיעות הפלסטינית העצמאית "מען" דיווחה בכותרתה הראשית על "הצעד המפתיע של נתניהו ומופז", כמו גם על ביטול הקדמת הבחירות. גם סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "ופא" דיווחה על הצטרפותו של מופז לקואליציה בכותרתה הראשית. בין היתר, דווח על מינויו של מופז לתפקיד ממלא מקום ראש הממשלה ושר בלי תיק. כמו כן, דווח על תגובותיהם של שלי יחימוביץ' ויאיר לפיד לנוכח הצעד.

אתר העיתון הפלסטיני "אל-קודס" דיווח אף הוא על כניסתו של מופז לממשלת נתניהו ובכותרת הכתבה תהה אם העסקת נתניהו-מופז היא "נישואים מתוך אינטרס משותף או הצלתה של הספינה הטובעת 'קדימה'". אתר האינטרנט הפלסטיני "דוניא אל-ווטן" דיווח גם הוא בהרחבה על הצעד וקבע כי הממשלה החדשה היא "ממשלת מלחמה". כותב המאמר, שהסתמך בין היתר על "מומחים לישראל", טען כי בפני ממשלה זו עומדים מספר אתגרים, ביניהם אירן, סיני ורצועת עזה.


האתר של חיזבאללה, "אל-מנאר", דיווח אף הוא בקצרה על "כניסתה של קדימה לממשלת נתניהו". בדיווח, שהתבסס על התקשורת הישראלית, נכתב כי מופז ונתניהו סיכמו כי יגבשו נוסח חדש לחוק טל, וכי הממשלה צפויה לסיים את כהונתה בנובמבר 2013. האתר הפלסטיני "פלסטין היום", המזוהה עם הג'יהאד האיסלמי, דיווח גם הוא על הצעד המפתיע ואף פרסם טור פרשנות של "מומחה לענייני ישראל" שסיפר לקוראים על מופז. "מופז הוא 'אבי תורת החיסולים' ומי שהיה אחראי על חיסולם של השייח' אחמד יאסין ועבד אל-עזיז רנתיסי".

ה"פרשן", ששמו לא פורסם בכתבה, סיפר לקוראים מתי והיכן מופז נולד, היכן שירת בצבא ומה הוביל בשנותיו הפוליטיות. הפרשן הביע דאגה מכך שהממשלה החדשה תכלול גנרלים רבים – מופז, ברק ויעלון – "דבר שיהפוך אותה לקיצונית יותר". עוד העריך כי "פעולות החיסול יחודשו" וציין כי "אין להוציא מכלל אפשרות" שהממשלה החדשה תוביל מדיניות נוקשה הרבה יותר כלפי הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully