וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: החשודים משחזרים את רצח גדי ויכמן בבאר שבע

רמי שני

7.5.2012 / 8:03

תשעה צעירים, בהם קטינה בת 16, נעצרו בחשד למעורבות ברצח. חלקם הובאו לזירה ושיחזרו את האירועים שקדמו לרצח ואת המעשה עצמו. "כבר בשעות החקירה הראשונות היו בידינו שמות"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק)

המשטרה ביצעה אמש (ראשון) שיחזור של רצח גדי ויכמן בזירת האירוע מתחת לביתו בבאר שבע. השיחזור נעשה בסיוע חלק מהחשודים, ובין היתר שוחזרו האירועים שקדמו לרצח וככל הידוע גם הרצח עצמו. מוקדם יותר אתמול עצרו חוקרי יחידת החקירות המרכזית בנגב תשעה צעירים, בהם קטינה בת 16, בחשד למעורבות במעשה. הם יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בבאר שבע.

חלק מן החשודים הובאו לחדרי החקירות בשעה שויכמן עצמו הובא לקבורה בבית העלמין בעיר. "כבר בשעות הראשונות לחקירה, היו בידינו שמות ופרטים של חשודים באירוע", סיפר מפקד משטרת הנגב, תת ניצב פרץ עמר, "הדברים התגבשו במהלך השעות שחלפו ועד עכשיו נעצרו בתום עבודה מקצועית וקשה, תשעה עצורים המעורבים בצורה זו או אחרת בפרשה".

החשודים שיחזרו את רצח גדי ויכמן בבאר שבע. שי מכלוף
על פי החקירה הראשונית, בזמן הרצח ישבו במקום חמישה צעירים, בהם הקטינה. שחזור הרצח, אמש/שי מכלוף

מעצרם של החשודים התאפשר בעקבות פעילותה של המעבדה הניידת לזיהוי פלילי בזירת האירוע, כמו גם בשל איסוף חומר מודיעיני מהמקום שבו ישבה החבורה, בפארק מתחת לביתו של ויכמן. לכמה מהם יש עבר פלילי ונתוניהם היו בידי החוקרים שהגיעו אליהם, כבר ביום שבת. כמה מאלה שנעצרו ראשונים הפכו להיות עדי מפתח בפרשה והובילו את החוקרים אל חבריהם.

יצוין כי לא כל העצורים השתייכו לחבורה שישבה בפארק. מהחקירה הראשונית עולה כי בשעת הלילה בה נדקר ויכמן למוות, ישבו במקום חמישה צעירים, בהם הנערה עצמה. העצורים האחרים הם מקורבים שלהם בצורות שונות ועל פי החשד, הם סייעו להם להסתתר ולהעלים ראיות. "אנחנו נמשיך את החקירה עד לגיבוש כלל הראיות כדי להביא להעמיד כתב אישום מגובש בפני בית המשפט", אמר תנ"צ עמר.

בשעות הערב של אתמול הגיעו אל מטה מרחב נגב של המשטרה בני משפחה וחבריהם של כמה מהחשודים, שהיו נסערים מאוד בעקבות מעצרם. הם התגודדו זמן רב ליד מטה המרחב, שם נמצאת יחידת החקירות שמטפלת במקרה הרצח, ועזבו את המקום מעט אחרי השעה תשע. עורכי הדין של כמה מהחשודים מסרו כי מרשיהם מכחישים את החשדות נגדם.

המפכ"ל: "ישראל נמצאת במלחמה"

אתמול אחר הצהריים הובא ויכמן בן ה-36 למנוחות בבית העלמין החדש בבאר שבע. לפי החשד, הוא נדקר למוות אחרי שהעיר על רעש. מאות בני אדם הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה, בהם ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ'. ההמונים מיררו בבכי, ואחד מחבריו של ויכמן קרא: "בושה, איפה מדינת ישראל? איכס, גועל נפש", בעוד שאר חבריו השתיקו אותו. אשתו מיכל כרעה על הרצפה בבכי וקראה: "לא, לא", כאשר אמו זעקה: "תרימו אותו מפה". חברו של הנרצח, דניאל, נשא הספד מעל קברו ואמר: "גדי, החיוך שלך יחסר לנו, היית חבר אמיתי, בעיקר בשעת צרה. גדי, אנחנו אוהבים אותך ולא נשכח אותך. שאלוהים ישמור עליך ושאתה תשמור עלינו. תחסר לנו מאוד".

הלוויתו של גדי ויכמן בבאר שבע, מאי 2012. נמרוד סונדרס
מאות חלקו כבוד אחרון בלוויתו של ויכמן/נמרוד סונדרס

בתוך כך, בכנס ראשי ערים בירושלים התייחס מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, לאלימות הקשה בסוף השבוע. "כל מקרה קשה הוא מזעזע בפני עצמו. מאחורי כל מקרה עומדים הקורבן ומשפחתו ועומדת גם המדינה והחברה כולה. במהלך היממה האחרונה אני מקיים עם פיקוד המשטרה הערכות מצב כאשר הנחיותיי ברורות: איתור כל האחראים לאירועים ובמקביל תחקור התנהלות המשטרה. את החשודים האחראים לעצור ולהביא לדין", התחייב דנינו.

"אין שום הסבר שיכול להניח את הדעת מול האירוע בו איבד גדי ויכמן את חייו, ואנחנו חייבים לעשות כל מה שניתן כמשטרה וכמדינה שאירוע כזה לא יקרה שנית", הכריז המפכ"ל והביע את תנחומיו לאלמנה ולילדיו. "מצער מאוד שנדרש אירוע טרגי מזעזע ונורא שכזה בכדי שהנושא של הביטחון האישי של האזרח במדינת ישראל יקבל את המקום הראוי לו בסדר היום הלאומי".

דנינו אמר בנאומו כי ישראל נמצאת במלחמה. "מלחמה על פניה ויש שיאמרו על עתידה של החברה בישראל. אפשר להשוות את זה לכל מלחמה אחרת שהמדינה מנהלת והיא חשובה בעיני לא פחות. ובמלחמה כמו במלחמה כולנו צריכים להירתם כדי למגר את נגע האלימות מקרבנו, את הקלות הבלתי נסבלת בה האדם מקפד את חייו רק משום שהעיר למי שהקים רעש תחת ביתו. הזילות בחיי אדם – אין לה מקום בחברה שומרת חוק וסדר. יש להילחם במעורבים במלחמת חורמה".

לקריאה נוספת:
המפכ"ל דנינו: "נעשה הכל כדי שאירועי הרצח לא יישנו"
הלם בהלווית גדי ויכמן: "בושה, איפה מדינת ישראל?"
שמונה חשודים, בהם קטינה, נעצרו בחשד למעורבות ברצח גדי ויכמן

(עדכון ראשון: 00:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully