וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנסואה הולנד מדאיג את המשקיעים ואת מרקל

סוכנויות הידיעות

6.5.2012 / 23:45

המשקיעים מטילים ספק בכך שממשלה בראשות הסוציאליסטים תצליח להרחיק את צרפת מהמשבר. הולנד מתכוון להתמקד בצמיחה ולסגת ממחויבותו של סרקוזי לצמצום את החוב הענק של צרפת

פרנסואה הולנד, שנבחר הלילה לנשיאות צרפת, לא היה המועמד המועדף על המשקיעים הזרים, שחוששים מהבטחותיו שלא לנקוט מדיניות צנע, כפי שעשו מנהיגי אירופה בראשות סרקוזי וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

המשקיעים מטילים ספק בכך שממשלה בראשותו של הולנד תסייע לתחרותיות הכלכלית של צרפת ויכולתה להתרחק מהמשבר, ששוב מרים ראש בספרד ובאיטליה. בחירתו של הולנד צפויה להגביר את האי ודאות הפיננסית. "יש סיכוי סביר שתשואות האג"ח של צרפת יעלו גם הן", אמר אווריסט לפבר, כלכלן ראשי בבנק ההשקעות נטיקסיס בניו יורק.

במסע הבחירות שלו הבטיח הולנד לנקוט במדיניות כלכלית של עידוד הצמיחה, ולסגת ממאמציו של סרקוזי לקצץ בחוב ובגירעון. הולנד האשים בשבועות האחרונים את סרקוזי כי הוא מעודד ספקולציות נגד צרפת בקמפיין ההפחדה סביב תכניתו הכלכלית, והכפשת יכולותיו הכלכליות. לצרפת חוב בהיקף של 86% מהתמ"ג השנה, החמישי בגודלו באירופה.

עמוד תווך במצע של הולנד היה השבת שיווי המשקל החברתי בצרפת, שהולנד טוען כי סרקוזי עירער במתן הטבות מס לעשירים, חופש למעסיקים לפטר ולגייס, ואיום על קדושת שבוע העבודה בן 35 שעות, שנקבע על ידי ממשלה סוציאליסטית קודמת. הולנד טוען כי קיצוצים בהוצאות הממשלה ובשירותי רווחה בשם קיצוץ הגירעון פגעו במעמד העובדים. דבריו נופלים על אוזניים קשובות בתקופה שבה צרפת נמצאת במיתון ואבטלה של יותר מ-10% - הגבוהה זה כעשור.

הולנד הבטיח להעלות את המסים לעשירים, ולהשתמש בכסף לדרבון הכלכלה. הוא מבטיח לגייס עוד 29 מיליארד יורו ולהגדיל את ההוצאות ב-20 מיליארד יורו. הוא מציע מס שולי של 75% על הכנסה של יותר ממיליון יורו, וכן ויתור על העלאת המע"מ. הוא הבטיח להרחיב את השירות הציבורי ב-60 אלף פקידים ומורים, ולהוריד את גיל הפרישה בחזרה מ-62 ל-60.

הולנד אמר בחודש שעבר כי אם ייבחר הוא יבקש ממנהיגים אחרים באירופה לערוך דיון מחודש על האמנה הפיסקלית, על מנת לקדם את הצמיחה ביבשת. גרמניה, הכח המניע מאחורי האמנה המקדמת את צעדי הצנע במדינות עתירות החוב, לא ממש מקבלת בברכה את עמדתו.

הולנד הודיע במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר כי אם ייבחר, יציע מספר שינויים באמנה של האיחוד האירופי, שקיבלה תמיכה גורפת, אושרה בחודש שעבר, אך טרם נחתמה סופית. הולנד מקדם את רעיון היורו בונדס (אג"ח משותף של גוש היורו), לא ככלי ישיר לכיסוי חובות, אלא לטובת מימון של פיתוח תשתיות ופרויקטים שונים שיעודדו את הצמיחה, בניגוד לעמדת גרמניה. הוא גם תומך במס על עסקות פיננסיות.

בנוגע ליחסיו עם קנצלרית גרמניה הידועה כתומכת בסרקוזי אמר הולנד כי הוא מוכן "לפתוח בשיחות עם מרקל". הולנד הבטיח כי את ביקורו הראשון כנשיא יעשה בברלין. "אין צורך ליצור קונפליקט, אפילו אם כל אחד מאיתנו אינו מסתיר את ההבדלים בגישות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully