וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד בנאום הניצחון: שוויון חברתי לכל, צנע אינה גזירת גורל

בנאום בפניו תומכיו, דחה נשיא צרפת הנבחר את החשש כי המדיניות הכלכלית שלו מול גוש האירו תגרור את צרפת למשבר כלכלי: "כל החלטה שאקבל תתבסס על שאלה אחת: האם היא הוגנת"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק)

(איור: סטודיו www.artishok.co.il)

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

נשיא צרפת הנבחר, פרנסואה הולנד, נשא אמש (ראשון) נאום ראשון לאחר זכייתו בבחירות, ומסר את תודתו לניקולא סרקוזי על שירותו כנשיא בחמש השנים האחרונות.

חלק נכבד מדבריו של הולנד הוקדש למשבר הכלכלי, ושיגר מסר ברור לברלין ולפקידי האיחוד האירופי, שהביעו חשש כי המצע הכלכלי שהוא מקדם, מהווה סנונית ראשונה לתכניות נוספות שיסתרו את מדיניות הפיקוח ההדוקה של גוש האירו. "הצנע אינה גזרת גורל", אמר הולנד, "המשימה שלי היא להחזיר את הצמיחה לאירופה".

בנאומו בעירו טול, המזוהה עמו, מנהיג המפלגה הסוציאליסטית, שזכה על פי מדגמים בצרפת בכ-52% מקולות הבוחרים בסיבוב השני בבחירות לנשיאות, אמר כי ביכולתו לחלץ את צרפת מהמשבר הכלכלי. "כל אחת מההחלטות שאקבל תתבסס על שאלה אחת – האם זה הוגן? האם ההחלטה מתחשבת בצעירים? האם אני מאפשר לדור הצעיר ליטול חלק פעיל במשחק הפוליטי?", הוסיף הולנד.

פרנסואה הולנד: מפקיד אלמוני לנשיא שמפחיד את אירופה

תומכיו של פרנסואה הולנד עם היוודע תוצאות הבחירות לנשיאות צרפת, מאי 2012. AP
יהיה הנשיא של כולם. חגיגות הניצחון בצרפת, היום/AP

הולנד, שהדיח את הנשיא המכהן ניקולא סרקוזי, הודה לאזרחים שהצביעו עבורו ואיפשרו לו לנצח. הוא ציין כי רבים מתומכיו לא חלמו שיגיעו לרגע הזה, ואחרים, הצעירים שבהם, עוד לא נולדו כשהתגבש אותו חלום. "יש רבים שלא תמכו בי, אך אהיה הנשיא של כולם. החל מהערב, אין עוד שתי מדינות, אלא צרפת אחת. מעתה, לכולם יהיו אותן זכויות, וכולם יהיו מחויבים לאותן חובות",.

הולנד הבהיר עוד הנשיא צריך לעודד את האזרחים לפעולה. "יש לאפשר לכולם גישה למוסדות הציבוריים. יש לאפשר שוויון בכל צרפת, הן בערים והן באזורים הכפריים".

על פי התוצאות, הולנד זכה לכמעט 52% מקולות המצביעים בסיבוב השני לנשיאות. הנשיא המכהן, ניקולא סרקוזי, זכה ל-48% בלבד, כך על פי תוצאות המדגמים ולאחר שנספרו 80% מקולות האמת. הולנד יהיה הנשיא הסוציאליסט הראשון בארמון האליזה מאז 1995, אז סיים את כהונתו פרנסואה מיטראן. אחוז ההצבעה בבחירות הפעם היה גבוה יחסית: כבר בשעה 17:00 דווח על 70% של הצבעה ברחבי צרפת, נוסף על שיעור גבוה מאוד של הצבעה בקלפיות מעבר לים. מכוני סקרים צופים כי מידת השתתפות הסופית תעמוד על 81% מבין בעלי זכות הבחירה.

סרקוזי הכיר בתבוסה והודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים

זמן קצר לאחר היוודע התוצאות, הודה סרקוזי בהפסדו. בנאום מול אלפים מתומכיו, אמר סרקוזי כי שוחח עם פרנסואה הולנד, ובירך אותו על נצחונו. כשקרא לקהל לתת את ברכת הדרך להולנד, נענה בשריקות בוז. בנאומו לקח סרקוזי אחריות על ההפסד שנחל, והודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים. "לצרפת יש כעת נשיא חדש", אמר סרקוזי, "זו בחירה דמוקרטית וחייבים לכבד אותה". עם זאת, ציין כי בכוונתו להמשיך בחיים הציבוריים, אך לא פירט. הוא אמר שהוא מעוניין להפוך ל"צרפתי בקרב צרפתים". מוקדם יותר, ציטטה סוכנות הידיעות הצרפתית מקורבים לסרקוזי, שאמרו כי הוא אינו מתכוון להוביל את מפלגתו לבחירות לאסיפה הלאומית בחודש הבא.

"אני, שסבלתי מכך שלא כיבדו את הרפובליקה, אתן בעצמי דוגמה טובה לציבור", אמר סרקוזי. "דיברתי עם הולנד בטלפון, ואני מבקש שגם אתם תאחלו לו הצלחה. הוא עומד מול אתגרים עצומים". הקהל שרק בוז למשמע הדברים, וצעק "ניקולא, ניקולא, תודה, תודה".

סרקוזי אמר "אינכם צריכים לחשוב עלי. הלילה, עליכם צריכים לחשוב רק על טובתה של צרפת. לעולם לא אשכח את הכבוד שהיה לי לשרת אתכם. הקדשתי את כל חיי למדינה, והקדשתי הכל כדי שהמדינה תוכל להתגבר על קשיה הגדולים. אני מודה למיליוני האנשים שהצביעו עבורי".

(עידכון ראשון: 22:30)

בחירות לנשיאות צרפת - סיקור מיוחד בוואלה!
מדגם בצרפת: הולנד זכה ב-52% והדיח את סרקוזי
סרקוזי הודה בתבוסה והודיע על פרישה מהפוליטיקה
צרפת בידיו: הפקיד המסתורי ששואף לצדק חברתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully