וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי הודה בתבוסה והודיע על פרישה מהפוליטיקה

נשיא צרפת שנחל הערב מפלה כואבת בבחירות הודיע לבוחריו כי שוחח עם המנצח, הולנד, ובירך אותו. כשביקש מהם לעשות כמוהו, זכה לשריקות בוז. "אני נושא במלוא האחריות לתבוסה"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק)

(איור: סטודיו www.artishok.co.il)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, הודה הערב (ראשון) בתבוסתו בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות המדינה. בנאום מול אלפים תומכיו, אמר סרקוזי כי שוחח עם פרנסואה הולנד, שהביס אותו בבחירות ונבחר לנשיאות. כשקרא לקהל לתת את ברכת הדרך להולנד, נענה בשריקות בוז.

מהמדגמים שפורסמו הערב, עם סגירת הקלפיות ועם ספירת 80% מהקולות, עולה כי הסוציאליסטים הצליחו לשוב לאליזה אחרי 17 שנים, כשהולנד זכה ב-51.9 אחוזים מהקולות. בנאום במטה מפלגת הימין-מרכז UMP בפריז, אמר סרקוזי כי יש לכבד את הכרעת העם. לדבריו, הוא השקיע את כל שהיה יכול להשקיע כדי להגן על תושבי הרפובליקה, אך לא הצליח להפציר בהם במידה מספקת לתמוך בו לכהונה נוספת.

ניקולא סרקוזי מודה בתבוסתו בבחירות לנשיאות צרפת, מאי 2012. AP
סרקוזי, הערב במטה מפלגתו בפריז/AP

בנאומו לקח סרקוזי אחריות על ההפסד שנחל, והודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים. "לצרפת יש כעת נשיא חדש", אמר סרקוזי, "זו בחירה דמוקרטית וחייבים לכבד אותה". עם זאת, ציין כי בכוונתו להמשיך בחיים הציבוריים, אך לא פירט. הוא אמר שהוא מעוניין להפוך ל"צרפתי בקרב צרפתים". מוקדם יותר, ציטטה סוכנות הידיעות הצרפתית מקורבים לסרקוזי, שאמרו כי הוא אינו מתכוון להוביל את מפלגתו לבחירות לאסיפה הלאומית בחודש הבא.

"הולנד עומד בפני אתגרים עצומים"

"אני, שסבלתי מכך שלא כיבדו את הרפובליקה, אתן בעצמי דוגמה טובה לציבור", אמר סרקוזי. "דיברתי עם הולנד בטלפון, ואני מבקש שגם אתם תאחלו לו הצלחה. הוא עומד מול אתגרים עצומים". הקהל שרק בוז למשמע הדברים, וצעק "ניקולא, ניקולא, תודה, תודה".

סרקוזי אמר "אינכם צריכים לחשוב עלי. הלילה, עליכם צריכים לחשוב רק על טובתה של צרפת. לעולם לא אשכח את הכבוד שהיה לי לשרת אתכם. הקדשתי את כל חיי למדינה, והקדשתי הכל כדי שהמדינה תוכל להתגבר על קשיה הגדולים. אני מודה למיליוני האנשים שהצביעו עבורי".

"אני לוקח אחריות מלאה לתבוסה", אמר סרקוזי. "הייתי הנשיא, והייתי גם 'המפקד'. כעת, יש רק איש אחד שעליו לשאת באחריות לתבוסה ובכל מה שנובע ממנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully