וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זחאלקה: "שביתת הרעב של האסירים תצית אינתיפאדה שלישית"

ניר יהב

5.5.2012 / 0:02

יו"ר סיעת בל"ד דיבר בהפגנת הזדהות עם האסירים בכפר כנא והזהיר: "אלו ימי השקט לפני הסערה". אסירי חמאס בכלא נפחא טוענים: "30 מאיתנו הועברו לבידוד כצעד לדכא את מאבקנו"

ח"כ ג'מאל זחאלקה, יו"ר סיעת בל"ד, אמר אמש (שישי) בהפגנת הזדהות עם שביתת האסירים בכפר כנא כי "שביתת האסירים תצית אינתיפאדה שלישית". לדבריו "אנו בימים של השקט לפני הסערה, אך אם חס וחלילה ימות אחד האסירים השובתים, יפרוץ מרד בבתי הסוהר ואינתיפאדה שלישית". הדברים נאמרו, בין היתר, על רקע הידרדרות חמורה במצבם הבריאותי של בילאל דיאב ות'אא'ר חלאחלה, שני אסירים פלסטינים השובתים רעב מזה 67 ימים. לצד זאת, הפלסטינים טוענים כי יותר מ-2,000 אסירים פלסטינים שובתים רעב מזה 18 יום במחאה על תנאי כליאתם ו"ההתנכלות כלפיהם".

ח"כ זחאלקה התייחס להרעת תנאי האסירים הפלסטינים שמרצים עונש מאסר בכלא בישראל מאז שגלעד שליט עוד היה בשבי חמאס, ודרש כי זכויותיהם יוחזרו להם. "שליט חזר, לכן צריך להחזיר לאסירים את כל הזכויות שהיו להם בעבר", אמר בהפגנת ההזדהות, בה השתתפו מאות בני אדם, ובהם גם בני משפחות של אסירים.

בתוך כך, ארגון חמאס איים מוקדם יותר "להגיב באופן בלתי צפוי" אם אחד מהאסירים הפלסטינים שובתי-הרעב ימות. בכיר הארגון ברצועה, חליל אל-חיה, אמר כי אם אחד ממאות האסירים שובתי-הרעב ימות, "נעשה כל מה שאתם מצפים לו ולא מצפים לו". אל-חיה תהה מדוע העולם הערבי והאיסלמי "אינו נלחם למען האסירים הפלסטינים" וקרא ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, להעלות את נושא האסירים בפני כל פורום או מוסד בינלאומי שאליו הוא מגיע.

בעצרת שנערכה בצהריים בעזה, לאות הזדהות עם האסירים הפלסטינים, קרא האסיר המשוחרר עלי עאמודי לזרועות הצבאיות להשקיע כל מאמץ אפשרי למען הגנה על האסירים. בנוסף קרא להמשיך ולתכנן חטיפות נוספות של חיילים ישראלים "כדי להחליפם באסירינו הגיבורים במסגרת עסקאות חליפין". בשעות הערב אף דווח כי האסיר הפלסטיני רוחי מושתהא, ששוחרר בעסקת שליט, ושובת רעב כאות הזדהות עם האסירים, הועבר לטיפול בבית החולים שיפא בעזה לאחר שחש ברע. מושתהא הוא אחד ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס ומי שהיה מעורב בחטיפתו של נחשון וקסמן.

"30 מאסירים חמאס הועברו לבידוד בשל שביתתם"

במקביל דיווחו אמש אסירי חמאס בכלא נפחא שבדרום הארץ כי שירות בתי הסוהר העביר 30 מהם לבידוד "כצעד לדכא את מאבקם ואת שביתת הרעב שלהם". בהודעה שפרסמו האסירים, הם קראו לארגוני זכויות אדם לפעול מיידית "כדי להציל את חייהם".

התבטאות נוספת על הידרדרות ביטחונית עקב שביתת האסירים הגיעה השבוע מכיוון ארגון הג'יהאד האיסלמי. הארגון איים ביום שלישי כי אם אחד מתוך מאות האסירים הפלסטינים שובתי-הרעב ימות, הוא ישקול מחדש את הפסקת האש עם ישראל. "האויב הציוני יישא באחריות לתוצאות שיקרו", הבהיר בכיר הארגון חאדר חביב.

שלשום התקיים הדיון בבג"ץ בעתירתם של האסירים הפלסטינים דיאב וחלאחלה. במהלך הדיון, התחוללה דרמה בבית המשפט, כשבילאל דיאב התעלף ואיבד את הכרתו. השופט אליקים רובינשטיין ביקש מח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) ,שנכח בדיון, לבדוק אותו, אולם לטענת טיבי, רופא במקצועו, רק לאחר כשעה אפשרו לו אנשי יחידת "נחשון" של שירות בתי הסוהר לבדוק את דיאב. טיבי בדק את דיאב, שאושפז ביום שלישי בבית החולים אסף הרופא, וקבע כי מצבו רע מאוד. לדבריו, דיאב לא הרגיש את כפות רגליו, ולפיכך הוא ביקש לפנותו באופן מידי לבית החולים. "התנהגות קציני השב"ס הייתה שערורייתית וביזתה את בית המשפט. מישהו חייב לתת את הדין על כך", ציין.

(עדכון ראשון: 21:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully