וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצעקה" של מונק נמכרה תמורת 120 מיליון דולר

3.5.2012 / 7:40

אחד מארבעת העותקים של היצירה המפורסמת מ-1895, היחיד שאינו מוצג במוזיאון, נמכר על ידי איש עסקים נורבגי במכירה פומבית בארה"ב. "הגיע זמנם של אחרים ליהנות מהיצירה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

"הצעקה" של אדוארד מונק, אחד הציורים המפורסמים ביותר בעולם, נמכר אמש (רביעי) תמורת 120 מיליון דולר, במחירה פומבית של בית המכירות הפומביות סות'ביס בניו יורק. בכך, שבר הציור את השיא של יצירת האמנות היקרה ביותר שנמכרה במכירה פומבית אי פעם.

מדובר באחד מתוך ארבעה עותקים של יצירתו של הצייר הנורבגי, אשר נמכר על ידי איש עסקים נורבגי בשם פטר אולסן, כאשר שלושת העותקים האחרים מוצגים במוזיאונים בנורבגיה. יצירת הפסטל מ-1895 הוערכה תחילה על ידי סות'ביס ב-80 מיליון דולר, אולם בשל הצעותיהם של שני קונים עקשנים, עלה המחיר הסופי ל-107 מיליון דולר, לפני מסים.

ה"צעקה" של אדוארד מונק.. AP
היצירה היקרה ביותר שנמכרה אי פעם במכירה פומבית. "הצעקה" של מונק/AP

המכירה הפומבית של אומנות מודרנית ואימפרסיוניסטית של סות'ביס כללה גם יצירות נוספות של פבלו פיקסו, סלבדור דאלי וחואן מירו, אולם יצירתו של מונק עמדה במרכז המכירה. הציור שבר במכירתו את השיא הקודם של "עירום" של פיקאסו, שנמכרה ב-106 מיליון דולר לפני כשנתיים.

מוכר היצירה אולסן, שאביו היה ידיד של מונק, אמר אתמול טרם המכירה כי הגיע זמנם של אחרים ליהנות מהיצירה המשפיעה. "קשה לחשוב על עוד יצירת אמנות שיכולה להיות כה משמעותית עבור אספן או מוזיאון", אמר ראש מחלקת האמנות האימפרסיוניסטית של סות'ביס. "היצירה הזו אולי מזוהה יותר מכל יצירה אחרת בעולם התרבות המודרנית".

לקריאה נוספת:
ציור שמן של פיקאסו נמכר ב-106.5 מיליון דולר
הייתם משלמים 80 מיליון דולר על ציור של מונה?
נפתרה תעלומת הציור המזויף במוזיאון ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully