וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חייהם של שני עצירים פלסטינים שובתי רעב בסכנה"

ניר יהב

1.5.2012 / 13:24

בילאל דיאב ות'אא'ר חלאחלה שובתים רעב 64 יום בשל מעצרם המנהלי, ורופאה קבעה שיש להעבירם לבית חולים. בג'יהאד האיסלמי מאיימים להפר את הפסקת האש אם אחד האסירים ימות

מצבם הבריאותי של בילאל דיאב ות'אא'ר חלאחלה, שני עצורים מינהליים פלסטינים השובתים רעב זה 64 ימים, הולך ומידרדר, ובני משפחותיהם חוששים כי הם עלולים למות "בכל רגע". דיאב פונה היום (שלישי) לבית החולים אסף הרופא בצריפין, לאחר שגם אתמול פונה ביחד עם חלאחלה לבית החולים, אולם לאחר בדיקה הוחלט שלא לאשפזם. במקביל מאיים ארגון הג'יהאד האיסלמי להפר את הפסקת האש עם ישראל ברצועת עזה אם אחד האסירים הללו ימות כתוצאה משביתת הרעב.

רופאה מטעם ארגון "רופאים לזכויות אדם" בדקה אתמול באופן עצמאי את דיאב וחלאחלה וקבעה כי חייהם בסכנה. הרופאה קבעה עוד כי יש להעביר מיידית את השניים לבית חולים אזרחי. בנוסף אליהם, שובתים שישה אסירים רעב תקופה ארוכה: חסן ספדי (57 יום), עומאר אבו שלאל (55 יום), מחמוד סרסק (39 יום), מוחמד אלתאג' (44 יום), ג'עפר עז א-דין (40 יום) ועבדאללה ברגותי (18 יום).

בנוסף לשמונה השובתים רעב תקופות זמן ארוכות, כ-2,000 אסירים פלסטינים שובתים רעב מזה 15 יום - מאז יום האסיר הפלסטיני שחל ב-17 באפריל. חלקם אושפזו בימים האחרונים בשל הידרדרות במצבם הבריאותי. לדברי הפלסטינים, נכון לתחילת חודש אפריל נמצאים כ-4,600 אסירים פלסטינים בבתי הכלא בישראל, מתוכם 320 במעצר מינהלי, 200 קטינים, 6 נשים ו-27 חברי פרלמנט פלסטינים.

הפגנת סולידריות מחוץ לכלא עופר וליד בית המשפט הצבאי

היום בצהריים צפויה להתקיים הפגנת סולידריות עם האסירים הפלסטינים השובתים רעב. המפגינים יצעדו לכיוון הכלא ובית המשפט הצבאי בעופר ויקראו לשלטונות הישראלים להיענות לדרישות האסירים הכוללות הפסקת כליאתם בתאי בידוד, הפסקת המעצרים המינהליים, הפסקת הפשיטות הליליות, השבת זכויותיהם שנשללו מהם ב-2011 ומתן זכויות ביקור למשפחות האסירים מעזה, דבר שנמנע מהם במשך שש השנים האחרונות.

בנוסף להפגנה היום, יתקיימו השבוע פעילויות תמיכה רבות באסירים: אוהלי מחאה כבר הוקמו במרכזי הערים הפלסטיניות והפגנות יום שישי השבועיות בכפרים השונים יוקדשו לתמיכה באסירים. כמו כן, ביום חמישי תערך עצרת מחאה מול בית החולים של כלא איילון ברמלה, שם מאושפזים רבים משובתי הרעב.

כאמור, הג'יהאד האיסלמי הודיע כי אם אחד מתוך מאות האסירים הפלסטינים שובתי-הרעב ימות, הוא ישקול מחדש את הפסקת האש עם ישראל. "האויב הציוני יישא באחריות לתוצאות שיקרו", הבהיר בכיר הארגון, חאדר חביב.

משירות בתי הסוהר נמסר כי מצבם של כלל שובתי הרעב תקין ביחס לימי השביתה. "שני האסירים המדוברים פונו ביומיים האחרונים לבדיקה בבית החולים אסף הרופא, ושוחררו לאחר שבית החולים החליט שלא לאשפז אותם".

עוד באותו נושא
שובת הרעב חאדר עדנאן שוחרר ממעצר לאחר 4 חודשים
אפקט עדנאן: מאות אסירים פתחו בשביתת רעב
העציר חאדר עדנאן הפסיק לשבות רעב אחרי 66 ימים

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully