וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך בארבעה ימים מעצר החשוד בהצתת בתי פליטים

29.4.2012 / 13:53

במהלך הדיון בהארכת מעצרו של החשוד ציין נציג המשטרה כי לאחרונה הוא נעצר בחשד שזרק ביצים על אזרח סודן, וכי הוא שומר על זכות השתיקה. עורך דינו: "מרשי מכחיש המיוחס לו"

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (ראשון) בשלושה ימים את מעצרו של תושב שכונת שפירא שבדרום תל אביב, בן 20, החשוד בהצתת שלושה מבנים של פליטים מאפריקה בשכונתו בליל חמישי האחרון. במהלך הדיון ציין נציג המשטרה כי לאחרונה נעצר הצעיר בחשד שזרק ביצים על נתין סודני, וכי הוא שומר לכל אורך החקירה על זכות השתיקה. סנגורו, עורך הדין יקי קהן, אמר בתום הדיון כי "בית המשפט קיבל רק באופן חלקי את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של מרשי. מרשי מכחיש את מה שמיוחס לו".

עורך הדין התייחס לשאלה האם ידוע לו על התבטאויות של מרשו נגד פליטים, ואמר: "חד משמעית לא, לא בפני ולא בפני אף אדם אחר. ברצוני להזכיר שאם המשטרה רוצה לייחס לו דברים עליה לבסס זאת בראיות". גורמים במשטרה אומרים שההצתה היא תוצאה של אווירה ציבורית קשה נגד הפליטים ששוררת בימים האחרונים בשכונה.

בקבוקי התבערה הושלכו לעבר שתי דירות של פליטים מאריתריאה ומסודן ולעבר גן ילדים המיועד לפליטים בשכונה, וגרמו להצתתם. למבנים נגרם נזק קל ולא היו נפגעים. כוחות כיבוי האש שהוזעקו למקום הצליחו להשתלט על הלהבות.

הארכת מעצר לחשוד שזרק בקבוק תבערה בתל אביב, אפריל 2012. דרור עינב
לא היו נפגעים באירוע. החשוד בבית המשפט/דרור עינב

"שותפים שלי העירו אותי כי הייתה שריפה בקומה מתחתינו, איפה שיש פליטים ששוכרים דירת חדר. נשרפו להם המזרונים והספות והיה ריח חזק של דלק באוויר", סיפר עד ראייה בסוף השבוע לוואלה! חדשות. "כשהמשטרה הגיעה גילינו שזה לא היה המקרה היחיד ושהשליכו לא רחוק משם בקבוק תבערה לעבר מבנה נוסף".

בעקבות האירוע הקשה השתתפו כ-200 בני אדם בהפגנת מחאה בדרום תל אביב ביום שישי. המפגינים קראו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר הפנים, אלי ישי, לפעול נגד גורמים קיצוניים המסיתים לאלימות.

המפגינים נשאו שלטים בהם נכתב: "שכונת שפירא נגד גזענים", והרוחות התלהטו בין המפגינים לבין תושבי השכונה. חלק משלטי ההפגנה נקרעו בידי אחדים מהתושבים ועל אחד מהם צויר צלב קרס. כמו כן, ילד תקף את אחת המפגינות ופצע אותה קל.

בקבוקי תבערה שהושלכו לעבר דירות של פליטים וגן ילדים בדרום תל אביב. אפריל, 2012. יותם רונן
"זה לא מקרי שדבר כזה קורה בדיוק שבוע אחרי יום השואה"/יותם רונן

"זה לא מקרי שדבר כזה קורה בדיוק שבוע אחרי יום השואה, אחרי שציינו את ליל הבדולח והמתקפות שהיו נגד יהודים בגרמניה הנאצית. זה לא כל כך רחוק", אמר ירון, אחד המפגינים לוואלה! חדשות. "ועד השכונות והתושבים שתומכים בו מסיתים ללא הפסק בצורה פרועה וגזענית נגד הפליטים ומאשימים אותם בכל הרעות החולות של החברה. זה היה רק הצעד הראשון ואני מפחד שהאלימות עשויה לגאות ולהתגבר בשכונה הזאת, שבה דווקא עד היום חיים כולם בשלווה יחסית. אנחנו כאן כדי להעיר את החברה הישראלית – זה גבול אדום שאסור לחצות".

מנגד, אוריין סוזנה, תושבת שכונת שפירא, התעקשה שלא מדובר בגזענות. "אנחנו לא גזענים ואנחנו נגד אלימות אבל את כל הפסולת שולחים לשכונה הזאת. למה שכונות בצפון תל אביב לא קולטות פליטים? למה האנשים פה שעומדים ומפגינים באים וקוראים לנו גזענים? צריך למצוא להם פתרון מוסדר, אחרת תוך כמה שנים שכונות שלמות יהיו רק של פליטים", ציינה סוזנה.

עוד בנושא
בקבוקי תבערה הושלכו לעבר בתי פליטים בתל אביב
הפליטים מחו על גל ההצתות: "ישי מעודד את השנאה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully