וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: לבנון לכדה משלוח נשק למורדים בסוריה

28.4.2012 / 13:02

המשלוח שיצא מלוב התגלה בבידוק בביירות. כמו כן, מספר בני אדם נהרגו הלילה במתקפה של כוחות המורדים בבסיס צבאי בסוריה, ותשעה נהרגו במתקפה של כוחות הביטחון בדמשק

גורמי ביטחון בלבנון דיווחו כי רקטות נ"ט ורובים אותרו הלילה (שבת) על גבי ספינה הנושאת את דגל סיירה לאון, שכפי הנראה עוכבה לבידוק כשעשתה את דרכה לסוריה. על פי ההערכות, הנשק היה מיועד למורדים בשלטונו של אסד. אמצעי הלחימה התגלו על רקע מתקפה נוספת שערכו המורדים הלילה בבסיס של צבא סוריה – במהלכה נהרגו מספר בני אדם. מנגד, עשרה בני אדם נהרגו מאוחר יותר היום במתקפה של צבא סוריה בצפון דמשק.

השלטון בסוריה התריע זה מכבר כי נשק מוברח לידי המורדים דרך המדינות השכנות, ובהן לבנון, בה התגלה הלילה המשלוח. הספינה "לוטפאללה II" עשתה את דרכה לעיר הלבנונית טריפולי כאשר עוכבה בידי הרשויות הלבנוניות והובלה לבידוק לילי בנמל צפוני לביירות. על פי הדיווחים, היא הפליגה מלוב, עגנה בנמל אלכסנדריה במצרים, ומשם המשיכה לכיוון לבנון. העיר טריפולי, בה עגנה הספינה לפני שעוכבה, ידעה השנה מספר עימותים אלימים בין אזרחים המזדהים עם המורדים בסוריה, לבין בני המיעוט העלאווי – אליו משתייך אסד.

10 עריקים נהרגו בדמשק

מוקדם יותר היום דווח כי קבוצת מורדים חדרה לבסיס של הצבא הסורי על חוף הים התיכון ופתחה בירי. בעימות נהרגו מספר בני אדם משני הצדדים, כך דווח בסוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה "סאנא". מנגד, עשרה בני אדם, בהם ארבעה מורדים ושישה אזרחים, נהרגו מאוחר יותר היום במתקפה של הצבא הסורי על מקום מקלטם של עריקים מהצבא הסורי בצפון דמשק - כך דיווחו פעילי אופוזיציה. המתקפה פרצה בעקבות עריקתם של קבוצת חיילים, שגורשו על ידי הצבא לכפר שבצפון דמשק.

במקביל, ארגוני זכויות אדם במדינה דיווחו על עימותים בין כוחות המורדים לצבא סמוך לארמון נשיאותי במחוז לטקיה, וכן על מותם של חמישה גורמי צבא בפיצוץ שתי מכוניות תופת במחוז דמשק הלילה. אתמול נהרגו תשעה בני אדם בפיצוץ מכונית תופת שאירע סמוך למסגד אל-אימאם זין א-דין אל-עאבדין בשכונת מידאן שבדמשק.

בתוך כך, אחמד פאוזי, דוברו של שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, אמר אתמול כי 15 משקיפים בינלאומיים נוספים צפויים להצטרף בימים הקרובים ל-30 המשקיפים שכבר נמצאים בסוריה על מנת לפקח על הפסקת האש שגובשה לפני כשבועיים אך עד כה לא מיושמת בשטח. עוד מסר כי האו"ם משקיע את מירב המאמצים על מנת שכל 300 המשקיפים יגיעו במהרה לסוריה, לפי התוכנית המקורית.

לקריאה נוספת:
סדרת פיצוצים זעזעה את דמשק, רבבות יצאו להפגין
דיווח: ספינה גרמנית ועליה נשק נעצרה בדרך לסוריה
לפני שנה: טורקיה לאו"ם: לכדנו משלוח נשק מאירן לסוריה

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully