וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של בן לאדן מגורשת מפקיסטן לערב הסעודית

26.4.2012 / 0:00

שלוש אלמנותיו של מנהיג אל קאעדה יועלו על טיסה מיוחדת יחד עם 11 ילדיהן, לאחר שנשפטו בגין שהייה לא חוקית. מתחם המשפחה - בו חוסל המחבל מספר 1 - שוטח והפך למגרש קריקט

משפחתו של מנהיג אל קאעדה לשעבר, אוסמה בן לאדן, שנהרג לפני כשנה במבצע של כוחות קומנדו-ימי אמריקאים שפרצו לאחוזה בה הסתתר וירו בו, מגורשת הלילה (שישי) מפקיסטן ותועבר לערב הסעודית - כך אמר עורך הדין של המשפחה, חליל אמיר. עורך הדין הוסיף כי הם ימריאו בטיסה מיוחדת.

אמש הגיע רכב מסחרי עם חלונות כהים לבית שבבירה, איסלמאבד, בו מוחזקת המשפחה, כדי לקחת אותה לשדה התעופה, לאחר שבתחילה סירבו הנשים להיכנס לרכב. הגירוש בא לאחר חודשים של השערות באשר לגורל המשפחה, המונה שלוש אלמנות ו-11 ילדים, שהוחזקו במעצר בית בפקיסטן, לאחר פשיטה על ביתם בשנה שעברה. המתחם באבוטאבד שבו שהתה המשפחה, כולל אוסמה בן לאדן עצמו, שוטח לפני כחודשיים והפך מאז למגרש קריקט.

בני משפחתו של בן לאדן מגורשים מפקיסטן. AP
בחרו בערב הסעודית. משפחת בן לאדן ברכב, הערב/AP

משרד הפנים בפקיסטן, שאחראי למשפחה, פרסם הודעה בה נכתב כי "הועברה הוראת בית המשפט לגירוש כל 14 בני משפחתו של בן לאדן". עוד נכתב בהודעה כי "המשפחה הוחזקה בשלום ובביטחון בבית והם גורשו למדינה שהייתה נתונה לבחירתם, ערב הסעודית".

לגירוש קדם מאסר בגין שהייה לא חוקית

לפני כחודש הרשיע בית משפט בפקיסטן את נשות המשפחה בכניסה בלתי חוקית למדינה וגזר עליהן 45 ימי מאסר וגירוש בתום ריצוי העונש. לאחר שיעזבו את המדינה, המשפחה עלולה לחשוף פרטים לגבי האופן בו הצליח האדם המבוקש בעולם להסתתר במשך שנים בפקיסטן, ייתכן ובסיוע של גורמים ביטחוניים במדינה. חשיפה מעין זו עלולה להביך את פקיסטן ולהוסיף למתח השורר בין המדינה ובין ארצות הברית.

גורמים רשמיים בפקיסטן תיארו את השהות של בן לאדן במדינתם כליקוי ביטחוני ודחו האשמות לגבי האפשרות שגורמים בכוחות הביטחון של המדינה שיתפו פעולה עם המחבל הבכיר ואף סייעו לו להסתתר מפני הכוחות האמריקניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully