וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: 4 אנשי משמרות המהפכה נהרגו בפיגוע ירי

משה-חי הגיגת

25.4.2012 / 17:54

הרשויות באירן מטילות את האחריות לפיגוע שאירע בגבול עירק על ארגון טרור כורדי: "חוליות הטרור של PJAK ניצלו את המצב הטופוגרפי של האזור כדי לבצע מעשה פחדני"

ארבעה חיילי משמרות המהפכה נהרגו ועוד ארבעה נפצעו בפיגוע ירי שהתרחש אתמול בערב בעיר פאוה שבמחוז כרמנשאה במערב אירן, על הגבול עם עירק, כך מדווחת היום (רביעי) סוכנות הידיעות Mehr. התקשורת האירנית מייחסת את הפיגוע לכוחות ה-PJAK הכורדים.

שהריאר חידרי, המזכיר המדיני-ביטחוני של ראש המחוז אמר לכתב "מהר": "חוליות הטרור של PJAK ניצלו את המצב הטופוגרפי של האזור כדי לבצע מעשה פחדני. הם הרגו ארבעה אנשי משמרות המהפכה ופצעו עוד ארבעה".

מזה שנים נלחמים המיעוטים באירן כנגד סמלי השלטון, בהם גם חיילי משמרות המהפכה. שני הארגונים העיקריים המייצגים את המיעוטים ופועלים בדרכי טרור הם הג'ונדאללה שבאזור הסוני של אירן במזרח המדינה, וארגון ה-PJAK של המיעוט הכורדי, השוכן בצפון-מערב המדינה. הפיגועים הגדולים הקודמים שיוחסו ל- PJAK היו בספטמבר 2010, אז התפוצץ מטען בזמן תהלוכה צבאית שהייתה בעיר מהבאד, גם הוא באזור מושבם של בני המיעוט הכורדי. באוקטובר 2010 נהרגו 18 חיילי משמרות המהפכה בפיצוץ מחסן נשק, גם הוא לא רחוק ממקום הפיגוע אתמול, בעיר חורמאבאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully