וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט: ברלוסקוני שילם "פרוטקשן" למאפיה

25.4.2012 / 11:26

פסיקה בתיק בו הואשם אחד מעובדיו של ראש ממשלת איטליה לשעבר חשפה כי בשנות ה-70, הוא נסחט על ידי ה"קוזה נוסטרה" הסיציליאנית ונאלץ לשלם דמי חסות כדי שלא יחטפו את ילדיו

שערורייה חדשה נקשרת לשמו של סילביו ברלוסקוני: פסיקה משפטית שפורסמה אתמול (שלישי) במדינה מגלה כי ראש ממשלת איטליה לשעבר שילם באמצע שנות ה-70 סכומי כסף גדולים כדמי חסות ("פרוטקשן") למאפיה של סיציליה, כדן להגן על עצמו ועל בני משפחתו מפני חטיפה. על פי המידע שנחשף, ברלוסקוני - שהיה אז עדיין יזם נדל"ן, בימי טרום הקמת אימפריית התקשורת שלו וכניסתו לפוליטיקה - נאלץ לשלם את הכסף ל"קוזה נוסטרה" בעל כורחו, לאחר שנסחט באיומים.

"ברלוסקוני שילם סכומי כסף מכובדים למאפיה", קבע בית המשפט העליון לערעורים של ארץ המגף במסמך בן 146 עמודים בו מנומקת החלטה מהחודש שעבר, לזכות את מרצ'לו דל'אוטרי, סיציליאני שעבד עבור ברלוסקוני באותם ימים, והורשע בשתי ערכאות קודמות בחברות במאפיה.

בשנות ה-70, נהגו ארגוני הפשע המאורגן באיטליה לחטוף באופן שגרתי אנשים עשירים או ילדיהם, לרוב בצפון העשיר של המדינה, ולגבות עבורם דמי כופר. במקרה הזכור ביותר, נחטף במרכז רומא ב-1973 ג'ון פול גטי השלישי, נכדו של איל הנפט ג'ון פול גטי, והוחזק במשך חמישה חודשים על ידי המאפיה של קלבריה. בסופו של דבר, התרצתה משפחתו ושילמה את הכופר, לאחר שהחוטפים כרתו את אוזנו של בן הערובה ושלחו אותה בדואר למערכת אחד העיתונים.

המאפיונר שליווה את ילדי ברלוסקוני לבית הספר

אחת מנקודות ההשקה הידועות של ברלוסקוני למאפיה היא ויטוריו מנגנו, סיציליאני שלימים הורשע ברצח, אך באמצע שנות ה-70 חי באחוזתו של ברלוסקוני במילאנו, שם שימש כסייס באורוות. באותה עת חי ברלוסקוני עם אשתו הראשונה ושני ילדיהם הקטנים. ב-2008, העיד ברלוסקוני כי מנגנו "התנהג למופת. הוא חי איתנו, ונהג ללוות את הילדים לבית הספר". מנגנו מת בשנת 2000, בנסיבות טבעיות. ברבות הימים פורסמו עדויות לפיהן מנגנו היה נציג המאפיה הסיציליאנית בצפון איטליה.

בפסיקה הנוכחית, ברלוסקוני אינו מעורב בשום צורה בתיק, אף ששמו, כאמור, מוזכר בהחלטה - המנמקת מדוע בוטלה הרשעתו של דל'אוטרי, שבינתיים התקדם בחיים, וכיום משמש כסנאטור מטעם מפלגתו של ברלוסקוני, "החירות העממית". בית המשפט לערעורים קבע כי בית המשפט המחוזי בפאלרמו, בירת סיציליה, לא הצליח להוכיח את אשמתו. כעת יתקיים משפט חוזר, וגזר הדין של הנאשם - שבע שנות מאסר - מוקפא בינתיים.

ברלוסקוני הצליח לשרוד בשנים האחרונות בשלטון למרות שלל שערוריות סקס ושחיתות, שחמש מהן נדונות כעת בבתי משפט - בהן המשפט המתוקשר בו הוא מואשם בשידול קטינה לזנות במהלך מסיבות מין בביתו, שזכו זה מכבר לכינוי "בונגה בונגה". אך היה זה לבסוף המצב הכלכלי העגום במדינה, הנתונה בסכנת היקלעות למשבר חוב ופשיטת רגל בסגנון יוון, שאילץ אותו להתפטר מראשות הממשלה בנובמבר האחרון, ולפנות את כסאו לכלכלן הטכנוקרט מאריו מונטי.

ברלוסקוני - האיש והאגדה:
המאהבת של ברלוסקוני: "דרשתי 5 מיליון אירו"
ברלוסקוני חוזר: "כל הנשים מחפשות תשומת לב"
פרידה מליצן: צפו ברגעים הגדולים של ברלוסקוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully