וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: מתנגדים להשתתפות ישראל בוועידת נאט"ו

טל שלו

23.4.2012 / 17:52

אף שישראל כלל לא הוזמנה לכינוס בשיקגו, הודיעה אנקרה "תטיל וטו" על כך. גורם מדיני: "הטורקים בולמים כל שיתוף פעולה עם מדינות הים התיכון - ומרגיזים רבות מחברות הברית"

טורקיה - אחת החברות הבכירות בברית הצפון אטלנטית נאט"ו - מתנגדת להשתתפותה של משלחת ישראלית בוועידת הברית, שתיערך בחודש הבא בשיקגו שבארצות הברית - כל עוד ישראל עומדת בסירובה להתנצל פומבית על אירועי ה"מרמרה" במשט לעזה במאי 2010, ולפצות את תשעת אזרחי טורקיה שנהרגו במהלך השתלטות לוחמי שייטת 13 על האוניה.

לפי דיווח היום (שני) בעיתון הטורקי "הורייט", בכינוס שרי החוץ של הברית, שנערך בבריסל בשבוע שעבר, הדגיש שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, כי אנקרה "מטילה וטו" על השתתפותה של ישראל בוועידת ראשי הממשלים של הברית - אך ספג ביקורת חריפה מחלק משרי החוץ של המדינות החברות, שטענו כי אל לאנקרה לנהל את העימות עם ישראל במסגרת נאט"ו.

כך או כך, במשרד החוץ בירושלים הסבירו היום כי ישראל לא הוזמנה להשתתף בכינוס מלכתחילה, וכמוה גם אף אחת מנציגות השותפות הים-תיכונית של נאט"ו והאיחוד האירופי - בשל התנגדות טורקית לכל פיתוח של יחסי נאט"ו עם השותפות הים תיכוניות והאיחוד האירופי.

ועידה של נאט"ו בבריסל, יוני 2911. AP Photo//Jason Reed.Pool, AP
"הטורקים מנהלים קרב מניעה בלימה וחסימה,. ועידה של נאט"ו בבריסל, בשנה שעברה/AP, AP Photo//Jason Reed.Pool

"הטורקים מנהלים קרב מניעה בלימה וחסימה בנאט"ו זה זמן מה, ומטילים וטו על כל התקדמות או פיתוח של היחסים של הברית עם השותפויות הים-תיכוניות", הסביר גורם מדיני בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, המניע של הטורקים הוא "נקמה בישראל, המשתייכת לקבוצה, וגם האיחוד האירופי, כחלק ממגמה של החרמת האיחוד על רקע השתייכותה של קפריסין לשורותיו".

הגורם מדגיש כי התנהלותה של טורקיה בעניין זה מעוררת את זעמן של חלק גדול מהמדינות האחרות החברות בברית. "ההתנגדות שלה היא חלק מהמגמה הכללית של נקמה בישראל", הוא מוסיף, "אך הם בעצם פוגעים בברית עצמה ומונעים ממנה להתקדם. ישראל אינה היחידה שסובלת, אלא גם כל המדינות האחרות בשותפות הים-תיכונית".

לקריאה נוספת - יחסי ישראל-טורקיה:
"ארדואן רצה להתנתק מישראל ולהנהיג את המוסלמים"
דו"ח טורקי: ישראל אספה מודיעין עבור המחתרת הכורדית
עיתון טורקי: המוסד וקפריסין יעקבו אחרי טורקיה
לבקשת הטורקים: ישראל תשלח מטוסי סיוע לרעש האדמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully