וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס האמריקאי: להגדיל הסיוע עבור "כיפת ברזל"

21.4.2012 / 2:18

לאחר בקשת ישראל לסבסוד 4 מערכות ליירוט טילים, אושרה בבית הנבחרים האמריקאי הצעת חקיקה לתקצוב נוסף של "כיפת ברזל". במידה שיאושר רשמית, יועבר הסכום עד לשנת 2015

ועדת הכוחות המזוינים בקונגרס האמריקאי אישרה אתמול (שישי) הצעת חקיקה להגדלת הסיוע לישראל עבור פיתוח והצטיידות נוספת במערכת "כיפת ברזל". גובה הסיוע - בסך 680 מיליון דולרים - עשוי עוד להשתנות וצפוי לעבור לישראל במלואו עד לשנת 2015, במידה שיאושר רשמית.

לפני מספר שבועות ביקשה ישראל מארצות הברית סכום של כמיליארד דולרים, לסבסוד מערכות ליירוט טילים - אשר 700 מיליון מהם מיועדים לרכישת ארבע סוללות כיפת ברזל ו-300 מיליון דולרים לתקצוב לפרויקט "שרביט קסמים". יצוין כי הבקשה לתקצוב זה נוספת לסיוע הביטחוני שמעניק הממשל האמריקאי לישראל מדי שנה.

"ביטחון ישראל הוא הדבר החשוב ביותר לנשיא אובמה"

בחודש שעבר הודיע שר ההגנה האמריקאי, לאון פנטה, כי משרדו יעביר את בקשת ישראל לאישור הקונגרס. בישראל העריכו אז כי ההחלטה בנושא גובה הסיוע תישקל בחיוב, לאור הצלחת המערכת בהגנה על תושבי ישראל מפני רקטות קצרות טווח. הסוללות, שארצות הברית מעורבת במימונן מתחילת הפרויקט, גרפו הצלחה של למעלה מ-75% ביירוט הרקטות הקצרות טווח בסבב האלים האחרון בדרום.

בהודעת הפנטגון מהחודש שעבר, נמסר כי "התמיכה בביטחון ישראל היא הדבר החשוב ביותר עבור הנשיא אובמה ושר ההגנה פנטה". בהמשך ההודעה נמסר כי הפנטגון יעביר את הבקשה לאישור הקונגרס, בהתאם לצרכיה של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully