וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצה להיות יו"ר אגודת הסטודנטים בצפת? תשרת בצבא

קובי דוד

20.4.2012 / 12:45

תקנון אגודת הסטודנטים של המכללה האקדמית בצפת מונע מועמדות לתפקיד יו"ר האגודה מסטודנט שלא שירת בצבא או בשירות לאומי. סטודנטים ערבים טוענים לגזענות ולפגיעה בדמוקרטיה

פגיעה בדמוקרטיה? סטודנטים ערבים הלומדים במכללה האקדמית צפת טוענים לקיפוח וגזענות מצד אגודת הסטודנטים, שקבעה סעיף בתקנון הבחירות לאגודה בו צוין כי רק מי ששרת בצה"ל או סיים שירות לאומי אזרחי המוכר על ידי הממשלה, יוכל לשמש כיו"ר אגודת הסטודנטים.

בתחילת השבוע פורסמה טיוטת תקנון האגודה שתפקידה להסדיר את הכללים והחוקים בהליך הגשת המועמדות של סטודנטים לתפקיד יו"ר האגודה. תחת הכותרת "הזכות לבחור ולהיבחר", צוין בסעיף ג' כי "מועמד לתפקיד יו"ר האגודה יהיה סטודנט אשר שירת בשרות צבאי, או בשירות לאומי או בשירות אזרחי אחר המוכר על ידי הגורמים הממלכתיים בארץ למשך לא פחות מ-24 חודשים".

כתבת תדמית מכללת צפת. מכללת צפת, אסור להשתמש
"התקנון אושר על ידי רוב חברי המועצה, בה חברים סטודנטים ערבים ויהודים". מכללת צפת/אסור להשתמש, מכללת צפת

המתיחות בין הסטודנטים הערבים לבין אלה היהודים במכללת צפת הייתה גבוהה ממילא לאחר גילויי גזענות שהתרחשו כנגד האוכלוסייה הערבית שחייה בעיר, כגון האיסור של רב העיר על השכרת דירות לערבים, הצתת רכביהם של סטודנטים ערבים ומנגד - ריסוס כתובות גרפטי נגד יהודים על בתי כנסת בעיר. הסעיף החדש בתקנון אגדות הסטודנטים רק הגביר את המתיחות והצליח לעורר סערה גדולה בין כותלי האקדמיה.

"בעיר צפת לא רוצים ערבים"

במכללת צפת לומדים כ-2,500 סטודנטים, מתוכם כ-1,000 סטודנטים שמגיעים מהמגזר הערבי. לטענת הסטודנטים הערבים, מדובר בסעיף שערורייתי המעודד גזענות ואפליה נגדם. "הסעיף שנכתב מראה לנו שחור על גביי לבן שמנסים לפגוע בדמוקרטיה באמצעות החלטות גזעניות", ציינה סטודנטית ערבייה הלומדת במכללה. "חבל מאוד שבמקום לאזן את המתחים בין יהודים לערבים, המצב רק הולך ומחמיר", אמרה והוסיפה כי "זה לא סוד שבעיר צפת לא רוצים ערבים".

מנגד, היו גם סטודנטים שטענו כי מדובר בסעיף לגיטימי למי שמחשיב את עצמו לאזרח במדינת ישראל. "אני לא מבין על מה המהומה", אמר סטודנט הלומד במכללה. "אנחנו לא מעודדים שום גזענות, לכל אזרח במדינת ישראל יש גם חובות למלא, כאשר אחת מהן היא שירות בצה"ל או שירות לאומי. חבל מאוד שבמגזר הערבי לוקחים את זה למקומות מכוערים", ציין הסטודנט.

מאגודת הסטודנטים בצפת נמסר בתגובה כי "התקנון אושר על ידי רוב חברי המועצה, בה חברים סטודנטים ערבים ויהודים. הסעיף בתקנון אינו מכוון נגד אוכלוסייה מסוימת. כציבור הסטודנטים אנו מצפים שאדם הנבחר לייצג אותנו ישמש דוגמא לחברה בה הוא חי. בחברה הישראלית חיים יחד ערבים ויהודים ואין לקפח את אלה התורמים לקהילתם. לאור התגובות וההערות שהתקבלו, הנושא ייבחן פעם נוספת בישיבת מועצת הסטודנטים הקרובה".

מהמכללה האקדמית צפת נמסר כי "אגודת הסטודנטים היא עמותה עצמאית הפועלת בנפרד מהמכללה. המכללה האקדמית צפת איננה מעורבת ואין לה השפעה על תהליכים באגודה. בכל פנייה בנושא יש לפנות לאגודת הסטודנטים. המכללה בוחנת את כל המשמעויות וההשלכות של תקנון האגודה ותקבע את עמדתה בתחילת שבוע הבא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully