וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קו ההגנה של מאבטחי אובמה: "לא ידענו שהן זונות"

3 מ-11 סוכני השירות החשאי שהיו מעורבים בסקנדל הזנות בקלומביה הודחו, והאחרים עדיין נחקרים. נערת הליווי שלא שילמו לה: "גורשתי מהחדר והדלת ננעלה. מעולם לא הושפלתי כך"

ראשים ראשונים נערפים: השירות החשאי בארצות הברית הודיע הלילה (חמישי) כי הדיח משורותיו שלושה עובדים שהיו מעורבים בשערוריית הזונות שהוזמנו על ידי מאבטחי השירות (וכנראה גם חיילים מהצבא) למלון בעיר קרטחנה בקולומביה, ערב הגעתו של הנשיא ברק אובמה לעיר.

סגן מנהל השירות, פול מוריסי, הודיע כי אחד מהשלושה "קיבל אישור לצאת לפרישה מוקדמת", השני פוטר והשלישי התפטר בעצמו. המאבטח שפוטר פתח בהליכים משפטיים נגד השירות, בניסיון להסיר את רוע הגזרה, אך השניים האחרים השלימו עם גורלם. לא ברור אם אחד מהשלושה הללו הוא הסוכן שסירב לשלם לאחר מ-20 הזונות - ובכך הביא להזמנת המשטרה ולחשיפת הפרשה כולה. עוד שמונה סוכנים שהיו מעורבים בסקנדל ממשיכים בינתיים להיות מושעים עד להודעה חדשה. מקורות מסרו לכמה כלי תקשורת בארה"ב כי קו ההגנה של כולם די דומה - הם טוענים ש"התחילו" עם כמה בחורות במועדון, ורק כשהגיעו למלון הבינו, "מאוחר מדי" כי מדובר בפרוצות.

בארה"ב, עם זאת, רחוקים מהסתפקות בצעדים הללו, ודורשים מהשירות להמשיך ולהעמיק בחקירה. "זה בהחלט לא נגמר", הבהיר הלילה הסנאטור הרפובליקני פיטר קינג (ניו יורק). גם המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, קרא לפטר את כל הסוכנים שהיו מעורבים בשערורייה - שמכתימה את ממשל אובמה חודשים לפני הבחירות, ומצטרפת לסקנדל נוסף מהימים האחרונים - חשיפת מסעות תענוגות של פקידים מרשות ממשלתית ללאס-וגאס בעלות של מאות אלפי דולרים, על חשבון מסלם המיסים.

בדרך עצרו לקנות קונדומים

בינתיים, ממשיכים מדי יום להיחשף פרטים עסיסיים על הפרשה. כך למשל, העיתון "ניו יורק דיילי ניוז" הצליח לראיין את חוסה פניה, נהג מונית מקרטחנה שהסיע הביתה באותו בוקר את נערת הליווי שלא קיבלה תשלום. אותה זונה בת 24, ששמה טניה, הייתה לדבריו "מושפלת לחלוטין" בשל הצורה בה התייחס אליה. "הוא הסכים לשלם לה רק 50 אלף פסו (28 דולרים) עבור הנסיעה במונית, וטען שכבר שילם לה לפני כן על שירותיה", סיפר פניה. "הוא אמרה לי שזו הפעם הראשונה שקורה לה דבר כזה".

זונות רחוב בעיר קרטחנה, קולומביה, אפריל 2012. רויטרס
נערות ליווי ממתינות ללקוחות ברחוב בקרטחנה, השבוע/רויטרס

הנהג, לדבריו, היה עד לחלק מאירועי אותו הלילה, וסיפר כי קבוצת הסוכנים אספה את נערות הליווי בשעת לילה מאוחרת מאוד במועדון בעיר ולקחו אותן למלון שלהם - לא לפני שעצרו בדרך לרכוש קונדומים.

טניה עצמה התראיינה ל"ניו יורק טיימס", וסיפרה כי הסוכן עמו בילתה את הלילה היה עדיין שיכור בשעות הבוקר, אחרי הלילה הסוער, וכשהתעורר גירש אותה מחדרו ונעל את הדלת. היא החלה לדפוק על דלתות הסוכנים האחרים, ואלו גייסו עבורה 225 דולרים - אבל זה היה כבר מאוחר מדי: בעקבות המהומה זימן בעל המלון את המשטרה, שדיווחה על התקרית לשגרירות האמריקאית.

עוד בפרשה:
פרשת הזנות העיבה על ועידת הפסגה של מנהיגי אמריקה
אובמה על סקנדל הזנות: "אם זה נכון, אני אכעס"
הסקנדל בקולומביה: "זונות נחשפו ללו"ז של אובמה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully