וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשר ענק קרס ברחבה בהר הרצל, בת 20 נמחצה למוות

פנחס וולף ויהושע בריינר

18.4.2012 / 15:20

אסון בחזרות לקראת טקס יום העצמאות: הרוגה ושישה פצועים בהתמוטטות גשר תאורה בהר הרצל. עדים: העמודים קרסו בשל הרוח. מכבי האש: יש חשש מקריסה נוספת של הבמה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, טל אנגלנדר, קובי נתן. עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

קצינת צה"ל בדרגת סגן משנה, כבת ,20 נהרגה בצהריים (רביעי) מקריסה של גשר תאורה ברחבת הטקסים המרכזית בהר הרצל בירושלים. באירוע נפצעו גם שני חיילים באורח בינוני וחמישה חיילים נוספים באורח קל. הם פונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק. ממגן דוד אדום נמסר כי התאונה אירעה במהלך חזרה שעשו דגלנים לקראת טקס הדלקת המשואות השנתי של יום העצמאות, שייערך בשבוע הבא.

מכבי אש מביעים חשש מקריסה נוספת בבמת האירוע בהר הרצל. משום כך ההר סגור למבקרים. על פי ממצאים ראשוניים בשטח נראה כי אחד מהכבלים שתמכו בעמודי התאורה נקרעו. המכה הייתה חזקה עד כדי כך שהיא גרמה לבטונאדה שעליה נשענו העמודים להיגרר כשלושה מטרים ולבצע חריש באדמה.

למקום הוזעקו ניידות רבות, ושוטרים ואנשי מגן דוד אדום סרקו את אזור התאונה כדי לבדוק אם יש לכודים מתחת לעמוד שקרס. לפי שעה, לא דווח על לכודים. בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר דובר מגן דוד אדום בירושלים, דני רוטנברג, כי התאונה התרחשה בשעה 15:12. "קיבלנו קריאה על קריסת במה ברחבת הטקס המרכזית, וצוותי מד"א רבים הגיעו למקום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי רוטנברג, הקונסטרוקציה - המבנה שתמך במערכות ההגברה והתאורה, מעל לרחבת הטקס - קרסה. "בשלב הראשון, טיפלנו בפצועה האנושה, אך נאלצנו לקבוע את מותה. פצועה נוספת, במצב קשה, הובאה לבית החולים הדסה עין כרם עם פגיעות בבטן ובראש. היו עוד נפגעים במצב קל, שפונו לבתי החולים שערי צדק. כמעט בוודאות, אין לכודים שאותרו כרגע. כל הנפגעים קיבלו את הטיפול ופונו".

קריסת בנה בהר הרצל , אפריל 2012. עומר מירון
לפי שעה, לא דווח על לכודים/עומר מירון

לזירת התאונה באו קציני משטרה רבים וקציני צבא. כוחות ההצלה מסתייעים במלגזה כדי לסייע בפינוי ההריסות.

סגן מפקד המחוז, תת-ניצב מני יצחק, אמר כי "יש אחראים, יש מהנדסים, יש חברות ויש שורה ארוכה של חוזים באירוע כזה". לדבריו, "העמדנו צוותים גדולים של חוקרים לבדוק מי אחראי לאירוע, ולבדוק מי היה בשטח כשבנו את הקונסטרוקציות. כל הדברים יבדקו, ואנחנו עוברים על פני כל העדים המרכזיים שהיו בשטח. עשרות חוקרים בודקים אחד לאחד מה היה. מיטב החוקרים יעשו את העבודה באופן מאוד יסודי".

קריסת במה בהר הרצל , אפריל 2012. עומר מירון
זירת האירוע/עומר מירון

עדי ראיה: העמודים נעו ברוח, קרסו ומעכו את הדגלנים

אבי פרץ, עידן לוי ואור ארגמנד, תלמידי תיכון מירושלים, באו למקום והעידו על המחזות קשים שראו.

"הגענו, ישבנו במקום. כל הדגלנים היו ברחבה והועמדו בצורת מנורה. היו ארבעה עמודים גדולים. בן הדוד שלי הצביע למעלה לעבר העמודים שהתחילו לזוז בשל הרוח. הדגלנים היו במרכז הבמה וגם הם החלו לנוע. ארבעה עמודים שנפלו עליהם. ראינו צעירה נמעכת. זה היה מראה קשה מאוד".

שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, הממונה בממשלה על הטקסים הרשמיים, אמר כי "אותנו, זה מטריד לפני כל אחד אחר, כמובן בנוסף למשפחות הפצועים, שאנחנו מאחלים להם, כמובן, החלמה מהירה". לדברי השר, ששוחח עם ערוץ 2, "מאוד כואב שאירוע כזה חריג ומיותר קורה, אבל אף אחד לא ממש יכול לומר כרגע מה קרה ומי אשם. ההכנות היו כמו כל שנה. מדובר באותן חברות שעושות את זה מספר שנים. תאונה היא תאונה. העניין יבדק וייחקר עד תום. ברור שאף אחד מאיתנו לא ציפה לראות תמונות מהסוג הזה".

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט

לפנייה לכתב: pinhas_wolf@ walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully