וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזדהות עם העצירים: 8 מעצורות המטס ישבתו רעב

17.4.2012 / 14:41

קבוצה של נשים שבאו לישראל במסגרת מטס המחאה ונעצרו עד ההחלטה אם לגרשן לארץ, מביעות הזדהות עם סבלם של הפלסטינים הכלואים ללא משפט. מאות עצירים ישיבו היום את הארוחות

שמונה נשים שבאו לישראל מאירופה במסגרת מטס המחאה הפרו-פלסטיני, והועברו למתקן הכליאה גבעון של שירות בתי הסוהר, הודיעו כי בכוונתן להשיב לסוהרים את הארוחות שיוגשו להן היום (שלישי). זאת, מחאה על החזקתן בכליאה, וכהזדהות עם יום האסיר הפלסטיני המצוין היום.

אחרי עסקת שליט, נותרו בבתי הסוהר בישראל כ-4,500 אסירים ועצירים פלסטינים. 1,200 מהם ישבתו רעב החל מהיום, ו-2,300 הודיעו כי יסרבו לאכול במשך היום. הם מצטרפים לשמונה שובתי רעב נוספים מבין העצירים המנהליים, ובראשם ת'איר חלאחלה ובילאל דיאב. הם לא אכלו זה 50 יום.

הפגנות יום האסיר בשכם. רויטרס
הפגנות ביום האסיר בשכם בשנה שעברה/רויטרס

במסגרת המחאות ההולכות וגוברות בקרב האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל, מינה לאחרונה נציב שב"ס, רב-גונדר אהרון פרנקו, ועדה מיוחדת שמטרתה לטפל בבקשותיהם של האסירים הפלסטינים ולהעבירן להנהלת שב"ס. הוועדה, שהחלה את עבודתה לפני עשרה ימים, נעה בין בתי הסוהר ונפגשת עם מנהיגי האסירים הפלסטינים.

תהלוכות, חגיגות - וביקורי ניחומים בבתי העצורים

בראש הוועדה עומד גונדר (בדימוס) יצחק גבאי, לשעבר מפקד מחוז צפון של שב"ס. הוא שימש בין היתר מפקד במספר בתי סוהר, וידוע ביחסיו הטובים עם ציבור האסירים הפלסטינים. לצדו חברים בוועדה שני קציני שב"ס מכהנים.

יום האסיר הפלסטיני, המצוין מדי שנה, מקבל השנה משמעות סמלית, עם שחרורו ממעצר מנהלי של חאדר עדנאן, ששבת רעב כמעט 70 ימים, מחאה על החזקתו ללא משפט. עדנאן, חבר בג'יהאד האיסלמי, הגיע להסכמה מול הפרקליטות זמן קצר לפני הדיון בבג"ץ בעניינו, והוסכם כי אם לא יוצגו נגדו ראיות של ממש, המדינה תהיה חייבת לשחררו. שובתת רעב נוספת שהמדינה נאלצה לשחרר ולשלוח לגלות בעזה עד שתושב לביתה בגדה המערבית - הנא שלבי - תדליק היום משואה בטקס שייערך ברצועה.

בין יתר האירועים שיציינו את יום האסיר, תתקיים תהלוכה במחנה הפליטים נוסיראת ברצועת עזה, לציון עשר שנים למאסרו למעצרו של בכיר פתח, מרואן ברגותי, הנחשב לבכיר האסירים בבתי הכלא בישראל ולמנהיגם. בכירי חמאס יבואו לבקר בבתיהן של משפחות האסירים בעזה, וביקורים דומים יעשו אנשי פתח והרשות הפלסטינית בגדה המערבית.

בשירות בתי הסוהר נערכו מבעוד מועד לאירועי יום האסיר, ולא צופים אירועים יוצאי דופן, זולת שביתות הרעב. אסירים שיסרבו לאכול במשך יותר מיממה יענשו בהדרגה. לדוגמה, מכשירי חשמל יוחרמו מתאיהם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully