וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאסרה כניסת פעילות נוספות במטס: "מצפים ל-2,000"

ארבע פעילות צרפתיות שהגיעו בטיסה משוויץ עוכבו לתשאול בנמל התעופה בן גוריון, אחרי נחיתת חמישה פעילים פרו-פלסטינים. מאות שוטרים ערוכים להגעת טיסות נוספות של המטס

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ)

ארבע פעילות צרפתיות נחתו היום (ראשון) בישראל בטיסה שיצאה משוויץ, כאשר פעילים נוספים צפויים להגיע לנמל התעופה בן גוריון בשעות הקרובות במסגרת המטס הפרו-פלסטיני. כניסתן של הפעילות סורבה, והן עוכבו על ידי מחלקת ההגירה של משרד הפנים. לדברי המשטרה, בטיסה שיצאה מאנטליה שבטורקיה ונחתה בישראל בשעה 12:25 צפויים להגיע פעילים נוספים.

ארבע הפעילות מצטרפות לחמישה פעילים שנחתו בישראל מאז שעות הבוקר. שלושה הגיעו בטיסת אל על מפריז, תושאלו על ידי משרד הפנים וכניסתם הותרה. פעיל נוסף, אזרח פורטוגל שהגיע בטיסת אייר ג'ורדניאן מירדן, עוכב לחקירה, אולם עדיין לא הוחלט אם לגרשו. הפעיל החמישי, אזרח קנדי שנחת בישראל לאחר שהגיע בטיסה שיצאה מארצות הברית, נעצר לתשאול על ידי רשויות ההגירה והוחלט לגרשו בחזרה לארצו עוד היום.

בתוך כך, שני פעילי שמאל ישראלים שהניפו שלט עליו נכתב "ברוכים הבאים לפלסטין" בשפה האנגלית באולם מקבלי הפנים בשדה התעופה, נלקחו מיד על ידי המשטרה ועוכבו לחקירה. השוטרים אף קרעו את השלטים שהחזיקו בידיהם. זאת בניגוד גמור ליחס שקיבלו פעילי הימין שהניפו אף הם שלטים והפגינו במקום מאז שעות הבוקר ללא הפרעה.

כוננות לקראת בואם של פעילים פרו פלסטינים לנתב"ג. יותם רונן
650 שוטרים ערוכים. נתב"ג הבוקר/יותם רונן

עם זאת, מארגני המטס הבהירו כי כ-2,000 פעילים צפויים להגיע לישראל במהלך היום. ד"ר מאזן קומסייה, אחד ממארגני המטס ואיש אקדמיה פלסטיני, אמר לוואלה! חדשות כי הוא יודע בוודאות שיש פעילים בצרפת ובבלגיה שכבר כעת עושים את דרכם במטוסים לישראל, אולם לא ידוע לו בכמה פעילים בדיוק מדובר. "אנו יודעים שרבים הצליחו לעלות על המטוסים בדרך לפלסטין ושעל רבים נאסר לעלות. אלו שלא עלו על המטוסים נמצאים בשדה התעופה בצרפת, ואליהם הצטרפו עשרות פעילים שבאו להביע תמיכה בהם. התקשורת הצרפתית עוסקת בכך בהרחבה", ציין קומסייה.

"אנחנו, בכל אופן, מצפים ל-1,500-2,000 איש", הוסיף מארגן המטס, והסביר כיצד הם מתכוונים לפעול. "בכוונתנו לקחת אותם לבקר בבית לחם במסגרת סיור בפלסטין. רבים מהפעילים לא היו מעולם בפלסטין והם רוצים לראות את החיים כאן באופן ישיר וללמוד מהאזרחים עצמם על החיים כאן".

פעילים במחאה נגד ישראל בנמל התעופה בריסל. רויטרס
הביעו תמיכה במטס. נמל התעופה בבריסל/רויטרס

מארגן המטס מתח ביקורת על מדיניות הממשלה. "מדובר באנשים נייטרלים ולא פושעים", ציין קומסייה. "הם בסך הכול מבקרים שרוצים לראות את המציאות. הם לא באים לעורר פרובוקציות כפי שישראל טוענת. ממשלת ישראל משקרת וכל העולם רואה את זה".

החל משעות הבוקר המוקדמות נפרסו כ-650 שוטרים בנמל התעופה בן גוריון. השוטרים, חלקם בלבוש אזרחי, מסיירים באולם קבלת הפנים בנמל התעופה.

כוננות לקראת בואם של פעילים פרו פלסטינים לנתב"ג. יותם רונן
קבלת הפנים שהכינו פעילי הימין לפעילים הפרו-פלסטינים/יותם רונן

"המשמעות היא שפלסטין היא מדינה שאין לנו גישה אליה"

במקביל לאירועים בישראל, התאספו פעילים פרו-פלסטינים בנמלי התעופה בבריסל ובפריז. בנמל התעופה שארל דה-גול בפריז נמנעה עלייתם של כ-50 פעילים לטיסה לישראל. "הם סירבו לתת לי לעלות, למה? כי ממשלת ישראל נתנה
להם פקודות, לא? למנוע עלייה למטוס מכל אחד שרוצה להגיע לבית לחם למשימה זו", סיפרה הפעילה אקסיה קונדס.

"לדעתי זה בלתי נסבל לחלוטין. המשמעות היא שפלסטין היא מדינה שאין לנו גישה אליה. עוד כמה זמן זה יימשך?", הוסיפה קונדס. ארנו, פעיל פרו-פלסטיני נוסף, תקף את התנהלותה של ישראל ושל הרשויות בצרפת. "במשטר הזה, אפילו במסגרת החוק הבינלאומי, לישראל יש חופש להפעיל לחץ על חברות תעופה, לעצור נוסעים מלהמריא ויותר מכך, הם יכולים להכתיב את החוק למשטרת צרפת, שפועלת לפי פקודות ישירות מישראל, מסתבר".

עדכון ראשון: 10:25

עוד על המטס
"מטס ההתרסה": ארבעה פעילים נחתו ונלקחו לחקירה
ישראל "תברך" הפעילים בנתב"ג: "תמחו בסוריה"
פעילי ימין נגד המטס: "קבלת פנים לשונאי ישראל"

לפניות לכתב ניר יהב: nir_yah@walla.com
לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully