וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רודן זימבבואה גוסס; מקורביו: הוא בנופש

לפי כמה דיווחים, רוברט מוגאבה הסובל מסרטן הערמונית נאבק על חייו בבית חולים בסינגפור, לאחר שהעביר את סמכויותיו לשר ההגנה. גורמים במפלגתו הכחישו: "הדיווחים שגויים"

נשיא זימבבואה, רוברט מוגאבה, נאבק על חייו בבית חולים בסינגפור, כך מדווחות היום (שלישי) סוכנויות הידיעות. על פי הדיווחים, הסכים מוגאבה, שסיבת אשפוזו לא פורסמה, להעביר את סמכויותיו לידי שר ההגנה, אמרסון מננגגווה. הדיילי-מייל הבריטי מדווח כי מוגאבה סובל ככל הנראה מסרטן הערמונית וכבר בשבת הוא טס במטוסו הפרטי לטיפולים בסינגפור. אשתו, גרייס ובני משפחתו הקרובים מקיפים את הרודן, כך על פי הדיווחים.

מוגאבה שוהה בסינגפור, לכאורה כדי לפקח על ההרשמה ללימודי התואר השני של בתו, בונה, אך זו תתחיל את לימודיה רק בחודש ספטמבר. החשד הראשוני לגסיסתו עלה בעקבות דחיית ישיבת הממשלה שהייתה אמורה להיערך היום. "מזכיר הנשיא והממשלה, ד"ר מישק סיבנדה, מבקש להודיע לכל חברי הממשלה שהישיבה הועברה מיום שלישי ליום חמישי", מסר דוברו של מוגאבה.

ואולם, גורמים רשמיים בזימבבואה דחו היום את הדיווחים. לדברי הגורמים ממפלגתו, הנשיא נמצא בחופשה עם משפחתו, שלומו טוב והוא יחזור למדינה עוד השבוע.

מוגאבה, בן 88, שולט בזימבבואה מאז 1980. תחילה נבחר לראשות הממשלה, וב-1987 נבחר לנשיאות. הוא עורר עליו ביקורת נוקבת ממדינות רבות בעולם, בשל היד הקשה שהוא נוקט כלפי פעילי האופוזיציה במדינה. ארגוני זכויות אדם בזימבבואה טוענים כי מוגאבה הורה לעצור ולענות מתנגדי שלטון במדינה, וכי הוא פוגע באופן עקבי בחופש הביטוי ובחופש העיתונות, ומגביל את זכויות המיעוט הלבן וזכויות ההומוסקסואלים במדינה. במסגרת עיצומים שהוטלו עליו בשל כך, כמה נכסיו של מוגאבה הוקפאו והוא אינו מורשה לנוע בתחומי האיחוד האירופי וארצות הברית.

עדכון ראשון: 5:57

לקריאה נוספת:
זימבבואה: נעצר לאחר שהטיל מימיו בשירותי הנשיא
ויקיליקס סיבך את ראש ממשלת זימבבואה באשמת בגידה
החזירות של מוגאבה לא יודעת שובע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully