וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצות הברית לאירן: עצרו את כל העשרת האורניום

טל שלו

10.4.2012 / 0:01

לאחר שדחתה אירן את פשרת אובמה להפחית העשרת האורניום עד לרמה של 20%, מקשיחה ארה"ב עמדות. דובר הבית הלבן: "חלון ההזדמנויות נסגר. זמנה של אירן למו"מ לא בלתי-מוגבל"

הבית הלבן הציג אמש (שלישי) את עמדות הפתיחה של וושינגטון לקראת המשא ומתן עם אירן, לפיהן הוא רואה חשיבות עליונה בהפסקה מוחלטת של העשרת האורניום באירן ועצירה של תכנית הגרעין שלה. זאת לאחר שאירן הבהירה לקראת שיחות הגרעין שיפתחו באיסטנבול ביום שבת - כי היא לא מוכנה לגשת למשא ומתן תחת תנאים מוקדמים. אתמול דחתה אירן גם את יוזמתו של הנשיא ברק אובמה במסגרתה הייתה אמורה טהרן להפחית את העשרת האורניום רק עד לרמה של 20%.

דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר כי "חלון ההזדמנויות נסגר. זמנה של אירן למשא ומתן אינו בלתי-מוגבל". לדבריו, ארצות הברית רואה חשיבות עליונה בהפסקה מוחלטת של העשרת האורניום באירן ועצירה של תכנית הגרעין שלה, ולדבריו, יש "מספיק זמן ומרחב כדי לאפשר זאת, ולכן חידוש השיחות הוא הכרחי".

ביום ראשון חזר ראש הממשלה בנימין נתניהו על הדרישות הישראליות לפתיחה של המשא ומתן ואמר כי "הדרשות מאירן צריכות להיות ברורות: להוציא את החומר המועשר, להפסיק את ההעשרה ולפרק את המתקן בקום".

"אירן רוצה בשלום, ביציבות ובביטחון עבור האזור ועבור העולם כולו"

שר החוץ של אירן, עלי אכבר סאלחי, אמר אתמול בטהרן כי ארצו "רוצה בשלום, ביציבות ובביטחון עבור האזור ועבור העולם כולו". בשיחה בטהרן עם יוקיו הטויאמה, לשעבר ראש ממשלת יפן, שבא לאירן לביקור שהוגדר פרטי, אמר סאלחי כי "תרבותה של אירן היא תרבות של שלום, של ידידות ושל קשרים עם מדינות אחרות".

סאלחי, שצוטט בכלי תקשורת אירניים רשמיים, הביע תקווה כי השיחות שייפתחו עם חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון ועם גרמניה, יהיו הזדמנות לבניית אמון, אך הבהיר כי על המו"מ להתנהל "בכנות". הוא אמר כי "הרפובליקה האיסלמית לא תוותר על זכויות הגרעין שלה", אך לא הבהיר למה כוונתו. "לא נעסוק בפומבי בנושאים שהועלו בתקשורת", אמר. "אין מקום לדון בכך אלא בשיחות (סגורות)". בימים האחרונים, אמרו בכירים אירנים אחרים כי טהרן לא תסכים, בשיחות הסגורות, לדרישות העיקריות של המערב שדלפו לתקשורת, בהן סגירת המתקן התת-קרקעי בפורדו, לצד וויתור על העשרת האורניום לרמה של מעל עשרים אחוזים.

לקריאה נוספת:
טרם החליטו? "האירנים מעולם לא הפסיקו לחתור לפצצה"
אירן, ערב שיחות הגרעין: "לא נקבל תנאים מוקדמים"
"אובמה העביר מסר לחמינאי: נאפשר גרעין אזרחי"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully