וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש בגבול סוריה עם טורקיה, שמאיימת ב"שלב חדש"

9.4.2012 / 13:23

פצועים וכנראה גם הרוגים מאש שירה צבא סוריה על מחנה של פליטים סורים בשטח הטורקי. סגן שר החוץ באנקרה: "האולטימטום שהוצב לאסד מבוטל, במקומו מתחיל מחר שלב חדש בעימות"

הסכם הפסקת האש בסוריה קורס סופית: יממה לפני שפג האולטימטום הבינלאומי שהוצב לשלטונות סוריה, להסיג את כוחות הצבא מכל הערים במדינה כדי לאפשר הפסקת אש - אולטימטום שסוריה עצמה כבר הבהירה שאין בכוונתה לעמוד בו - חלה הסלמה חדה נוספת בעימות בינה לטורקיה. על רקע חילופי אש בגבול בין המדינות שפרצו הבוקר (שני), הבהיר היום סגן שר החוץ הטורקי, נאצ'י קורו, כי לאולטימטום אין עוד ערך, וכי במקומו, ייפתח מחר "שלב חדש בעימות" - כך דיווחה רשת החדשות הטורקית הממלכתית, NTV.

תיעוד חובבים: הירי על מחנה הפליטים קיליס

לא ברור למה בדיוק מתכוון סגן השר במילים "שלב חדש", ולא התקבלה התייחסות נוספת לעניין מאנקרה, אולם בשבועות האחרונים הולכת טורקיה ומחריפה את הרטוריקה שלה כלפי סוריה, ואף איימה בסוף השבוע ב"נקיטת צעדים" נגדה - רמז לעימות צבאי אפשרי.

מוקדם יותר, אישרו במשרד החוץ באנקרה כי שני פליטים סורים ומתורגמן טורקי נפצעו מאש שנורתה מכיוון סוריה, לעבר מחנה פליטים הממוקם במחוז גזיאנטפ שבדרום טורקיה, סמוך לגבול. עוד קודם דווח על חילופי אש עזים בין כוחות הביטחון הטורקים למורדים באותו אזור, בין העיר הסורית עזאז לעיר הטורקית קיליס - בהם נהרגו שישה אנשי ביטחון.

עד ראייה טען כי שני סורים נהרגו מהירי, וברשת "אל-ערבייה" דווח כי אחד נהרג ותשעה נפצעו - דיווחים שלא זכו בינתיים לאימות רשמי. בעקבות התקרית, זומן נציג סוריה באנקרה (נציג זוטר לאחר שהשגריר גורש) למשרד החוץ, שם ביקשו ממנו "להפסיק זאת מידית".

הפסקת האש בסוריה קורסת - עוד כותרות:
סוריה: הצבא לא ייסוג מהערים; אנאן: "זו הפרה"
טורקיה מאיימת: ננקוט צעדים אם ההרג בסוריה יימשך
תצלומי לווין מוכיחים: צבא סוריה ממשיך לתקוף
המורדים מבהירים: "אנחנו נכבד את הפסקת האש"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

תיעוד חובבים - פינוי פצועים שנפגעו במחנה הפליטים קיליס

על רקע קריסת תכנית הפסקת האש שלו - שכנראה כבר לא תיכנס לתוקפה ביום חמישי כמתוכנן - אמור מחר השליח המיוחד של האו"ם והליגה הערבית, קופי אנאן, לבקר את הפליטים הסורים במחנות בטורקיה, שם נמצאים כבר, לדברי ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, לא פחות מ-24 אלף בני אדם. לאחר שיבקר את הפליטים, ימשיך אנאן לטהרן, בניסיון לשכנע את ראשי המשטר באירן להפסיק לתמוך בשלטון אסד.

רובע אל-קוסור בעיר חומס מופגז על ידי צבא סוריה, 8 באפריל 2012. רויטרס
גם ברחבי סוריה נמשך הטבח. שכונות אל-קוסור בחומס מופגזת, אתמול/רויטרס

באופוזיציה הסורית דחו כבר אתמול מכל וכל את הדרישה שהשמיעו שלטונות סוריה, כי המורדים יספקו להם ערבויות בכתב לכך שיניחו את נשקם, לפני שיסיגו את כוחותיהם מהערים.

קולונל ריאד אסעד, מפקד הכוח המורדים העיקרי, "הצבא הסורי החופשי", אמר בראיון לסוכנות AP כי חייליו "מחויבים" לתוכנית הפסקת האש ויצייתו לה בכל מקרה, אולם הבהיר כי הם אינם מכירים בשלטונו של אסד, ולכן "אין כל סיבה שנספק לו ערבויות בכתב".

עוד עדויות מסוריה: הוצאות להורג ללא משפט, עינוי ילדים

ברחבי המדינה נמשכים גם היום העימותים האלימים בין השלטון למורדים ולאזרחים המתקוממים. ארגון זכויות האדם הבינלאומי "Human Rights Watch" פרסם היום דו"ח נוסף על הנעשה בסוריה, ובו סיכום של מעשי זוועה מצד השלטונות, הכוללים בין היתר הוצאה להורג של יותר מ-100 בני אדם ללא משפט - בהם לפחות 85 אזרחים שלא היו מעורבים בלחימה, חלקם נשים וילדים - מאז סוף 2011. הדו"ח בן 25 העמודים כולל גם עדויות מצמררות המתארות עינויים שעוברים ילדים, הסופגים חבטות, מכות חשמל ואף עוקרים את ציפורניהם. בדו"ח מוסבר כי לעתים קרובות נבחרים הילדים לעבור את העינויים, מתוך הנחה שהם "יישברו" יותר בקלות ויסגירו מידע.

סרטון המתעד התעללות של צבא סוריה בעצור

בהתפתחויות נוספות, דיווחו הבוקר ארגוני זכויות אדם כי אתמול נהרגו ברחבי סוריה כ-70 בני אדם מאש כוחות הצבא, בהמשך לכ-170 הרוגים במהלך סוף השבוע. בד בבד, יצא היום שר החוץ הסורי, וואליד מועלם, לשיחות ברוסיה על המצב במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully