וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מאיימת: ננקוט צעדים אם ההרג בסוריה יימשך

ניר יהב

7.4.2012 / 21:35

שלושה ימים לפני כניסתה לתוקף של הפסקת האש שסוכמה בין סוריה לאו"ם - מדווחים גורמים במדינה על מאות הרוגים. ארדואן הדגיש כי לא יישב בחיבוק ידיים לאחר יום שלישי

מסר מאיים? ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר הערב (שבת) כי מדינתו עשויה "לנקוט צעדים" אם האלימות בסוריה תימשך, אולם לא ציין לאילו צעדים התכוון. עם זאת, הדגיש ארדואן כי טורקיה "תמתין בסבלנות" כדי לראות אם נשיא סוריה, בשאר אסד, יעמוד בהסכם הפסקת האש שמועדו נקבע ליום שלישי הקרוב.

כפי שעולה מדיווחי האופוזיציה בסוריה, עד כה נהרגו במהלך היום 137 בני אדם מאש כוחות הביטחון ברחבי המדינה, כ-70 מתוכם בחמה, ובמהלך היום הפגיז צבא סוריה גם את חומס וחלב אך גם אזורים בפרברי דמשק וערים במחוז אידליב.

עוד דווח כי 12 מתוך 70 ההרוגים בחמה הם בני משפחה אחת – משפחתו של קצין סורי שערק לשורות המורדים. בנוסף, בעיר חריתאן שבמחוז חלב נמצאו עשר גופות שרופות במבנה שהופגז והוצת על ידי נאמניו של הנשיא בשאר אסד, וכן בדיר בעלבה שבמחוז חומס נמצאו 13 גופות שנורו בראשן. בנוסף דווח כי צבא סוריה ערך גל מעצרים נרחב בפשיטה בעיר מיאדין שבמחוז דיר א-זור.

הגופות נערמות ברחובות סוריה

במקביל דווח כי צבא סוריה הפגיז במהלך היום את העיירה רסתאן שבמחוז חומס, וכן שיגר כוחות המלווים בטנקים אל העבר העיירה דומא שבפרברי דמשק. בעיר דרעא הכריחו השלטונות את התושבים להשתתף בהפגנת תמיכה במשטר, ובאידליב דווח על הצתה מאסיבית של בנייני התושבים. כלי התקשורת הסורים דיווחו כי כוחות הביטחון הסורים התפרשו ברחובותיה של שכונת קאבון בדמשק ופשטו על בתים רבים שם.

בורהאן רליון, ראש המועצה הלאומית הסורית – הגוף המאגד תחתיו את כל ארגוני האופוזיציה הסורים – אמר היום כי "כל העם הסורי מאוחד נגד המשטר המושחת והאלים של אסד". עוד אמר כי הוא "משוכנע בוודאות" שמשטרו של אסד ייפול וכי זו רק "שאלה של זמן".

עוד בנושא:
תצלומי לווין מוכיחים: צבא סוריה ממשיך לתקוף
נציגי המורדים בסוריה: "נכבד את הפסקת האש"
סוריה: הפסקת אש בדרך? הצבא עדיין מפגיז בערים

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully