וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשול של פליטים: אלפי סורים חצו הגבול לטורקיה

ניר יהב

6.4.2012 / 0:07

גורם טורקי דיווח כי 2,350 חצו הגבול לטורקיה ממחוז אידליב. בתוך כך, אישרה מועצת הביטחון אולטימטום לסוריה הכולל את הפסקת האלימות ונסיגת הצבא מהערים עד 12 באפריל

כ-2,350 סורים נסו דרך מחוז אידליב לעבר טורקיה וחצו את הגבול ב-24 השעות האחרונות - כך אמר אתמול (חמישי) גורם טורקי רשמי. מדובר בנתון כפול מכל נתון קודם שנרשם בעבר במהלך יום אחד. הפליטים הסורים חצו את הגבול סמוך לכפר הטורקי בוקולמז.

בתוך כך, מועצת הביטחון של האו"ם הודיעה כי היא תומכת בתכנית השלום של שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, לפיה הפסקת האש במדינה תחל ב-10 באפריל. ביומיים שלאחר מכן ישלימו כוחות הביטחון את נסיגתם מהערים במדינה. אנאן הציב אולטימטום וקרא לכל הצדדים בסוריה להפסיק את האלימות באופן סופי עד ליום חמישי הבא, 12 באפריל, בשעה שש בבוקר.

אנאן ציין כי ממשלת סוריה וראשי האופוזיציה צריכים "לתת לאנשיהם הוראות ברורות להפסיק את האלימות שכן מיליון אנשים בסוריה זקוקים לסיוע הומניטרי". הוא הבהיר שהן ממשלת סוריה והן האופוזיציה הביעו את הסכמתן להפסקת האש אולם הבעיה, לדבריו, נעוצה ביכולת לדבוק בהפסקת האש הזו לטווח ארוך.

בנוסף, הודיע מזכ"ל האו"ם לשעבר כי לדמשק הגיעה משלחת ראשונה שצפויה לדון עם המשטר בפריסת המשקיפים שיפקחו על יישום הפסקת האש.

מוקדם יותר הודיע המשטר הסורי כי הצבא החל לסגת מחלק מהערים שבהן שורר שקט יחסי, והשיב את חייליו לבסיסים. האופוזיציה הסורית הכחישה את הדיווחים, וטענה כי המשטר דווקא מחריף את האלימות נגד המורדים ברחבי המדינה.

אזרחים רבים ברחבי סוריה הביעו בימים האחרונים דאגה מכך שעד לכניסת מועד הפסקת האש יגבירו כוחות הביטחון הסורים את האלימות נגדם. אתמול, על פי הדיווחים, נהרגו יותר ממאה בני אדם ברחבי המדינה.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עוד על המשבר בסוריה
סוריה: הירי נמשך; צרפת: "אסד מתעתע במערב"
דודו של אסד: "בשאר לא ישרוד עוד זמן רב בשלטון"
בזמן שאנאן מתדרך את האו"ם: עוד פיגוע בדמשק

(עדכון ראשון: 18:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully