וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: הירי נמשך; צרפת: "אסד מתעתע במערב"

5.4.2012 / 14:44

כוחות סורים התעמתו עם מורדים בפאתי דמשק ובצפון המדינה, והרשויות בטורקיה מדווחות כי 1,600 פליטים סורים חצו אליה ביומיים האחרונים. המשטר טוען כי החלה נסיגת כוחות

בעוד שהקהילה הבינלאומית ממתינה לראות אם נשיא סוריה, בשאר אסד, יעמוד בהתחייבותו להפסקת אש, הלחימה בין כוחותיו לבין אזרחים נמשכת, ומאות פליטים ממשיכים להימלט מהמדינה. פעילי אופוזיציה מסרו היום (חמישי) כי עימותים פרצו בין כוחות הביטחון הסורים למורדים בפרברי דמשק, ופיצוצים וקולות ירי נשמעו בעיירה דומא, המרוחקת רק כ-12 קילומטרים ממושב הפרלמנט. כמו כן, תוקפים הכוחות בצפון המדינה, סמוך לעיר חלב.

על פי דיווחי הרשויות בטורקיה, למעלה מ-1,600 בני אדם חצו במהלך היומיים האחרונים את הגבול הצפוני, על מנת להימלט מהפגזות הצבא הסורי בעיירות אידליב וחבל שבצפון המדינה. מדובר במספר הגבוה ביותר של אזרחים סורים הנמלטים המדינה, מאז ה-15 במרץ, אז נמלטו כאלף פליטים ביום אחד. מאז, בין 300 ל-400 סורים נמלטו לעבר הגבול בכל יום. השלטון בטורקיה מסר כי זרם הפליטים, כמו גם הטבח המתבצע על ידי חיילים סורים סמוך לגבולה עשויים לאלץ אותה לפעול על מנת למנוע אסון הומניטרי.

הפגנה נגד שלטון אסד בכפר נבל שבמחוז אידליב, צפון סוריה, 30 במרץ 2012. רויטרס
הפגנה נגד שלטון אסד באידליב במרץ/רויטרס

בתוך כך, שר החוץ של צרפת, אלן ז'ופה, אמר היום כי אינו אופטימי לגבי האפשרות שתכניתו של שליח המיוחד של האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, לסיום הלחימה בסוריה תצליח, והאשים את הנשיא אסד בכך שהוא רק מעמיד פנים שהוא מחויב אליה. "האם אנו יכולים להיות אופטימיים או לא? אני לא, משום שאני סבור שאסד מתעתע בנו", אמר השר הצרפתי לעיתונאים. "הוא מעמיד פנים שהוא מקבל את תכניתו של אנאן, בעוד שבו בזמן הוא ממשיך להשתמש בכוח".

הרשויות בסוריה מסרו לאנאן כי החלו בנסיגת כוחות משלושה אזורים – כך מסרו דוברו של אנאן, אחמד פאוזי. "הם אמרו לנו שהם החלו להסיג כוחות מאזורים מסוימים", סיפר פאוזי בתדרוך לעיתונאים בז'נבה. "הם ציינו שלוש ערים - דרעא, אידליב וזבדאני". על פי הדובר, פקחים במקום מנסים לאמת את הטענה בדבר הנסיגה.

לדבריו של פאוזי, חברות האו"ם ביקשו לספק כוחות למשלחת שתפקד על הפסקת האש בסוריה, אשר יתפרסו במקום אחרי ה-10 באפריל. "מה שאנו מצפים ב-10 באפריל הוא שהמשטר הסורי יסיג לחלוטין את הכוחות ואת היחידות הצבאיות מאזורים מיושבים, יעצור את תנועת הכוחות אל תוך הערים, ושיחל פרק הזמן של 48 שעות במהלכו תושלם עצירה של האלימות מכל סוג מצד כל הצדדים, הכוללים כמובן הן את האופוזיציה הסורית והן את המשטר", הסביר פאוזי. כמו כן, מסר הדובר כי ב-11 באפריל, צפוי אנאן לבקר באירן, על מנת לנהל דיונים עם בכירים אירנים בנושא סוריה.

מוקדם יותר היום הגיעה לדמשק משלחת של האו"ם לסבב שיחות עם בכירים בממשל הסורי, בנוגע להצבת כוחות של האו"ם לפיקוח על הפסקת האש, מסר פאוזי. המשלחת, שמובלת על ידי הקצין הנורבגי רוברט מוד, הגיעה לבירה הסורית מג'נבה ומניו יורק, כדי לדון בהצבתם של כ-200 משקיפים לא חמושים החל מה-10 באפריל, על מנת לוודא שהמשטר מסיג את כוחותיו מן הערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully