וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביקשה מארה"ב: סבסדו ארבע כיפות ברזל

4.4.2012 / 19:45

הבקשה כוללת 700 מיליון שקלים עבור 4 סוללות ו-300 מיליון לפרויקט "שרביט קסמים". בכירים בצה"ל מעריכים: במלחמה רב חזיתית, הצבא יזדקק לעוד 12 סוללות להגנה ראויה

על אף דבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתחילת השבוע לפיהם "אנו צריכים את המסים בשביל עוד סוללות כיפת ברזל", נראה כי מקור המימון שלהן אחר לגמרי: לוואלה! חדשות נודע היום (רביעי) כי משרד הביטחון העביר בקשה לממשל האמריקאי לתקצב בסיוע מיוחד ונפרד את שכבת ההגנה האווירית של ישראל במיליארד שקלים נוספים.

על פי הבקשה, 700 מיליון שקלים מיועדים לרכישת ארבע סוללות כיפת ברזל ו-300 מיליון שקלים נוספים לתקצוב פרויקט "שרביט קסמים" שמטרתו הגנה על ישראל מפני טילים בטווח הבינוני וטילי שיוט. תקצוב זה הוא בנוסף לסיוע הביטחוני שמעניק הממשל האמריקאי לישראל מדי שנה.

מזכיר ההגנה של ארצות הברית, לאון פנטה, אמר לפני כשבועיים כי משרד ההגנה האמריקאי יעביר את הבקשה לתקצוב נוסף עבור סוללות כיפת ברזל לקונגרס. בישראל העריכו כי ההחלטה בנושא גובה הסיוע תובא להכרעת הקונגרס כבר בשבועות הקרובים ותישקל לאור הצלחת המערכת בהגנה על תושבי ישראל מפני רקטות קצרות טווח. הסוללות, שארצות הברית מעורבת במימונן מתחילת הפרויקט, גרפו הצלחה של למעלה מ-75% ביירוט הרקטות הקצרות טווח בסבב האלים האחרון בדרום.

האתגר - מלחמה רב חזיתית

עד כה ייצרה חברת "רפאל" ארבע סוללות כיפות ברזל, מתוכן שלוש מבצעיות והרביעית תימסר בשבועיים הקרובים לידי חיל האוויר. שתי סוללות נוספות מתוכננות להימסר באמצע השנה הבאה. בתוך כך, קצינים בכירים בצה"ל טענו לאחרונה כי על פי תוכניות מבצעיות, צה"ל, כדי להגן באופן סביר על מדינת ישראל, זקוק לעוד 12 סוללות כיפת ברזל לפחות. בצה"ל חוששים כי במהלך מלחמה רב חזיתית, במהלכה עשויים לשגר במקביל רקטות מלבנון ומעזה, יהיה קושי בקבלת החלטה על אופן פיזור המערכות.

בעקבות פרסום ההודעה על כוונת הממשל בארצות הברית להעניק סיוע נוסף לישראל, שר הביטחון, אהוד ברק, אמר באותו היום כי "ההחלטה האמריקאית היא ביטוי נוסף לעומק היחסים הביטחוניים בין ארצות הברית לישראל, והן תעודת כבוד לתעשיות הביטחוניות הישראליות שפיתחו את כיפת ברזל ושוקדות על פיתוח מערכת היירוט הרב שכבתית. אני מברך את הממשל האמריקאי על הסיוע לחיזוק ביטחונה של ישראל".

עוד על כיפות ברזל:
הפנטגון יבקש תקציב נוסף למימון סוללות כיפת ברזל
צפו בכיפת ברזל מיירטת רקטה - מהשיגור עד הפגיעה
"בשל תקלה בכיפת ברזל - נפלה הרקטה בשטח בנוי"

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully