וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שנות מאסר בהסדר טיעון לחולה איידס שבעל נערים

גלעד גרוסמן

4.4.2012 / 16:31

יצחק אלבו, בן 35 מראשון לציון, שכב עם נערים שהכיר באינטרנט, אחרי שהתחזה לגבר צעיר יותר. הנערים לא נדבקו במחלה, והשופטת הקלה בעונשו, גם בשל הנזק שנגרם לו מפרסום שמו

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: אמיר קוטיגרו)

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (רביעי) 63 חודשי מאסר בפועל על יצחק (צחי) אלבו, תקליטן בן 35 מראשון לציון, שהורשע בהסדר טיעון בביצוע מעשי סדום בהסכמה בכמה קטינים ובמעשה העלול להפיץ מחלה. הוא הודה שקיים יחסי מין בהסכמה עם נערים שהכיר באינטרנט, מבלי לגלות להם שהוא חולה באיידס. אף אחד מהנערים לא נדבק במחלה. בית המשפט הקל בעונשו, בין היתר בשל הנזק שנגרם לו ולמשפחתו לאחר ששמו פורסם בכלי התקשורת.

על פי כתב האישום המתוקן שהוגש נגד אלבו, באמצעות עו"ד מוריה גרין מפרקליטות מחוז תל אביב, בשנת 2007 אובחן אלבו כחולה באיידס, ומאז הוא נמצא במעקב ומקבל טיפול תרופתי. במשך כשנתיים אלבו נהג לגלוש באתרי אינטרנט שונים ובחדרי צ'אטים להומוסקסואלים. הוא שוחח גם עם מספר קטינים מעל גיל 14, שהציגו עצמם כבגירים. בהמשך נהג לשוחח עמם גם בתוכנות מחשב שונות, וקבע להיפגש עמם כדי לקיים יחסי מין.

גזר דין לצחי אלבו. יותם רונן
ידע כי גילם של הקטינים צעיר מכפי שהצהירו. בית המשפט היום/יותם רונן

אלבו, שידע כי גילם של הקטינים צעיר מכפי שהצהירו, נהג להציג עצמו בתור "עידן", ולטעון שהוא צעיר מגילו האמיתי. בכתב האישום תוארו שורה של מקרים בהם התכתב עם קטינים באינטרנט כשדבריו היו בעלי אופי מיני, ולחלקם אף שלח תמונות בעלות אופי מיני. אלבו הודה בכך שקיים יחסי מין בהסכמה עם שמונה קטינים ומבוגר אחד, כאשר בשניים מהמקרים יוחסה לו עבירה של מעשה העלול להפיץ מחלה.

השופטת התחשבה בנזק התקשורתי שנגרם לאלבו בשל הפרשה

כתב האישום כלל עבירות של סחיטה באיומים, ובין היתר, אלבו איים על קטין עמו התכתב, כי יפיץ תמונות עירום שלו לאחר שסירב לקיים עמו יחסי מין, ואיים על קטין אחר שיספר להוריו על נטייתו המינית אם לא ייפגש עמו.

אלבו הודה במעשים ולקח אחריות עליהם, אולם בשירות המבחן התרשמו כי הוא סובל מ"עיוותי חשיבה, שבאו לידי ביטוי בייחוס אחריות מרבית לקורבנות". קצינת המבחן אמרה כי הוא מגיב לתחושת דחייה בהתנהגות מאיימת ופוגענית, ולכן המליצה על תקופת מאסר ממשית, במהלכה ישולב במסגרת טיפולית בכלא.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לגזור על אלבו שש שנות מאסר וחצי, תוך מתן דגש למשך הזמן שבהן התקיימו העבירות ואת ומגוון העבירות, כולל עבירות הסחיטה שיש בהן פן כוחני ואלים. פרקליטו של אלבו, עו"ד צבי אבנון, ביקש להקל על מרשו וטען שאלבו אינו "צייד משחר לטרף", שהקטינים הם שיצרו את הקשר הראשוני אתו, ואת העובדה שהמעשים בוצעו בהסכמה.

"תפקידה של החברה, בין היתר באמצעות בתי המשפט, הוא להעניק לציבור המשתמשים ברשת האינטרנט, ובראשם הקטינים, אמצעי הגנה שיפחיתו את הסכנה שבניצול הרשת לרעה, וענישה ברורה הולמת ומרתיעה מהווה את אחד מאמצעי ההגנה הנדרשים", כתבה השופטת לימור מרגולין-יחידי בגזר הדין. היא קבעה כי יש חומרה רבה בכל מעשיו של אלבו, כולל העובדה שסיכן את המתלוננים בכך שקיים עמם יחסי מין בלתי מוגנים. עם זאת, היא התחשבה בעובדה שאלבו הודה, חסך מהקטינים את הצורך להעיד ולקח אחריות חלקית על מעשיו. בנוסף, היא התייחסה לעובדה שבמהלך מעצרו חלה הידרדרות במצבו הרפואי, וכן בפגיעה בו ובבני משפחתו כתוצאה מהתעניינות התקשורת בפרשה. בנוסף לעונש המאסר, אלבו חויב לשלם קנס בגובה 3,000 שקלים, וכן פיצויים למתלוננים בסך כולל של כ-32 אלף שקלים.

עוד בנושא
אישום: שכב עם נערים שהכיר באינטרנט והפיץ איידס
אנס לוקה בשכלה שנדבקה באיידס - ונשלח למאסר כבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully